Het is echt bizar, er is zoveel mis met dit filmpje en zijn uitspraken. Ik wil ook echt niet weten hoeveel geld hier in is gestoken.
Bij ons is het eigenlijk vooral de christelijke partijen (SGP, CU, CDA) tegenover de lokale partijen die vooral op alles nee zeggen waar de christelijke partijen ja op zeggen. Veel gedoe over de zondagrust uiteraard en blijkbaar is de regenboogvlag ook een belangrijk thema.
En ik vind de PvdA dus heel onsympathiek overkomen hier. Terwijl ik er landelijk wel op heb gestemd.
Maar ik ga sowieso op een lokale partij stemmen want als je daar niet op stemt, wordt de SGP weer de grootste hier en daar zit ik echt niet op te wachten. En de lokale zijn de enige die tegengas geven.
50.000 euro las ikā¦
oh jezus wat ergā¦
Dit is ook een duidelijk geschreven artikel met ongeveer dezelfde boodschap
(verscheen eerder ook op Joop.nl)
Het Redelijke Midden: De ondraaglijke leegte van Volt https://www.hetredelijkemidden.nl/4b1
Ze hebben er ook nog een podcast aflevering over gemaakt.
(dit is 1 van mān favoriete podcasts, doch niet per se deze aflevering )
Ik woon in een niet zo progressieve gemeente, dus de partij waar ik het liefst op zou willen stemmen, is hier niet actief. GroenLinks kwam bij mij hoog uit de stemwijzer en is hier de enige partij die een vrouw van kleur op de lijst heeft, en haar visie spreekt me ook aan, dus ik ga op haar stemmen.
Ik ga Groenlinks stemmen, die kwam er bij de stemwijzer specifiek op deze regio het beste uit. Maar ik moet ook zeggen dat hier echt bijzonder weinig keuze is, ik kan niet op pvdd of bij1 stemmen terwijl ik die anders ook had willen bekijken
Hier wordt het SP. Het is best een rechts dorp (stadje) waar ik woon, heel erg veel VVD maar aan de andere kant ook armoede. En de SP is heel actief om mensen te ondersteuen door o.a. weggeefwinkel, jurdische hulp en hebben ook wel goede ideeƫn voor oplossingen. Landelijk krijgen ze niet mijn stem maar voor hier past het wel.
Plaatselijke partijen zijn allemaal soort āleefbaar-achrigeā soort dus ook geen zin in. En de PvdA heeft een lijsttrekken die oud collega van mij was, hij liet al zān projecten in de puin lopen dus die lijkt me niet heel geschikt GroenLinks was nog een optie maar die zijn iets teveel yup-gericht hier.
Moest wel lachen om de verkiezingwijzers, daar stond een stelling in waarvan ik weet dat de oplossing helemaal niet in handen is van mijn gemeente maar van de buurgemeente. Zo kan ik ook makkelijk zeggen hoe het opgelost kan worden!
Dit geldt ook op sommige punten voor mijn gemeente! Maar ik vermoed wel dat dingen die relevant zijn voor meerdere gemeenten ook gezamenlijk/in samenspraak worden opgelost? Ik krijg bv altijd netjes uitnodigingen voor burgerinspraak van de gemeente naast ons, als het ook onze wijk aangaat.
Op basis van de stemwijzer GroenLinks! Maar wil me nog even wat meer verdiepen in hun programma eigenlijk
Nou in dit geval heb ik wat inside informatie en weet ik dat de betreffende gemeente geen geld heeft en al helemaal niet van plan is er geld in te steken, die willen dat de provincie alles betaald. Maar wie weet veranderd er wat als er daar ook een nieuwe raad zit.
Ik sta zelf op de lijst bij een lokale partij hier! Sta op een semi-verkiesbare plek (we hebben nu 5 zetels, ik sta op plek 7). Door verschuivingen e.d. kan het zijn dat ik in de raad kom, maar we houden helaas ook rekening met wat verlies dus het kan ook heel goed zijn van niet (vind ik niet erg, vind de spanning van wel/niet in de raad wel leuk haha). Mijn moeder staat op plek 3 dus jullie zullen begrijpen dat het nu echt nergens anders over gaat thuis ben zo benieuwd naar de uitslag!
Volt komt steeds op nummer 1 bij mij uit in stemwijzers, maar dat komt ook omdat ik bij heel veel dingen invul āgeen meningā want ik weet bij 80% van de stellingen gewoon niet wat de beste keuze is ofzo. Veel dingen over ouderschap enzo ben ik ook gewoon neuraal in, maakt me allemaal niet zoveel uit.
Maar dan kom je dus uit op Volt.
Hier maakt het geen bal uit op welke partij je stemt. Het zijn allemaal voornamelijk mannetjes die het doen voor hun eigen ego en vooral hun persoonlijke mening doordrammen ipv die van de partij volgen. Ze stappen ook zo over naar een partij die het tegenovergestelde is van de vorige als ze ruzie hebben over de plek op de kandidatenlijst ofzo. De aanvulling op hun pensioen zou maar in gevaar komen
Ik zit echt de hele dag het nieuws in OekraĆÆne te volgen van reddit tot twitter. Zoān machteloos gevoel op geld doneren na. Hebben politieke partijen eigenlijk over hulp aan OekraĆÆne nog erg verschillende standpunten op die gestoorde baudet na?
Ja ik had ook bij veel stellingen niet perse een harde mening. Wat ik heb gedaan is wat de partijen er zelf over zeggen bekijken, vaak ligt het genuanceerder dan enkel ja of nee, en zo kreeg ik wel een idee waar de partijen voor staan. Verder heb ik bepaalde onderwerpen die voor mij belangrijk zijn zwaarder laten meewegen.
Moest wel lachen om een kleine partij waarbij overal stond: we willen hier nog geen standpunt over innemen, meer onderzoek is nog nodig.
Ja daar heb je precies niks aan natuurlijk als stemmer.
Dit wordt vanaf het begin al geroepen indd. Zou zomaar kunnen. Bij die gesprekken aan die lange tafels staan ook steeds andere standbeelden achter 'm, maar wel steeds van tsaars etc die anderen zouden verachten maar hij ermee lijkt te verheerlijken. En indd, dat ie nu steeds radicaler wordt doordat ie ziek zou zijn en er met een big bang uit zou willen gaan, en daardoor dus ook steeds meer schijt heeft.
Who knows. Hoe dan ook blijven zān acties en redenaties erachter jegens zān volk bizar.
Ooh zou me niks verbazen. Persoonlijk denk ik dat die man mede door corona nog meer geisoleerd en daardoor is doorgedraaid en heel paranoia is geworden. Geen reality check meer zeg maar.