Helemaal als ze dan ook nog eens gaan lopen zeiken dat ze niet van alle faciliteiten gebruik kunnen maken.
Mensen worden momenteel geëvacueerd van Corfu maar de enthousiaste reizigers op Schiphol lachen het weg en zien het wel.
lang verhaal
We mochten het land nog in omdat het inreisverbod later inging. De eerste dag was eigenlijk best tof omdat we in een relatief rustig new york aankwamen. Hebben daardoor superveel gezien, nergens waren rijen, maar het voelde niet goed. Op de tweede ochtend kondigde de vliegtuigmaatschappij aan na een bepaalde dag niet meer te vliegen en onze vlucht zou daarna zijn dus die werd naar voren getrokken. Later die dag was er een Amerikaanse persco over het sluiten van toeristische attracties, theaters, musea, restaurants etc en in nl kwam die dag het thuiswerkadvies. De Amerikaanse maatregelen zorgde daar voor paniek (o.a. mega lange supermarkt rijen) en daardoor (en door de Nederlandse maatregelen) raakten wij ook in paniek want als we daar ziek zouden raken zouden we daar moeten blijven zonder te weten of we wel terug konden vliegen. We hebben toen direct besloten het zekere voor het onzekere te nemen en direct om te keren, een vlucht geboekt voor die avond en naar het vliegtuig gegaan waar het ook vrij chaotisch was, want iedereen wilde omkeren en er was onzekerheid over welke vliegtuigen wel en niet zouden vertrekken. Onze vlucht werd vervolgens een halfuur voor vertrek gecanceld, maar het grondpersoneel gaf aan dat we hoe dan ook zouden vertrekken. Vervolgens in een groot bijna leeg vliegtuig naar huis gevlogen (iedereen had 3 stoelen voor zichzelf). Het personeel was onwijs zorgend. Er was bijvoorbeeld nog een meisje dat na het sluiten van de deur haar telefoon kwijt waarna de deur weer geopend is om hem te gaan zoeken bij de gate en er op haar gewacht is en ze sloten af met een soort âhopelijk zien we jullie weer als dit over isâ praatje. Gaf echt een beetje een âeinde van de wereld gevoelâ.
Dus lang verhaal kort: we konden relatief goed thuiskomen omdat we er een forse smak geld tegenaan gegooid hebben en hebben die nooit vergoed gekregen omdat de verzekeraar vond dat we daar tot de andere vlucht dagen later konden blijven. Heeft me echt doen inzien dat niemand in zoân situatie goed genoeg kan inschatten wat slim is om te doen en zeker bedrijven niet omdat die tot het uiterste moment gaan wachten.
Is dat nu ook zo op Corfu dan?
Edit; Ik zie al - klopt, door de kustwacht
Wow heftig zeg. Jullie hebben uiteindelijk wel de juiste beslissing gemaakt om eerder terug te gaan.
Ik ken iemand die nu helemaal in paniek is (want gaat haar vakantie wel door), maar ik kan er geen begrip voor hebben. Cancel gewoon je vakantie. Scheelt stress
Sorry, ik zag nog geen nu of nos artikeltje. Het is nu wel een leegloop aan lijsttrekkers. Ik ben trouwens wel benieuwd of een vrij nieuwe partij zoals Bij1 dit overleeft. Sylvana was een goede lijsttrekker en het gezicht van Bij1. Jammer dat ze weggaat, maar begrijpelijk
@grace was een tikkie sneller dan ik
Vraag me af of de partij dan blijft bestaan? Zoveel chaos en de lijsttrekker die vertrekt lijkt me geen goede basis
Pfoe dat zou echt jammer zijn. Maar goed, misschien wel weer goed voor pvda/gl
Vind het wel jammer dat Sylvana nu als reden naar die twee raadsleden wijst. Speelt al jaren van alles binnen die partij. Wijzen naar twee mensen die aangeven dat je onvoldoende gedaan hebt om een conflict op te lossen is een beetje zwaktebod.
En het is niet dat die 2 raadsleden de eerste personen zijn die dit aangeven. Heel erg jammer want ik vind Sylvana het in de kamer heel erg goed doen. Al vind ik haar keuze om in een parlementaire commissie te zitten ook niet heel verstandig. Inhoudelijk zeer belangrijk maar voor haar zichtbaarheid totaal niet. En juist bij een eenpersoons fractie moet je het toch daar van hebben. Wel een gemis voor de politiek.
Is dat ook waar het artikel overgaat, ja? Ik dacht zelf dat Volkskrant met deze situatie lezers lijkt te willen trekken. Ik kan het zelf niet lezen dus misschien dat iemand met een abo dit kan vertellen. Ik begreep tot nu toe dat de voornaamste reden haar gezondheid is?
@tessel Ik zie geen andere lijsttrekker voor me, jij wel? Ik denk dat haar vertrek nog te vroeg is voor een voortbestaan van de partij. Echt zonde en nu zal ik me persoonlijk weer moeten verdiepen in de andere partijen.
Het wordt in alle artikelen tot nu toe benoemd als een factor
Sylvana blablabla
De echte pijn is dat ik niet langer een Azarstan kan zijn
Wow wie blijven er nu wel aan als lijsttrekker?
Doorgaan:
Wilders
Dassen
Ouwehand
Vd Plas
Eerdmans
Marijnissen
Bikkers (maar hoe lang zat die er al? Niet zo lang toch?) en Schouten helaas wel gestopt
Baudet
Vd Staaij
Gestopt:
Simons
Kaag
Hoekstra
Rutte
Azarkan
De Haan
(Klaver en Kuijken soort van, denk Fransje nu)
Omg nu baudet nog weg!!!
Zou wel lekker zijn ja! Denk alleen dat zân vervanger dan geen haar beter zou zijn (Gideon) of misschien wel nog enger (Freek).
Ik had even hoop toen ik je berichtje snel las maar helaas
Ze hebben nog engere personen dan Gideon
Ja misschien komt het ook omdat iemand ooit heeft gezegd dat Gideon net een boze, drammende kleuter lijkt en ik dat nu telkens als ik hem zie in mân hoofd heb. Maar qua denkbeelden denk ik wel dat Freek Jansen misschien wel extremer is dan iedereen van FVD (gebaseerd op de ophef van een paar jaar geleden iig).