Ja het vervelende vind ik wel dat huisartsen (in mijn ervaring en die van mensen uit mijn omgeving) ook niet altijd heel graag met je meedenken over mogelijkheden of twijfels bij je weg willen nemen.
Ik ben ook een tijdje heel bang geweest voor hormonen en wilde persé een koperspiraal. Ik heb echt moeten praten als brugman om die te krijgen (terwijl het volgensmij een prima manier van anticonceptie is) omdat de huisarts liever een pil voorschreef. Vervolgens zat de spiraal na 6 weken niet goed en begon de huisarts met een heel betoog over dat ie niet begreep waarom vrouwen in deze tijd nog moeilijk doen over de pil en waarom je in godsnaam nog voor een koperspiraal zou kiezen terwijl hij dus dat ding er uit stond te trekken en ik (met eendenbek in) probeerde uit te leggen dat ik echt last had van de pil. Vervolgens wilde ik dan wel weer de pil proberen en beloofde ze (andere huisarts, zelfde praktijk) dat ik echt een andere zou krijgen dan degene waar ik slechte ervaringen mee had, om vervolgens exact dezelfde maar dan in lichtere vorm voor te schrijven.
En ik begrijp echt dat huisartsen het mega druk hebben en echt geen zin hebben in tienermeisjes die van Joep of Richard hebben gehoord dat de pil de duivel is. Maar het zou opzich wel fijn zijn als huisartsen luisteren naar je twijfel en dan rustig even uitleggen waarom de pil gewoon oké is.
Edit: Wel echt supergoed van deze huisarts dat ze zich uitspreekt! Hoe meer mensen dat doen hoe beter want influencers als Joep en Richard hebben echt véél te veel volgers en daardoor ook véél te veel invloed.