Als het bijvoorbeeld een printscreen is van een artikel achter een betaalmuur dan mag dat niet.
Ik denk deze. Maar is achter betaalmuur.
Je kan hem lezen als je een abonnement hebt op een andere DPG krant volgens mij. Ik kon hem lezen met mijn Volkskrant abo iig
Wat een afgrijselijk verhaal, heb hem huilend gelezen. Heb verder inhoudelijk niet zoveel te zeggen want ik heb geen kennis van het systeem.
Je kunt je tegelijkertijd ook afvragen in hoeverre het gecalculeerd is. Ik pleit ze niet vrij, maar met tieners die driemaal ongepland zwanger raken en vervolgens tot twee keer toe zonder medische ondersteuning bevallen, waarbij niemand die zwangerschap doorheeft of volgt (als jij in een parkje bevalt heb je gok ik ook geen controles gehad) is er flink meer mis dan het simpelweg hebben van slechte intenties of calculerend gedrag.
Ja helemaal mee eens. En het feit dat er sprake is van 2 personen die niet âlegaalâ in NL zijn zal daar ook iets mee te maken hebben denk ik, dat dit soort situaties kunnen ontstaan.
Wow dat met die drugs op het eind is ook echt erg. Hopelijk geen schade aan ondervonden qua ontwikkeling van hersenen. Dat kreeg ze dan steeds stiekem toegediend waarschijnlijk, wat sneu. Zoveel al meegemaakt in haar leven.
Hoop echt dat ze veilig mag opgroeien zeg.
Ja, dit systeem is zo fucked up.
Wat een schrijnend, sad verhaal
Mwa het is complexer dan dat, want dit kind is wel uit huis geplaatst. De ouders hebben geen gezag, het kind gaat in eerste instantie naar een pleeggezin en vervolgens naar een netwerkgezin met aanvullende regels.
Het zijn uiteindelijk twee kanten van dezelfde medaille. Als je uitgangspunt is dat een kind zoveel mogelijk contact moet houden met de biologische ouders moet je accepteren dat je verkeerde inschattingen kunt maken rondom de hoeveelheid risico die ouders voor een kind vormen. Als het uitgangspunt is dat je het kind tegen alles wilt beschermen is het risico dat je gezinnen buitenproportioneel veel schade aan doet. Nog los van de context: te weinig pleeggezinnen, onvoldoende zicht op de kwaliteit in die gezinnen, lange wachtlijsten. Het is je blijft uiteindelijk een menselijke inschatting en ik snap best dat je niet inschat dat er een babylijkje gevonden wordt en de ouders hun kind drugs toedienen in een casus die op het eerste gezicht lijkt op twee paniekerige tieners die een in hun ogen al overleden kindje dumpen.
Jaa ik vraag me dan ook af of er geen bloedtest is gedaan in het ziekenhuis? Want pas toen de pleegvader dit liet onderzoeken is het vastgesteld.
Ik denk niet dat ze bij een baby/dreumes standaard testen op drugs. Of dat drugs zomaar tevoorschijn komen als je er niet specifiek op test.
Neee inderdaad maar ik vroeg het me meer af omdat er iets stond van apart/raar gedrag bij de baby (oid, heb het een paar dagen geleden gelezen)
Ja vraag me ook af wat voor gedrag dan en of ze misschien wat konden zien aan de pupillen of hele hoge hartslag ofzo en dan niet aan drugs dachten. Maar goed je verwacht het niet bij zoân jong kind lijkt me. Echt enorm sneu, wat moet dat kindje zich slecht hebben gevoeld.
misschien ben ik wel heel pessimistisch maar ik zou dan weer eerder denken dat je zulke testen standaard afneemt bij kinderen die in zulke situatie gevonden lijken om het in ieder geval uit te sluiten, maar ik vind het artikel eigenlijk best wel chaotisch geschreven halverwerge.
Ja indd in het begin mega veel details en daarna een paar dingen die zo random ineens gezegd worden zonder verder uitleg.
Over medische gang van zaken weet ik niks maar schijnbaar niks gevonden in het ziekenhuis dan.
Ik vind die afweging dus lastiger is dan hij lijkt. Dat eerste kindje is dus op hun vijftiende geboren, na het tweede kindje krijgen ze beiden intensieve zorg en gaan er eindelijk mensen met hun bemoeien. Op papier zorgt Lucille nooit alleen voor het kindje, er is altijd iemand bij. Rechtvaardigt de vondst van het overleden kindje van twee jaar eerder dan dat je Lucille en kind scheidt als ze eigenlijk altijd onder toezicht staan, zij therapie ondergaat en intensief begeleid wordt? Ik vind dat je dan naar haar huidige ontwikkeling moet kijken. Hoe gaat ze met haar kind om en is het kind veilig? Ik vind de vondst van het eerdere kind niet per se relevant voor de vraag of ze in staat is om voor dit kind te zorgen. Daar moeten zeker consequenties aan verbonden worden, maar het is niet direct een reden om ervan uit te gaan dat ze niet in staat is om te zorgen of op te voeden. Problematische in deze zaak is dat er dus te weinig communicatie is met de personen die daar iets over kunnen zeggen (de pleegouders), dat er onvoldoende wordt gekeken of dat vier ogen beleid wel gehandhaaft kan worden, dat zij niet geĂŻnformeerd worden over lopende zaken (dan weet je dus ook niet waar je op moet letten bij Lucille) en hun signalen (kind doet raar) pas serieus genomen worden als ze die zelf onderzoeken.
Waarom opent het NOS journaal met een minutenlang item over de nieuwe CDA lijsttrekker? Is zijn profiel uiteenzetten nou echt het belangrijkste nieuws van de dag?
Komkommertijd
Ik vind het echt naar dat iets belangrijks als het OV steeds duurder wordt. Het is al onbetaalbaar om met de trein te gaan
Eens! En het is ook niet alsof mensen voor de lol in de spits of naar/van drukke stations reizen. Je blijft toch afhankelijk van (de flexibiliteit van) je werkgever/schoolâŠ