Nieuws, actualiteit en politiek #4

Wow wie blijven er nu wel aan als lijsttrekker?
Doorgaan:
Wilders
Dassen
Ouwehand
Vd Plas
Eerdmans
Marijnissen
Bikkers (maar hoe lang zat die er al? Niet zo lang toch?) en Schouten helaas wel gestopt
Baudet

Vd Staaij
Gestopt:
Simons
Kaag
Hoekstra
Rutte
Azarkan
De Haan
(Klaver en Kuijken soort van, denk Fransje nu)

1 like

Omg nu baudet nog weg!!! :wave:t3::wave:t3::wave:t3:

9 likes

Zou wel lekker zijn ja! Denk alleen dat z’n vervanger dan geen haar beter zou zijn (Gideon) of misschien wel nog enger (Freek).

4 likes

Ik had even hoop toen ik je berichtje snel las maar helaas :sob:

4 likes

Ze hebben nog engere personen dan Gideon :open_mouth:

6 likes

Ja misschien komt het ook omdat iemand ooit heeft gezegd dat Gideon net een boze, drammende kleuter lijkt en ik dat nu telkens als ik hem zie in m’n hoofd heb. Maar qua denkbeelden denk ik wel dat Freek Jansen misschien wel extremer is dan iedereen van FVD (gebaseerd op de ophef van een paar jaar geleden iig).

En H&M steelt nooit ontwerpen hoorrr. Goed dat iemand Shein voor de rechter sleept, maar H&M is wel een hele gekke.

1 like

Maar heeft H&M ooit ontwerpen gestolen? Kan me niet voorstellen eigenlijk. Heb het idee dat zij best wel een clean imago willen hebben.
En ben blij dat iemand Shein voor de rechter sleept idd. Kan me eigenlijk niet schelen dat het een andere fast fashion keten is. Shein is duivels.

3 likes

Ja

https://www.businessinsider.com/hm-is-getting-slammed-for-allegedly-copying-an-artists-design-for-a-bunch-of-its-own-products-2012-1?amp

1 like

H&M een clean imago? Week of twee geleden was nog op het nieuws dat ze kleding die ze tweedehands inzamelen om te recyclen massaal dumpen in landfills in Afrika.

6 likes

Ja clean misschien niet, maar heb wel het idee dat ze zichzelf beter proberen te positioneren dan andere ketens. Maar het is allemaal relatief natuurlijk. Patagonia laat zijn kleding ook gewoon in sweatshops maken.

2 likes

Je gaat hier vrij kort door de bocht. De positionering die jou opvalt is niks anders dan greenwashing.

9 likes

Wat is je punt?
Ik was niet op de hoogte van die gestolen ontwerpen, en blijkbaar zijn ze erger dan ik dacht.
Alsnog goed dat ze stappen ondernemen imo. Ook al is het kwaad met kwaad bestrijden.

Edit:
Ik bedoelde trouwens met ‘clean’ niet groen he. Maar meer een imago van een engiszins ethisch verantwoord bedrijf. Ik denk dat ze dat willen uitstralen. (Dus niet dat ze dat per se zijn.) Kon me daarom slecht voorstellen dat ze ontwerpen 1 op 1 zouden jatten zoals Shein dat schaamteloos aan de lopende band doet.

1 like

Ik denk alleen niet dat ze een poot hebben om op te staan. Op kleding zit geen patent. Alleen op onderdelen/technieken en aangezien de H&M in beiden niet vooruitstrevend is denk ik dat ze pech hebben.

@Branko Shein is anders ook erg clean. Heb je hun tour door de fabriek niet gezien? :joy:

2 likes

JA omg, alle influenzas die zich hiervoor hebben laten lenen zijn ook pure evil.

3 likes

De rechtzaak van Thijs Romer is nu bezig. Volgens mij is het heel veel ‘dat weet ik niet meer’, ‘dat kan ik me niet voorstellen’ en ‘ik wil niet de slachtofferrol op me nemen, maar
’

1 like

Dit wordt besproken in het boulevard topic. :hugs:

O sorry!

1 like

H&M heeft tenminste wel het geld om de rechtszaak heel lang te laten duren.

1 like

shein ook veronderstel ik, maar gaat dit niet gewoon in china berecht worden? Dan is HM gewoon geld aan het weggooien voor niets :’)

1 like