Goeie! Meteen getekend!
Ik vond het ook zo niet-boeiend dat laatst gemeld werd dat de eerste minister met zwangerschapsverlof ging. Ok? Who cares? Er volgde ook geen analyse ofzo dat vrouwen in de politiek relatief op leeftijd zijn, geen/laat kinderen krijgen doorgaans, of wat dan ook.
Het is pas nieuws als iemand geen gebruikt maakt van zwangerschapsverlof. Bel me dan weer.
Op zich is het best boeiend dat vrouwen met jonge kinderen/een kinderwens zicht dus niet melden voor zoān beetje Nederlands belangrijkste bestuurlijke functie. Als vrouwen in dat soort functies doorgaans oud of kinderloos zijn zegt dat ook iets
Ik stond er eigenlijk wel versteld van dat dat nieuws was, maar meer omdat ik dacht dat dit niet nieuw was, wat dus echt heel gek is dat het zo bijzonder is. Dus vanuit daar gezien vind ik het juist wel weer nieuws
Daar hoor ik dan graag nieuws over of een verdere analyse over, wat uitbleef zoals ik al zei.
Ja het verhaal erachter is dan veel interessanter. Luie journalistiek. Nu is een statement of persbericht van het ministerie gekopieerd en de enige zin in bijvoorbeeld het artikel van rtl nieuws is: āHet is een unicum dat een Nederlandse minister zwanger is en om die reden met verlof gaat.ā Vertel meer!
Omtzigt gaat door met een eigen partij. Heel benieuwd wie er verder op de lijst staan en wat dit uiteindelijk gaat betekenen. Dat hij nu als de grote verlosser wordt gezien vind ik zorgelijk.
Ja vind het sowieso een lelijke naam maar deze afkorting ookš„²
Ik heb gemengde gevoelens over Omtzigt. Aan de ene kant vind ik het mooi dat hij waarschijnlijkeen hoop stemmen van BBB naar zich toe kan trekken, aan de andere kant is hij toch een ex-CDA-lid dat tegen de afschaffing van de bedenktijd bij abortus heeft gestemd. Maar wat boeren en natuur betreft, is hij een stuk beter dan Caroline.
Nou kwam stemgedrag komt hij toch behoorlijk in de buurt van BBB, ook qua landbouw. Zegt ook niet helemaal alles natuurlijk maar denk ik toch nog wel de beste manier om een partij zonder programma te beoordelen.
Is alsof we een collectieve iq-test krijgen.
@Drosera ik heb nog liever dat mensen bbb stemmen, want dan doen ze het in ieder geval nog omdat ze ergens in geloven. Omtzigt heeft mythische status gekregen voor zijn werk rondom het toeslagenschandaal (waar hij in mijn ogen ook een paar flaters heeft begaan) en het functie elders gezeik en geen van die mensen die nu al zegt op hen te gaan stemmen weet waar hij nou verder echt voor staat. Beetje eng, aangezien hij voor nogal wat dingen staat waar je echt niet blij van wordt.
Ik dacht eerst nog heel onschuldig dat je op NRC doelde haha.
Maar ik ben ook bang dat hij veel stemmen gaat halen zonder dat men eigenlijk weet waar hij voor staat, maar alleen omdat ze hem kennen van de toeslagenaffaire. Ik ben trouwens ook wel benieuwd van welke partij hij stemmen gaat wegsnoepen.
Zou het kunnen dat juist door zijn werk (o.a het toeslagenschandaal) dat mensen dit voldoende achten als āgeschiedenisā voor wie hij mogelijk is/ waar hij voor staat?
En daarmee al een stap richting zijn partij durven te nemen omdat er echt niets anders is en klaar zijn met de ābekendeā partijen?
Ja en dat is dus dom. Vandaar de collectieve iq-test. Daarnaast, de man heeft 20 jaar kamerervaring. Als mensen klaar zijn met het pluche zou ik niet voor een van de langszittende kamerleden gaan omdat hij een nieuwe naam op zichzelf plakt.
Ik vraag me af wat dit gaat doen met de BBB. De opstandige kiezer zal een keuze moeten maken tussen deze twee partijen. En ach iedere verkiezing heeft zān eigen hype, de volgende ronde is het weer een ander clubje.
Ah, ik had een ander artikelgelezen, waar hij kritisch is op de intensieve veehouderij. Dat hij wat betreft gender ultraconservatief stemt, wist ik.
Als het maar niet teveel stemmen kost op links. Ik gun rechts veel versplintering toe.
@Evert zeker waar! Nieuw is niet meteen goed maar ik denk met de info die er nu is rondom hem, en hoe hij geschetst is/wordt dit voor veel mensen wel interessant kan zijn de risico te nemen. En als hij straks met meer duidelijkheid komt zal het wel blijken waar hij voor staat: tot een bepaalde grens want tja we hebben maar 3 maanden nog.
@Shaaar klopt, maar zullen mensen zijn 20-jarige ervaring wel voor oog hebben? Ik heb het idee dat er een verlangen is om hem aan top te zien en niet in de tweede kamer alleen ondanks dat hij juist gewoon daar wilt blijven.
Dit is het gevoel wat ik krijg om hem trouwens, wil niet zeggen dat dit zo is perse.
Al met al maakt het voor moi allemaal lastiger als persoon die altijd moeite heeft met stemmen
Dat is dus precies het probleem. Als je je stem laat bepalen puur omdat je een verlangen hebt om een bepaald poppetje aan de top te zien ongeacht waar die persoon precies voor staat en wat die persoon eerder heeft laten zien. Daarbij dus niet stemmend op iemand die iets voor jou en je medemens gaat betekenen waar jij achter staat, is dat gewoon dommigheid. Zelfde als Sigrid Kaag die nieuw leiderschap kwam brengen en iedereen die direct bezeten was van het idee van een vrouw aan de top, waarna ze vervolgens (en dat hadden we kunnen voorspellen) het oude leiderschap liet zitten toen ze de kans had en gezelli mee ging doen. Het is gewoon stupid. Als je Omtzigt kiest uit overtuiging omdat je je kunt vinden in zijn standpunten vind ik dat best, maar die hele heisa rondom een man lang voordat besloot mee te doen is zo onzinnig.
Ja klopt, laat denk ik ook wel zien waar we momenteel als Nederland inzitten. Ik ben echt mega benieuwd naar waar we straks gaan eindigen maar ik houd mijn hart vast
Ik snap vooral niet hoe hij die onstuimige groei denkt te kunnen voorkomen. Met een kortere lijst? Of een lijstverbinding oid? De hele manier waarop hij dit aanpakt vind ik zo schuren tegen waar hij voor zegt te staan. Ik zie tot nu toe ook alleen oud-CDAāers zich aansluiten die al decennialang in het bestaande bestuur zitten en nu opeens vinden dat het anders moet.