Nieuws, actualiteit en politiek #4

God wat sneu zeg, dat fotomoment met Amalia die voor het eerst naar college gaat. Laat die meid met rust.

12 likes

Maar die taakstraf geldt voor het aanrijden van die andere motoragent niet in deze zaak.

1 like

Ah daar hebben we de KABK weer 🫠👍

3 likes

Hoe kan het dat Chemours nog steeds mag lozen. Er wonen gewoon mensen praktisch tegenover die fabriek, echt ik kan er met m’n hoofd niet bij.
Ik woon zelf ook heel dichtbij en geef borstvoeding, nou volgens mij kan ik beter kunstvoeding met spa geven, dan krijgt ze ten minste niet zo absurd veel pfas binnen.
Bah ben echt woest, het speelt ook al mega lang en er wordt gewoon niks aan gedaan.

9 likes

Ik schrok ook van dit artikel :scream: Hoe dan. Echt te bizar idd dat dit soort situaties kunnen ontstaan in Nl…

1 like

demir is weer goed bezig om zich te profileren, hier krijg ik echt het vliegend schijt van

2 likes

Wat een fantastische uitdrukking wel

4 likes

Meest sneue vind ik die 2-3 man beveiliging op het einde. Wat een leven, maarja je bent troonopvolger of niet

Walgelijk weer. Het is tijd dat al die verheven witte jochies uit hun ivoren torentjes donderen.

9 likes

Nl variant van fyre festival, echt genant.
Volgens mij staat hij achter een betaalmuur dus een samenvatting van de ellende voor als je het niet kunt lezen:

• Het zou een festival worden (van twee dagen) waar één ponton dreef waar artiesten optreden en daaromheen varen allemaal boten die via FM die muziek dan ook horen
  • Er staan dan honderden mensen 2 uur te wachten tot ze een van de boten op kunnen (er zijn ook kapiteins die besloten hebben niet te gaan omdat het slecht geregeld was/ze niet konden komen wegens slechte organisatie)
  • Op meerdere boten is geen muziek dus besluiten mensen uit ellende hun telefoon te koppelen aan bluetooth
  • Op boten zijn weinig wc’s en veel mensen zeeziek
  • Op het ponton zijn 34 mensen (danseressen, technici en artiesten) gestrand en aan hun lot overgelaten, de organisatie kan geen boot regelen. Ze bellen 112 en worden door de reddingsmaatschappij aan wal gebracht
  • De organisatie verwijderd alle getagde instagramberichten en sluit het instagramaccount van het evenement
  • Er zou nog een tweede dag zijn maar na aandringen van de hoogste functionaris van de veiligheidsrisico wordt dit pas afgeblazen
  • Bezoekers krijgen geen geld terug omdat “het overgrote deel van de bezoekers tevreden was”

:cry:

25 likes

Ik hou zo van dit soort verhalen

12 likes

Als je tiktok hebt zoek naar de filmpjes. Het is echt hilarisch hoe slecht het is.

6 likes

Hahaha jij had er hier toen ook een gedeeld toch? Echt errug

2 likes

Pff ja geschrokken dat het uit is gekomen, als je als bestuur geen idee hebt dat dit gebeurt ben je sowieso vrij slecht in je functie. Ook bijzonder naïef dat je denkt in deze tijd nog met dit walgelijke gedrag weg te komen.

Heftig, maar met de enorme vergrijzing moet er wel iets gebeuren.

Voor mijn gevoel zou er nog meer op preventie moeten worden ingezet, zodat de vraag naar zorg afneemt, met de huidige bezetting kan worden volstaan en alle nodige zorg wel geleverd kan worden. Maar dat lijkt mij redelijk utopisch. Ook omdat preventie vrij ingrijpend kan zijn, zoals een hogere zorgpremie als je rookt (hoe ga je dat checken en natuurlijk ook de vraag of dit echt preventief werkt). Maar met alleen voorlichting kom je er ook niet…

1 like

Moet er iets gebeuren? Ja, hoge salarissen in de top afschaffen. Een 24-uurs luier? Nee, absoluut niet. Dat is mensonterend.
En perfecte zorg? Dat biedt Nederland al jaren niet meer. Ik hoor al genoeg verhalen van mensen die hun geliefde in ontlasting op bed vonden.
Er is iets mis, maar daarvoor hoeven de ouderen niet voor gestrafd te worden.

24 likes

Het kabinet wil niet dat in de toekomst nog meer mensen in de zorg gaan werken dan nu het geval is. Voorkomen moet worden dat de zorg als het ware het schaarse personeel steelt van andere sectoren. Daarnaast moet het zorgbudget binnen de perken blijven.

Huh toen aan het begin van corona werd duidelijk dat er een groot te kort is aan personeel, dw huisartsenzorg loopt helemaal vast, de ggz is een drama met wachttijden en en veel werknemers vertrekken. Hoe kan dan dit het beleid nu zijn? Ik dacht dat we geleerd hadden wat echt essentiële beroepen zijn. Of is het streven dan om gelijktijdig het salaris omhoog te gooien, de arbeidsvoorwaarden te verbeteren en onnodige administratieve handelingen te stoppen?Vast niet want dan zal het wel te aantrekkelijk worden om in te gaan werken.

Al snap ik wel hoor dat in veel sectoren er krapte is en je daar ook niet nog krapper wilt zitten. Toch denk ik dat inzetten op essentiele beroepen belangrijk is. Zorg dat genoeg studenten voor zo’n vak kiezen.

8 likes

Dit is geen preventie of iig: het lijkt mij een maatregel met een groter ongewenst effect dan preventief effect

Ik hoor inzetten op preventie zo vaak in discussies en vraag me af of mensen beseffen dat serieuze preventie ook niet gratis is. Al is het maar omdat veel preventieve maatregelen net zo goed om mankracht vragen.

19 likes

Helemaal eens, ik mag hopen dat die keuze voor een 24-uurs luier niet gemaakt gaat worden. En zeker, de zorgsector moet veel beter betaald worden en minder administratieve rompslomp zal ook wel iets schelen, maar blijkbaar niet zòveel om aan de toenemende vraag te voldoen.

“In plaats van uitmuntende zorg voor één persoon wordt dan redelijk goede zorg voor twee personen mogelijk. Door lagere kwaliteitseisen wordt zorg minder arbeidsintensief en dat scheelt weer personeel waardoor je meer mensen kunt helpen.”

Ik lees eigenlijk niks nieuws. We leveren allang geen zorg meer die iemand nodig heeft, maar puur wat er op dat moment kan of je krijgt gewoon geen zorg. En dat geldt voor elke sector. Veel vernieuwdends verwacht ik niet van dit kabinet :upside_down_face: