Nieuws, actualiteit en politiek #4

Amalia is achttien jaar. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik was als achttienjarige echt niet zo politiek bewust. Daarnaast leeft zij in een bubbel vol met andere rijke kinderen met invloedrijke ouders.

Ze weet de juiste woorden te zeggen omdat ze daar op getraind is, maar ik verwacht verder dat ze zich gewoon gedraagt als iedere achttienjarige met rijke ouders.

25 likes

Zit gewoon een heel team achter die adviseren en alles doen om hun imago te redden.

1 like

giphy

43 likes

Vind ik 7 jaar nog lang eigenlijk

5 likes

Maar waar in Italië kan ik nu nog een Pizza Hawaï bestellen dan

Ik gok hier:

afbeelding

3 likes

Wat bedoel je precies met ‘politiek oké’? Het komt nu over alsof iemand pas politiek oke is als diegene er dezelfde standpunten op nahoudt als jij?

2 likes

Dan werkt haar campagne dus. Dingen als afstand doen van dat geld zijn gewoon door haar ouders ingefluisterd (geeft ze zelf ook gewoon toe)

6 likes

Dit is zo heftig, echt dystopisch gewoon. Bizar dat dergelijke grootschalige slavernij nog kan in deze tijd en zelfs de mensen die daar wonen zich er niet echt druk om lijken te maken.

4 likes

In De wereld van de Chinezen gaat Ruben Terlou ook naar Sihanoukville. Ik ben er zelf 10+ jaar geleden geweest. Volgens mij was dit daar toen nog niet echt gaande, maar ik vond het toen al een erg nare stad (nergens zoveel uitbuiting gezien als daar), dus wat dat betreft vind ik het niet gek dat dit daar kan gebeuren.

1 like

Ja, ik las dat stuk ook met verbijstering. Maar herkende ook wat. Ken je die serie van Ruben Terlouw, als hij Chinezen in andere landen gaat opzoeken? Zit ook een aflevering over Cambodja in, maar in de andere afleveringen zitten ook schokkende beelden.

1 like

ik ben benieuwd hoelang ze no gaan doen alsof dit een SOA is

4 likes

Ja bizar he! Ik heb de podcast er over geluisterd, daar heb je geen abonnement voor nodig. Misschien een tip voor de mensen die het artikel niet kunnen lezen.

4 likes

Wait, what? Is dat niet zo, dan?

1 like

jawel hoor

Het is hoogst ongewoon dat ‘monkeypox’ van mens tot mens gaat. Epidemiologen vermoeden dat de geïnfecteerden het virus bij huid-op-huidcontact of via speekseldruppels op elkaar overdragen. Expert Isabel Brosius: “Het is gekend dat het virus door nauw lichamelijk contact kan worden overgedragen – waarbij seksueel contact daar duidelijk een vorm van is. Maar of het virus zich ook in lichaamsvloeistoffen zoals zaad, vaginaal vocht of slijmvliezen kan manifesteren en zo overgedragen kan worden, moet nog bekeken worden.” Het risico op besmetting is kleiner dan bij het coronavirus.

dixit de morgen DPG Media Privacy Gate

3 likes

Oh, sorry, ik reageerde op @Bill die zegt dat het niet alleen via huid-op-huidcontact wordt verspreid. Het is geen SOA, er zijn meer mogelijke overdrachten. Maar ik dacht wel huid-op-huid. En ik lees iets over beddengoed. Maar dat is uitzonderlijk.

Ok, ik zie nu de edit van @Bill .

Je mag hier eigenlijk niet om lachen, maar noooo. Dan crash je in Legoland.

Er zijn ook al gevallen bekend dat jonge kinderen het hebben. Mag hopen dat het geen SOA is (is het niet, maar veel mensen denken helaas van wel).

Er zijn ook kinderen met HIV, en dat is wel een SOA. Wat wil je me duidelijk maken?

Edit: Bedoel je dit?

In dit artikel wordt een casus beschreven van een besmet jongetje, maar ze weten niet hoe hij besmet is geraakt. In ieder geval niet via de seksuele route of via huid-op-huidcontact met familie of bekenden. Die hebben het niet (gehad).
Misschien is dit ook wat @Bill bedoelde?

Het punt is dat iedereen het kan krijgen.

3 likes