Nieuws, actualiteit en politiek #4

In Schotland is vandaag een wet ingegaan waarmee publieke organisaties gratis menstruatieproducten moeten gaan aanbieden om menstruatiearmoede tegen te gaan.

41 likes

dit is toch echt de omgekeerde wereld?

3 likes

Dit raakt me. Waarom laat je een baby van 6 maanden en een kind van 1,5 alleen achter tussen de tassen in een zwembad om vervolgens zelf te gaan zwemmen. Mag hopen dat de kindjes na dit voorval terechtkomen op een veilige plek.

10 likes

Begrijp ik nou goed dat die kinderen Ăłnder de tassen lagen? Omdat ze half bewusteloos waren :flushed:

https://www.hln.be/landen/baby-en-kind-achtergelaten-tussen-rugzakken-in-plopsaqua-terwijl-ouders-verfrissende-duik-nemen-ze-waren-nog-maar-half-bij-bewustzijn~ac48d1f8/

Uit dit filmpje van een medewerker blijkt dat de kindjes waren achtergelaten tussen de tassen en dat de ouders aan het zwemmen waren. Weet niet of ze ook echt verstopt waren door de ouders. Alsnog bizar.

3 likes

Mag je het in dit topic ook hebben over de gevolgen van actualiteiten/nieuws op je persoonlijke situatie?

Ik ben bijvoorbeeld best wel benieuwd hoe anderen omgaan met het feit dat je bijna 3 keer zoveel voor gas gaat betalen. Wij verdienen niet zo veel dat dit ‘zomaar’ even kan of dat we er niets van gaan merken en ik merk dan ook dat ik er best wat zorgen over heb. Ons contract loopt over ruim een maand af (na 5 jaar, flink balen) en we gaan dus over in een variabel contract deze winter.

2 likes

In het budget- en besparingtopic wordt dit veel besproken, dus beter daar denk ik!

2 likes

Ah goeie, thanks!

1 like

@anon50301661 :joy: De arme man, wie begint er een benefiet avond voor hem? Om vervolgens het geld te doneren uiteraard.

8 likes

ik denk dat er <einig mensen met zoveel geld zijn die het niet daar parkeren hoor, en dan probeert nederland al veel grote bedrijven naar daar te halen door lage belastingen :upside_down_face:

2 likes

Jemig dit gejank kan ik echt zo boos om worden

Asielzoekers slapen al maanden in onmenselijke omstandigheden, werd gezegd dat slapen in tentjes een noodoplossing voor een nacht zou zijn, en nu lijkt dat al bijna luxe, als je ziet hoe sommige mensen de nacht doorbrengen. COA zit met de handen in het haar en dan wordt er een plek gevonden en dan krijg je zulk gezeik:

“Wij hebben niet de gelegenheid gehad om de inwoners mee te nemen en het roept veel vragen op”. Zij betwijfelt of er onder de inwoners van Albergen draagvlak is voor de opvanglocatie

Laatst toch ook al ergens in flevoland? Echt goed dat het kabinet nu inmiddels gewoon locaties toewijst.

24 likes

Ja ik word hier ook zo moe van. Iedereen vindt dat die mensen niet op de grond moeten slapen maar oh wee als ze in je dorp verblijven, dat kan echt niet hoor !!1!

7 likes

Ja helaas, in deze gemeente hebben we er geen draagvlak voor. Tsja, egens ander dan maar?

Echt wat denk je zelf

5 likes

Helemaal mee eens, maar wat ik laatst wel zag in een artikel in NRC was dat de opvanglocaties nogal ongelijk verdeeld zijn over het land. Zo is er GEEN ENKELE gemeente in het Gooi die asielzoekers opvangt. Hoop dat het kabinet daar snel ook even wat locaties gaat aanwijzen.

30 likes

Oh dit doet me denken aan een plek in frankrijk, waar extreme droogte heerst, mensen hun tuin en auto niet meer mogen besproeien, maar de golfbanen nog pico bello onderhouden worden.

‘A golf course without a green is like an ice-rink without ice,’ GĂ©rard Rougier of the French Golf Federation told the France Info news website

5 likes

Echt he. Dit lijkt eerder de rij voor het eindfeest van de plaatselijke middelbare school. Als mijn kind dit later flikt, kan hij/zij de rest van het jaar in een tentje in het park gaan wonen.

14 likes

echt deprimerend maar ik heb vaak de indruk dat alt-right schrikbarend goed is in jongeren te bereiken via sociale media :frowning:

4 likes

Albergen is ook echt zo’n boerendorp. Dikke kans dat deze jongens ook vooraan stonden bij de boerenprotesten. Het zal ze meer om de sensatie en onderlinge groepsdruk gaan dan dat ze echt iets hebben met het onderwerp. Maakt het niet minder sneu natuurlijk.

5 likes

Blijkbaar “veiligheid”, omdat ze niet kunnen zien wat er in een tentje afspeelt en hygiĂ«ne. Snap er weinig van.

2 likes

Vaak ook op plaatsen waar al super veel weg is bezuinigd a la kleine scholen, bibliotheken, ov. Totaal niet logisch.

3 likes