Nieuws, actualiteit en politiek #4

5 miljoen is natuurlijk bizar veel geld maar ik denk dat in dit geval er ook heel veel tijd is gaan zitten in duizenden mailtjes, appjes, sms’jes, interne stukken etc verzamelen en doorspitten, interviews uitvoeren met iedereen die maar een beetje relevant is etc. Eigenlijk is er een soort mini parlementaire enquête gedaan qua documentenverzameling, is alles daarna geanalyseerd en vervolgens een rapport geschreven. Als je dat allemaal laat doen door een externe partij met bijbehorende uurtarieven gaat de kassa flink rinkelen natuurlijk. Plus, je koopt de schijn van belangenverstrengeling af omdat je kunt zeggen dat het een onafhankelijk onderzoek is geweest.

5 likes

Lijkt me echt leuk werk om te doen eigenlijk, lekker graven in de zaken van een ander.

4 likes

Ja best eng. Er is ook niets tegen te doen als je het hebt. Dan zie je zo’n vogel liggen spacen tot die dood is. Brr. Ik vond die aflevering van keuringsdienst van waarde niet erg opbeurend.

Maar laten we eerlijk zijn. Dat soort ‘grunt work’ wordt niet gedaan door de duurst betaalde krachten. Die 5 miljoen betekenen duizenden uren werk tegen een heel hoog uurtarief. Ik vind het buitenproportioneel overkomen

3 likes

Ik ben heel benieuwd naar de specificaties van hun eigen facturen. Deloitte kennende combinatie van blik juniors en partners, iedereen lekker grof uren schrijven, elkaars werk (dubbel) controleren, digitaliseren (halve it team ah werk zetten)

8 likes

Misschien snap ik het niet hoor, maar vinden jullie ook niet dat Hugo de Jonge heel erg buiten schot gehouden wordt terwijl hij degene was die lobbyde voor Sywert en co? Vanwege sociale mediadruk je CDA-maatje tegemoet komen zodat hij niet zeurt op Twitter… Dan ben je toch gewoon een incompetente zak hooi? Dit neigt gewoon naar ambtelijke corruptie, en het is ook nog een fucking slechte deal, want het leek hem echt te gaan om een beter imago/minder kritiek op VWS van nobody Sywert. Niet eens om geld. Miljoenen aan gemeenschapsgeld verkwanseld voor de meest beroerde marketingcampagne.

12 likes

De docu Whats left? Staat op NPO. Gaat over de ondergang van links, maar vooral PvdA. Vlot gemaakt en erg interessant!

16 likes

Ik krijg zo de rillingen van dit soort berichten. Hoeveel relatief grote media en zelfs politieke figuren we nu hebben die alles wat ze interessant vinden/hun stelling onderbouwt de wereld ingooien. Zelfs als ze geen zekerheid hebben over hoe dingen zitten. Gewoon kwaadaardig.

11 likes

Ik vraag me echt af wat we met het internet aan moeten, de manier waarom mensen het hebben leren misbruiken als informatiebron is echt leip.

4 likes

Hahah savage. Ik had ff de NOS aan staan ivm Prinsjesdag. Interviewt de journalist een paar politici. Komt Baudet aan met zn vrouw (duidelijk zwanger).

Journalist: “in blijde afwachting!!”
Baudet + vrouw: :smile::smile: *kijken naar buik *
Journalist: “van de koning :smile:
Baudet: “en een prins :relieved:

11 likes

Ik wist niet eens dat baudet hem recht kreeg om een slachtoffer te impregneren

ik vind het hoedje van jorritsma wel leuk

wow willem alexander is bij die vluchtelingen, ik weet nog niet helemaal wat ik hiervan moet vinden, ikhad dit gemist maar waarom?

1 like

Dat is al een aantal weken geleden.

1 like

ja ik kreeg het nu laat dus door, maar het is behoorlijk raar, toch?

1 like

Lekker nog ff stofzuigen :joy:

4 likes

Ik weet niet zo goed waarom?

Het is niet alsof de koning er iets aan kan doen, ik vind het erger als Rutte daar is en een beetje jolig doet met die mensen.

Edit: nouja ik vind het sowieso een beetje walgelijk hoor, mensen in ernstige situaties opzoeken en daarna weer naar je paleis gaan. Maar ik zie niet in waarom dit erger is dan mensen na een overstroming of die boeren bezoeken.

2 likes

Dit ben ik wanneer visite al bij de voordeur staat.

3 likes

ja klopt

1 like