Nieuws, actualiteit en politiek #4

Gelukkig zijn sommige mensen nog eerlijk over hun dedain

6 likes

Inderdaad!

1 van mijn managers stelde onlangs voor om een voordeel (soort bonus) van onze werknemers om te zetten naar een gift aan een goed doel dat lege boterhamdozen vult op de scholen. Uiteraard wel in combinatie met duidelijke naamsvernoeming en reclame in die scholen. Want “de kinderen die met een lege boterhamdoos naar school gaan zijn misschien kinderen van onze collega’s of van hun vrienden/kennissen/familie.” Euhm, misschien moet je onze collega’s wat meer gaan betalen dan het wettelijke minimumloon en hun voordelen niet afnemen?

7 likes

De ingezonden brieven van de Volkskrant zijn ook triest. Water goedkoper dan Wicky??? Nooit aan gedacht.

5 likes

Never forget het argument van iemand hier ‘maar ze krijgt toeslagen en later ook aow’ :sob:

8 likes

Haha holy shit wat schaamteloos, doe die gift vooral maar doe hem van jouw eigen loon niet van dat van je werknemers :roll_eyes:

En trouwens als je er reclame voor terugverwacht is het geen gift.

2 likes

Ja maar dan krijg je weer geen belastingvoordeel natuurlijk.

2 likes

Giften aan goede doelen zijn nog aftrekbaar ook dus zelfs dat wel.

Mijn god wat een verhaal :nauseated_face::nauseated_face:

14 likes

Ik vroeg me al af waarom zij bij de Belgische versie van de avondettappe te zien was en niet meer in Nederlandse versie. Maar nu snap ik het helemaal. Kan me zo ontzettend kwaad om maken. Keek net plezier naar dat programma maar dat is er nu helemaal af. Goed van haar dat ze dit nu opschrijft maar echt… Hoe haal je dit in je hoofd om te zeggen en dan de hoofdredacteur die er ook niks mee doet.

3 likes

Vreselijk! Heftige column. Ik dacht heel naïef dat ze misschien meer kon verdienen in België of dat ze daar was gaan wonen ofzo. Nooit gedacht dat dit het zou kunnen zijn natuurlijk.

Vraag me nu wel sterk af over wie het gaat. Niet uit nieuwsgierigheid, want het is al walgelijk genoeg. Alle mannen die regelmatig te zien waren in die tijd bij de avondetappe hebben echter nog steeds een carriere of bij de NOS of elders. En ik zou het lelijk vinden als dat gewoon doorgaat.

3 likes

Mijn man volgt de wielersport goed en heeft beredeneerd dat het dan Danny Nelissen moet zijn. Ik ken 'm niet want ik kijk nooit naar sportprogramma’s. Maar de column is wel zo geschreven dat mensen die het volgen zien wie het geweest moet zijn.
Benieuwd of er in het volkskrant stuk dat eraan komt namen en rugnummers worden gegeven.

5 likes

Ik vermoed dat zelf eigenlijk ook. Het moet iemand zijn die ook tafelgast is en meereisde met het programma in 2016 en 2017, dan blijft er een klein groepje over. In een twitterdiscussie verwees iemand naar een aantal afleveringen uit die jaren, zonder een naam te noemen overigens. En dan zie je ze samen aan tafel zitten en zegt Marijn ook nog iets als “zoals wij vanmiddag ook al samen zeiden/zagen” terwijl ze hem aankeek en het ging over de gereden koers.

Thijs Zonneveld is t niet, die retweette het artikel van Marijn. Herman de schermman is vaak alleen op pad volgens mij en dan blijft er niet veel over.

1 like

God wat een farce ook dat de vrouw van Tom Egbers hoofd is van het meldpunt. Dat ze tijdelijk wordt waargenomen door iemand anders komt inderdaad vast doordat ze het te druk heeft met andere werkzaamheden. Ben wel benieuwd wat er nog meer verscholen ligt in de beerput van mensen die om deze reden geen melding hebben willen maken

14 likes

Waarom zitten er alleen maar randdebielen aan het hoofd van elke organisatie

15 likes

Wauwwww ik heb gewoon een aantal keer hardop gelachen van hoe bizar deze mensen zich hebben gedragen en vooral hun reacties nu daarop. Ik geloof bijna niet dat je dit kan zeggen en niet door hebt hoe belachelijk het is wat je zegt. Mijn God wat een vat vol pis daar.

En wat eenzaam moet Aïcha Marghadi zich gevoeld hebben en wat walgelijk dat er nog steeds oud-collega’s zijn die zeggen dat dat haar eigen schuld was. Ik hoop dat ze zich nu eindelijk gehoord kan voelen. Ongetwijfeld niet door iedereen maar jezus dat je jarenlang hebt rondgelopen met het idee dat het aan jou lag en dat niemand het doorhad.

21 likes

Gelukkig treedt de hoofdredactie ‘op termijn’ af want de continuïteit van de verslaggeving moet wel gewaarborgd blijven ( :clown_face:) dus dan komt alles vast goed. Dan wordt Tom Egbers hoofdredacteur denk ik

7 likes

Eh Ja we kunnen geen minuut voetbal missen

3 likes

“Het is óók de reden waarom meerdere mensen bij NOS Sport naar eigen zeggen de afgelopen tijd geen misstanden hebben gemeld bij meldpunt Mores, geleid door Egbers’ vrouw. Ze vertrouwen er niet op dat hun klachten daar onafhankelijk zullen worden behandeld. Dekker wil zelf niet reageren op vragen hierover. Ook wil ze zelf niet in gesprek met de Volkskrant. Via haar advocaat Richard Korver laat Dekker weten dat zij eraan twijfelt of deze krant ‘open en objectief opereert’. Wel stelt haar advocaat dat Dekker het toejuicht dat ‘een verziekte cultuur/klimaat binnen een mediabedrijf aan de kaak wordt gesteld’.”
Waarom hebben deze mensen dan ook weer dit soort functies :worried:

2 likes

Ze hebben zich zoveel jaar onschendbaar gevoeld. Ze moet nog wennen aan het idee dat ze niet ontastbaar is. Dag carrière, want weinig bedrijven zullen je hierna nog aannemen. En terecht ook.

Ik kan de reactie van Jack van Gelder ook niet geloven:

'Van Gelder laat in een reactie weten dat hij zich de situatie niet kan herinneren, maar dat hij Marghadi ‘het voordeel van de twijfel’ wil geven. ‘Als ik dat al heb gezegd, dan heb ik dat als grap bedoeld, als een dolletje, waarvan ik niet heb kunnen inzien hoe dat bij haar is aangekomen. Maar als zij het als kwetsend heeft ervaren, dan had ze me er toch meteen op aan kunnen spreken, zo van: ben je wel goed bij je hoofd, ofzo? Dan had ik me bij wijze van spreken nog meer verplicht gevoeld om haar te helpen met haar carrière, om het gevoel weg te nemen dat ik op een verkeerde manier met haar was omgegaan.’

Dus hij maakt een ongepaste ‘grap’, waarna hij vindt dat ZIJ zich had moeten uitspreken. Ofwel, haar reactie was niet juist. Ik word ook zo moe van mensen die zeggen: sorry als het zo overgekomen is, of sorry dat je het als kwetsend ervaren hebt. Dat is geen verontschuldiging, maar getuigt van weinig zelfreflectie en een ongelooflijke ego.

9 likes

Echt verschrikkelijk dat iedereen de andere kant op kijkt. Die mannen zijn verschrikkelijk, maar in al die verhalen wordt het zo gedoogd door iedereen eromheen. Op een werkvloer met 180 medewerkers weggepest worden zonder dat je medestanders krijgt.

Daarnaast zo verbaasd om die jij bent prominent en je vrouw is vertrouwenspersoon of soortgelijk in dezelfde sector constructie. Bij Pakhuis de Zwijger ook al. Vind het zo bijzonder dat deze mensen niet eens willen vermijden dat ze de schijn tegen hebben.

10 likes