Weski is altijd al zijn advocaat. Taghi heeft er best veel en die neef is vrij laat ingevlogen en qua reputatie ook totaal niet vergelijkbaar. Qua volgorde speelt dit hele verhaal voordat de neef in beeld kwam.
Wie zou de advocaat van Inez Weski zijn? Of doet ze dat zelf?
Edit: Gerard Spong heeft al gezegd beschikbaar te zijn
Ze doet het sowieso niet zelf, maar de advocaat is nog niet bekend gemaakt (of is er nog niet, maar dat zou gek zijn).
De volgende is allang opgestaan.
Ik vind dit wel een heel interessant artikel waar ook meer informatie over de verdenkingen staat. Ik ben zo benieuwd hoe ze hier zo in betrokken is geraakt.
Met je Volkskrant inlog kun je tegenwoordig ook artikelen op Parool lezen achter de paywall (want allebei van DPG).
Ja zijn hele familie zit met hem in de handel dus die nemen het zo over.
Weski stopt met de verdediging van Taghi.
Ze blijft langer vast zitten en stopt met de verdediging. Nu wel ook antwoord op de vraag die hier eerder gesteld werd over wie hij dan als advocaat krijgt en wat als er geweigerd wordt:
:
"Indien inderdaad niemand zich meldt om Taghi bij te staan, zal de Rotterdamse deken van de Orde van Advocaten zelf een advocaat aanwijzen. ,Die zal zich weer moeten inlezen. Dat zal voor de nodige vertraging zorgenâ, zegt rechtspsycholoog Peter van Koppen.
Maar zelfs al zĂłu er een geschikte advocaat worden gevonden, dan is het probleem echt niet zomaar opgelost, zegt advocaat Geert-Jan Knoops. ,Taghi kan dit weigeren en zonder zijn instemming kan een andere advocaat in zo een complexe zaak geen verdediging voeren. Ook een advocaat kan weigeren omdat het verdedigen van een verdachte zonder diens instemming in strijd is met de gedragsregels.â
Ik kan mij niet voorstellen dat je deze zaak nog aan durft te nemen. Dit wil je jezelf en je familie toch niet aandoen? Er is natuurlijk nog niet veel bekend over Weski haar betrokkenheid, maar ik kan mij goed voorstellen dat als zulke mensen je onder druk zetten je erin meegaat en het ook nergens durft te melden.
Krijg ik dan ook eindelijk de belastingcente terug die in deze clownerij zijn gestopt? Blijft me verbazen hoe je vanaf seconde een wist dat dit slecht nieuws was en het nog erger bleek te zijn dan verwacht.
Mag je weigeren dan als de deken jou aanwijst?
Ik hoop van wel voor die persoon, zou ook niks met deze man en zijn imperium te maken willen hebben. Wat een vergif is dat zeg. En ondertussen vertraagt dit ook het hele proces en alles. Die man heeft het hele systeem in de tang.
De overheid probeert alles volgens de regels te doen en vroeger hadden criminelen misschien ook nog wat grenzen (niet zomaar naaste familie of advocaten liquideren) maar hij speelt zijn eigen spel. Met zijn eigen regels en daarmee houdt hij iedereen vast.
Kan het ook nog verjaren nee toch? Volgens mij verjaren de zaken die hij tegen zich heeft niet. Dat zou helemaal vreselijk zijnâŠ
(Of kan het niet meer verjaren ĂŒberhaupt als je al met proces bezig bent?)
Volgens mij verjaren ernstige misdrijven zoals moord niet?
Dat dacht ik idd ook
Klopt!
Misdrijven waarop een gevangenisstraf staat van 12 jaar of meer. Zoals moord, doodslag, verkrachting en mensenhandel. daarvoor is geen verjaring van toepassing.
Ik heb geen idee of je dan mag weigeren, maar ik hoop inderdaad van wel. Las dat ze denken dat Inez Weski onder druk is gezet, waarom zou dat dan bij elke andere advocaat niet gebeuren? Ik ben ook benieuwd hoeveel hierover uiteindelijk echt naar buiten komt. Stel dat zij echt onder druk is gezet en verteld dat nu, dan is dat toch ook weer nog meer risico voor haar. Ik kan mij voorstellen dat ze zo min mogelijk hierover naar buiten willen hebben ter bescherming.
Mensen: Taghi heeft toch gewoon meer dan één advocaat?
Nee, dat is geen familie. Gewoon serieuze advocatenkantoren.
En daarnaast. Iedereen heeft het nu over âwat er nu gebeurt isâ maar dit zingt (als ik de podcasts mag geloven) al zo lang rond dat ik me niet kan voorstellen dat je nu uitstapt als je hiervoor wel bleef. Dan stap je niet uit omdat ze mogelijk onder druk is gezet, maar omdat het OM laat zien bereid te zijn zoân roddel/beschuldiging nader te onderzoeken en eventueel te vervolgen.
Ik heb de podcasts hierover niet geluisterd, dus mogelijk heb jij andere informatie hoor. Maar het lijkt mij âmakkelijkerâ om eruit te stappen nu het OM erbij betrokken is omdat het dan minder vrijwillig lijkt? Als zij uit zichzelf eruit was gestapt en dingen had gedeeld met het OM hierover is er misschien ook weer meer risico? Al betwijfel ik eigenlijk of een Taghi daar onderscheid in zou maken.
Ja misschien is deze situatie voor haar ook veiliger. Of het is een soort vooropgezet plan om haar ook veilig te stellen. Al betwijfel ik of dat soort dingen geheim kunnen blijven want binnen het OM e.d. zitten ook mollen. Die foto / gegevens van de kroongetuige zijn ook x aantal keer gelekt. Dat kan geen toeval / foutje zijn in mijn ogen.