er is al een hele tijd geleden wel een groot lek geweest met hun identiteit, allemaal kinderen van advocaten, dokters, partijpolitici, etc
voor degenen die het rvagen, een euro morele schadevergoeding is wel vrij gebruikelijk hier
er is al een hele tijd geleden wel een groot lek geweest met hun identiteit, allemaal kinderen van advocaten, dokters, partijpolitici, etc
voor degenen die het rvagen, een euro morele schadevergoeding is wel vrij gebruikelijk hier
Ooh apart. Ik zou het eerder als kwetsend ervaren, maar dan is dat niet per se een kwalijk onderdeel van deze zaak.
In bepaalde gevallen wil het slachtoffer dat morele schade heeft geleden te kennen geven dat zijn schade niet in geld waardeerbaar is, of dat hij uit deze morele schade geen financieel voordeel wenst te halen. Het slachtoffer zal dan een euro morele schadevergoeding eisen. En de rechter zal dan, wanneer de eis wordt ingewilligd, een euro morele schadevergoeding toekennen. Dat zal niet zelden het geval zijn in geval van laster en eerroof.
Oh ja, als dat de insteek is, snap ik het wel! Dankjewel voor de toelichting.
Echt belachelijk dat de rechter rekening heeft gehouden met het argument dat er al een soort van âtrial by mediaâ was door die namen van leden en hun familie te lekken. En geen rekening gehouden met het schuldig verzuim-argument. Hallo, ze hebben een fucking foto gemaakt toen Sanda daar bewusteloos lag.
Doet me denken aan Ethan Couch, zaak uit Amerika. Jongen van 16 rijdt 4 mensen dood en 1 jongen volledig verlamd. Hij is wit, zijn ouders zijn steenrijk en volgens een psycholoog heeft hij âaffluenzaâ. Hij krijgt 10 jaar voorwaardelijk, verder niks.
Edit: hij was dronken en high
Ik kon het vrij gemakkelijk vinden.
Omg eentje deed 2 jaar terug geld inzamelen voor World Federation for Mental Health.
Jezus.
ik word hier echt zo kotsmisselijk van, ĂŒberhaupt als je leest wat voor shit ze allemaal moeten doen bij die walgelijke ontgroeningen. ook echt altijd onnodig dierenleed trouwens. en je weet gewoon dat het door blijft gaan omdat bijna de hele tweede kamer hier ook aan mee heeft gedaan. echt gadverdamme.
Als ik het goed begrijp hebben vrienden van Sanda die âsymbolischeâ schadevergoeding gekregen? Is dat gebruikelijk in BelgiĂ« dat je daar als âvrienden vanâ aanspraak op kunt maken? Ben gewoon benieuwd hoe dat werkt, ik heb daar in NL volgens mij nog nooit van gehoord. Wel dat directe familie dat verzoek doet.
Verder echt een heftig en verdrietig verhaal zeg.
Als het de vrienden zijn die dit gekregen hebben âsnapâ ik het helemaal, die symbolische euro bestaat dus voornamelijk om het leed te erkennen zonder er een waarde op te plakken, wat nog meer het geval is als je geen âdirectâ leed ondervonden hebt. Waarschijnlijk ook gewoon als indekking tegen een beroep, als ze bijvoorbeeld 5000 euro schadevergoeding zouden krijgen weet je direct dat er beroep aangetekend gaat worden wat bij zo een proces ook weer de kernzaak naar de achtergrond drijft.
Ik denk vooral dat de fmailie achter gaat blijven met ene dubbel gevoel omdat ze vooral de waarheid willen weten, wat uiteindelijk nog steeds is gebeurd. Het hele proces was een aanfluiting waar toch niets van waarde gezegd werd over het daadwerkelijk toedienen van de visolie.
Wat een flutstraf, kan hier echt met mijn hoofd niet bij⊠ongelooflijk triest voor de nabestaanden.
Goed stuk van Sabrine Ingabire over de dood van Sanda en de uitspraak. Vooral dit is zo treffend;
âWaarom mogen witte mensen, en welvarende witte mensen in het bijzonder, en welvarende witte mannen in het bijzonder, zo vaak vrijlopen nadat ze de gruwelijkste daden hebben gepleegd? Waarom wordt er steeds rekening gehouden met de toekomstperspectieven van jonge witte mannen die andermans toekomst hebben weggenomen?â
Goedzo meissie!!!
Ik vond dit een aangrijpend en treffend artikel, is al van een tijdje geleden maar toch. De vader en de broer van Sanda Dia aan het woord.
Ik snap echt niet dat ze zich niet even goed heeft ingelezen
Filmpje bevat veel bijzondere uitspraken.
Ik twijfelde al over het topic, daarom bij de influencers geplaatst. Heb je zijn laatste insta post ook gezien?
Daar heb je zeker een punt. Nu ik het verder bekijk lijkt de info ook 1 op 1 van
te komen, al kan dit natuurlijk ook weer ergens anders vandaan komen.
@keekie nee niet gezien, ik volg Acid ook verder niet maar kreeg deze video in mijn recommended(? Dit klopt geloof ik niet qua spelling) op youtube
Wtf is dat voor een rare entertainment-stijl video zeg
De video is al offline gehaald wegens het schenden van de richtlijnen.