Nou precies dat inderdaad. Dus wie zich wil laten omscholen (naar kinderopvang medewerker bijv) denkt daar nu wel 2x overna aangezien je nu je hele opleiding dan zelf kan gaan betalen
Jerry Springer is overleden.
Echt goede herinneringen aan zijn programma, mocht ik altijd met mân oma kijken als ze ging oppassen
De gasten in de show werden steeds vreemder: van mensen met dwerggroei bij de Ku Klux Klan tot mensen die het bed deelden met familieleden (die al dan niet ook bij de Ku Klux Klan zaten).
De presentator was zelf geen groot fan van zijn show. âIk zou mijn eigen programma niet bekijkenâ, zei hij tegen persbureau Reuters . âEr zit niets in dat me aantrekt. Het is gewoon dom.â
Ondanks het treurige nieuws was het dankzij deze twee quotes een vermakelijk artikel om te lezen
Rutte heeft Israel gefeliciteerd met 75 jarig bestaan en ik dacht dat het een meme was want wtf. Maar hij heeft dat dus echt gedaan. (Zie insta cestmocro)
Oh vind dit echt zo schandalig. Die speech van Ursula ook, schaamteloos. Aan de ene kant terrorisme van Israel verheerlijken, aan de andere kant boos doen tegen Rusland.
Goede uiteenzetting over zaak van Weski op ad.nl vandaag.
Zeer kort samengevat is Weski gewoon gezwicht onder grote druk, tot op het punt dat ze twee usbâs met info ontving van zoon Taghi voor zijn vader. Maar hij liet het haar wel printen âwant ze is niet de slimste met technologie lijkt het somsâ. Er is uiteindelijk na die usb-info ook een bericht van Taghi naar die maffiabaas dat ie teleurgesteld is dat de maffia zijn zoon niet meer laten meedoen in de drugshandel. Die zoon noemt Weski herhaaldelijk paranoĂŻde/gek in berichten naar zijn tante en een Italiaanse maffiabaas omdat er soms dagen, soms weken, voorbij gaan zonder contact. Weski wil eigenlijk ook niet via de pgp telefoons communiceren. Zoon laat zijn tante steeds met haar spreken om dingen door te geven etc. Ik vermoed dat zij in NL zit ofzo want hij zit zelf in Dubai.
Enfin, deze val was onvermijdelijk lijkt het. Echt wtf bezielt die kring om Taghi? Familie en al. Het is zo triest. De man zit vast, komt waarschijnlijk (hopelijk) nooit meer vrij. Ze hoeven niet meer naar zijn pijpen te dansen, maar hij heeft Ăedereen in zijn macht. Wie ooit met hem in aanraking is geweest (of nog erger: een bloedband heeft) lijkt wel voorgoed zân ziel te hebben afgestaan, er is geen weg meer terug. Echt fucking angstaanjagend. En het hele rare is: uit de manier waarop die zoon schrijft, klinkt een raar gevoel van respect ofzo. Hij regelt de boel graag voor zân vader. Zo fucked up, hoe je je kind meesleurt in zoveel kwaad en nu zit hij er ook tot in zân nek toe in. Alles wat Taghi aanraakt gaat gewoon kapot. Het is bizar hoe deze man eigenhandig (maar eigenlijk via zijn talloze minions) de samenleving ontwricht.
Hebben jullie meegekregen dat er sinds vrijdagavond een illegale rave van 3 dagen plaatsvindt in België? Ook echt met 10.000-15.000 mensen en meerdere podia etc. De locatie is militair domein.
Ik merk dat ik echt onder de indruk ben. Hoe houd je met duizenden zoân giga rave geheim? En hoe organiseer je in godesnaam zoiets? Wat brutaal (en wat een organisatieskills
). Maar ook best wel gevaarlijk?đ«
Heb wel te doen met de hulpdiensten en lokale instanties. Die moeten opeens reageren op iets waar ze totaal niet op gerekend hebben. Een gouverneur heeft ook gezegd dat ze politie niet laten ingrijpen om te voorkomen dat het escaleert.
Zijn blijkbaar ook al meerdere mensen naar het ziekenhuis gebracht omdat ze bewusteloos raakten of een epileptische aanval kregen door een overdosis drugs, schrijft HLN (volledige artikel is gratis te lezen maar je moet wel inloggen):
âPer uur worden ongeveer acht mensen naar het ziekenhuis afgevoerdâ, zei gouverneur Jos Lantmeeters eerder. âHun problemen zijn niet te vergelijken met de opnames op spoed bij een plaatselijke fuifâ, benadrukt Noodplanning en Crisisbeheer Limburg nog. âDoor vermoeidheid en het druggebruik wordt verwacht dat het aantal interventies nog zal toenemen. Dat vormt niet alleen een risico voor de aanwezigen, maar we moeten er ook over waken worden dat dit illegaal gebeuren niet zorgt voor een overbelasting van onze ziekenhuizen."
Ben echt benieuwd naar wie hiervoor verantwoordelijk gehouden wordt.
Die mensen leven echt in een compleet andere werkelijkheid
Ik denk dat deze aanpak wel het beste is. Je weet niet wat die mensen allemaal op hebben, hoe ze gaan reageren, of er paniek ontstaat etc. Grote kans op verdrukking als iedereen 't plotseling op een lopen zet enzovoorts. En stel dat door chaos mensen gewond raken of komen te overlijden, wie is dan verantwoordelijk? Hopelijk gaan ze echt gewoon naar huis vanavond of morgenochtend. En laten ze de boel een beetje oké achter.
Haha los van dit feest bestaan zulke free partyâs al lang hoor!
Maar hoe organiseer je zoiets zodat duizenden feestgangers het weten maar de autoriteiten niet??
Ja, ik weet niet de precieze werkwijze maar meestal draait het om info via je netwerk krijgen.
Dat een ziekenhuis in de buurt ook al heeft opgeschaald doordat er zoveel mensen heengebracht worden met een overdosisđ¶
Edit: betekent het feest verlaten waarschijnlijk ook dat je opgepakt wordt?
Ik weet dat illegale feestjes bestaan maar ik dacht dat dat gewoon vaak ging om een paar honderd man onder een viaduct ergens met een dj. En die mensen vluchten ook weg als de politie komt. Heb ooit gelezen dat er 1500 mensen waren ergens, dat vond ik al veel. 2000 of 3000 schijnt ook wel eens te gebeuren. Maar 15.000 mensen op militair terrein, meerdere podia én 3 dagen? Zo alledaags klinkt dat niet.
Belgische media waaronder VRT en HLN melden dat de mensen vertrekken. Zijn nog circa 3000 mensen aanwezig.
Ik vind het vooral erg voor de buurtbewoners. Mensenpoep bij je op de stoep.
ze grijpen niet hardhandig in omdat ze in het verleden al hebben gezien dat het dan altijd colledig fout loopt bij zulke evenementen, pure chaos die totaal niet beheersbaar is en waar er zelfs nog meer ongelukken gebeuren. VRT haalde een voorbeeld aan van een zo een frans feest waar iemand gewoon zij hand kwijt is geraakt door iets van een granaat van de politie.
Die 15.000 is wel erg veel volgens mij zijn er nu 1500 en waren het er 5000.
Maar tis wel zo dat de politie niet keihard gaat ingrijpen want anders ontstaat er paniek. Er is geen crowd management daar denk ik zođ
Groot illegaal feest in Frankrijk laat zich niet stoppen door de politie - Groot illegaal feest in Frankrijk laat zich niet stoppen door de politie
Doet me denken aan deze.