Nieuws, actualiteit en politiek #5

Nou ja dit moet zo ingewikkeld niet zijn toch, wie zich geen pvv’er voelt, kan gewoon… niet bij de pvv zitten?

Als je bij de pvv zit ben je een pvv’er.

19 likes

8 likes

Ik ben zo in de war. Ik sta er 100% achter, maar teken gewoon zelf niet, maar toch is het besluit mede namens mij, sorry als dat niet zo overkwam???

3 likes

Ik ben gefascineerd door de Amerikaanse senator Cory Booker (democraat) die al ruim 23 uur (!!) non-stop aan het speechen is tegen het wanbeleid van Trump als protest om de normale gang van zaken te verstoren. Geen filibuster, wel protest. Hij mag niet zitten, niet naar de wc of eten, en toch staat ie nog steeds inhoudelijk te praten, met prima stem. Zo knap! Andere democraten helpen hem af en toe door vragen te stellen zodat hij even niet hoeft te praten.

Het record is 24u en 18 minuten (door een loser die tegen de Civil Rights Act was in 1957) en hij schijnt voor 25 uur te gaan.

Livestream:
https://www.youtube.com/live/v2utlMxAwtE?si=p7rw6Ew7ns2_lIv9

24 likes

Ik kwam hem vanochtend op TikTok tegen toen ik mij aan t klaarmaken was voor werk, toen was hij net paar uur bezig. Gedurende de dag op werk ook paar keer gekeken of hij al keertje uitgepraat was mee nee hij blijft maar door gaan :rofl: hoop dat hij het nog eventjes volhoudt. Snap niet hoe hij nog steeds zo scherp kan zijn.

5 likes

Mooie samenvatting van dit kabinet wel.

4 likes

Als ik dit jaar een van de anderen zou zijn die een lintje zou krijgen zou ik m weigeren. Hou ‘m maar, heks.

3 likes

Het gaat mij niet om de verbazing, het artikel was gisteren heel verwarrend en raar opgetekend. Las echt als een koortsdroom.

Op zich ook de slogan van dit kabinet.

Edit: artikel is inmiddels aangepast

3 likes

Pure klassenjustitie, allebei deze zaken. Echt heel boosmakend.

3 likes

Maar dit ligt wel iets genuanceerder: ze heeft nooit bij de pvv gezeten maar komt van vvd en daarna leefbaar (ja alsnog rechtse kutpartijen). Ze is toen door Wilders benaderd of ze in het kabinet wilde. Ik snap wel dat ze dacht ‘hier kan ik verschil maken en deze kans krijg ik niet weer’ en dus voor lief nam dat het voor de pvv was. Daar kun je alsnog vanalles van vinden natuurlijk, maar haar ruzies met Wilders en beleid in strijd met de partijlijn laat toch zien dat ze geen rank and file pvv’er is.

5 likes

Als ik de kans krijg om een verschil te maken maar daarvoor bij de PVV moet blijf ik liever bij mijn bullshitbaan hoor.

Door bij de PVV te gaan als ‘redelijk persoon’ laat ik alleen maar zien dat racisme heel normaal is. Naast nog allerlei andere dingen.

40 likes

Kom op nou, als je jezelf bewust inlaat met de pvv dan ben je gewoon net zo erg. Dit is echt niet de tijd voor zulke nuances.

21 likes

Je kunt haar affiliatie met de pvv toch veroordelen en alsnog erkennen dat ze de enige van die club is die integer beleid voorstaat? Ik denk dat dat gewoon naast elkaar kan bestaan. Ja, namens de pvv regeren is fout, maar ze is absoluut geen Wilders of Faber.

1 like

Lol wat

4 likes

Nou ze werkt Wilders actief tegen door gevangenen eerder vrij te laten, dat is toch heel wat anders dan Faber (en andere pvv’ers) die slaafs de partijlijn volgen

Wow echt een wereldverbeteraar

Met integer bedoel ik hier dus tegen de partijlijn ingaan en gevangenen eerder vrijlaten omdat iedereen in het gevangeniswezen dat als enige reële keuze ziet. En nee dat maakt haar geen linkse heldin, maar het is wel zo ongeveer het enige goede dat een kabinetslid op dit moment doet.

2 likes

het is echt die ‘i can excuse racism’ quote

19 likes

het doet me ook denken aan de quote ‘if there’s a Nazi at the table and 10 other people sitting there talking to him, you got a table with 11 Nazis’

13 likes

Ik denk dat Coenradie onder een hoedje speelt met Wilders. We hebben simpelweg een tekort aan gevangeniscellen. Maar door het op deze manier via Coenradie te spelen blijft de pvv buiten schot en kan Wilders naar zijn achterban nog steeds het simpele verhaal van strenger straffen houden en kan Coenradie de sterke vrouw spelen.

24 likes