Nieuws, actualiteit en politiek #5

Same, wordt er alleen maar droevig en boos van. En ja dat wist ik van te voren.

Gelukkig nog een boze Timmermans gezien daar kreeg ik tenminste nog even een heel klein beetje hoop van.

Ik haat de PVV, maar mogelijk BBB en NSC nog meer. Bij PVV weet je waar ze voor staan, die andere twee is pure domheid en NSC pure hypocrisie.

7 likes

Eerlijk ik zou zo trots zijn als ik uiteindelijk het vertrek van Faber of de val van het kabinet veroorzaakt zou hebben. Maar goed we zijn nog niet zo ver

5 likes

Ja true, dan zou je twee lintjes mogen krijgen van mij

7 likes

Ja dat wel, maar het lijkt me ook zo’n domper op je prestatie. Heb je jarenlang vrijwilligerswerk gedaan en dan komt er zo’n ophef waar je je altijd aan herinnerd wordt als je naar dat lintje kijkt.
En Faber gaat niet weg. Heb er een hard hoofd in

5 likes

De genomineerden wweten nog niet dat ze genomineerd zijn

Ja dat vroeg ik me al af, maar goed dan geldt hetzelfde als je het krijgt uitgereikt en je weet deze discussie

1 like

Hahah kom je op t gemeentehuis onder t mom van een of andere smoes, surprise hier is je lintje, kom je erachter dat die hele discussie over jou ging :rofl: (eigenlijke discussie is natuurlijk veel breder dan deze 3 mensen of course)

10 likes

NSC zit vaak nog meer in mijn irritatiezone dan de VVD :sweat_smile: het helpt ook niet dat Vroonhoven totaal niet likeable is.

4 likes

Ik word zo fucking woest van de lage vaccinatiegraad en de mazelenuitbraak. Echt wtf, ouders moeten echt even normaal doen

25 likes

Mijn oren waren nog aan het klapperen dat dit in de VS gebeurde, maar nu ook Duitsland? Doodeng man.

4 likes

Positieve bijwerking van de lintjessaga

https://www.nu.nl/binnenland/6351402/veel-meer-vrijwilligers-aangemeld-nadat-faber-weigerde-lintjes-te-ondertekenen.html

18 likes

https://www.nu.nl/buitenland/6351465/ruim-duizend-belgen-demonstreren-tegen-straffeloos-vonnis-voor-verkrachting.html

Netjes, had zo mee gelopen!

16 likes

https://www.nu.nl/binnenland/6351497/sendric-s-bekent-dat-hij-in-enkele-weken-drie-mensen-doodschoot-in-rotterdamse-wijk.html

Ik heb heel benieuwd wat zijn motief is! Hebben we het hier over afrekeningen (lijkt me niet perse het geval gezien de leeftijden van de slachtoffers), een soort serie moordenaar achtig idee, verwardheid of moeten we het in een totaal andere hoek zoeken?

5 likes

Ik

10 likes

Wat een rare reactie

30 likes

Ja oké, misschien gaat de wereld naar de tering, maaaaaar m’n faves in Centraal Azië hebben een ‘eeuwig durende vriendschap’ gesloten na meer dan 30 jaar conflict vanwege grensconflicten rondom water, exclaves en oude Sovjet grenzen. Paar jaar geleden was het nog helemaal geëscaleerd tussen Tadzjikistan en Kirgizië en de afgelopen jaren stierven er elk jaar soldaten en burgers. Maar nu hebben ze exclaves uitgewisseld, waterconflicten met Oezbekistan opgelost en willen ze een gezamenlijk visa introduceren voor toeristen.

:clap:t3::clap:t3::clap:t3:

46 likes

Die achtergrond 🥹

Heb jij toevallig leuke bronnen waar je meer over dit conflict en nu dan vriendschap kan lezen of een podcast oid? Vind dit ook interessant!

2 likes

nieuwe wereldorde van vrede in de maak :pray:

4 likes

Is altijd goed voor een overzicht van het nieuws daar. In Kirgizië kan je redelijk wat journalisten vinden en volgen, is een stuk vrijer dan de andere landen, doe ik via Twitter. Kazachstan is ook te doen, ook vooral via Twitter helaas. Over Turkmenistan informatie vinden is erg lastig/bijna onmogelijk, Tajikistan ook redelijk lastig en Oezbekistan een beetje er tussen in dus vooral via diaspora en again, journalisten op twitter.

Radio Free Europe heeft een centraal Azië podcast, Majlis die heel informatief is maar wel vrij droog. Ken niemand die een ‘fun’ podcast maakt over dat gebied helaas (en ik weiger naar Europeaanse mannen te luisteren die dan de wereldpolitiek gaan duiden over een gebied waar ze nooit geweest zijn).

7 likes

Echt een klassiek geval van het Barbra Streisand effect.
Geweldig.

8 likes