Ik snap het ook echt niet. Vond het best een mooie speech denk ik, maar hoe kún je dat speechen en zelf totaal iets anders doen!?
Wij hebben nog een mysterie hier thuis: wie was die andere blonde vrouw die achter maxima liep?
Hofdame
T raakte me dit jaar meer dan anders.
Ik weet niet of het eraan ligt dat ik wat minder goed in mijn vel zit, of dat het dit jaar een dubbele lading heeft, maar moest huilen bij de senioren met hun kleinkind
Ja ik dus ook. Maar ben ook ongesteld…
Ik zat ook te snikken
Als ik echt tot me door laat dringen wat die mensen destijds allemaal hebben doorgemaakt en hoeveel mensen er zijn gestorven… en dat we daar niet van leren; het gewoon weer laten gebeuren, en helemaal niet doorhebben hoe bevoorrecht we (nu nog) zijn, nou dan kan ik niet meer hoor.
Het is gebeurd…
‘De ingewikkelde operatie duurde meer dan 20 minuten’ dat is toch helemaal niet zo lang voor een ingewikkelde operatie?
En wat een idioot zeg, dat hek staat er niet voor niks
80 hechtingen in 20 minuten ben ik wel jaloers op eigenlijk
20 minuten is wel lang als je gespiest bent aan een hek🥲
Volgens mij hebben ze het een beetje crappy verwoord en bedoelen ze met de operatie in die zin, het ‘bevrijden van de man’ wat alle toeschouwers hebben gezien. En dus niet de operatie in het ziekenhuis😅
Moet nou denken aan deze poll afgelopen jaar, want ‘gespiest’ is dus helemaal geen woord, maar zoals in de poll te zien is, is de schrijver van dat artikel niet de enige haha.
Ik heb net geleerd na een rondje googlen dat gespietst de voorkeur heeft, maar dat er 3 opties mogelijk zijn:
https://x.com/onzetaal/status/355623754417709056
O geinig! Ik vond alleen artikelen over gespietst, maar goed dat het allebei kan aangezien de meesten dat al doen. “gespiesd” weiger ik wel te accepteren hoor wtf
Jezus wat afschuwelijk. Je ziet haar afglijden.
Zo pff deze zin vond ik echt hartverscheurend en treffend:
And so, the same state that questioned Mayron’s fitness to care for her four children [forced her to continue a pregnancy that risked her life] to have a fifth, one that would require more intensive care than any of the others
Verschrikkelijk zeg. In alle opzichten. Het niet mogen van abortus, geforceerd worden om de zwangerschap door te laten gaan, moeder en baby bijna dood en dan 2 weken later moeten gaan werken ?!?! Dus zwangerschapsverlof doen ze ook niet aan. Wat een land.
Ik zie op mn werk ook trieste casussen. Dit spant toch wel echt de kroon. Gelukkig hebben wij abortus in NL. Al is het ook zo erg in Europa dat er mensen speciaal naar NL komen voor een abortus. In België mag je alleen tot 12 wkn voor een abortus gaan, daarna alleen met medische reden.