Hier ben ik het helemaal mee eens, maar ik ben bang dat het een utopie is voor het COA om dat te doen. Daar hebben ze de handjes gewoon niet voor. En daarom zijn ze met een andere oplossing gekomen.
Wat je nu zegt is heel makkelijk gezegd/getypt, van achter onze schermpjes, maar krijg dit maar eens voor elkaar. Dit is écht iets wat de overheid zou moeten doen. Maar dat doen ze niet⦠en ik heb veel respect juist voor medewerkers van COA dat ze dit hebben bedacht en dat vind ik helemaal niet racistisch.
Dit vind ik dan ook veel te kort door de bocht. Ten eerste omdat een kermis uit het dorp waar je vandaan komt voor de dorpsjongeren veel meer waarde heeft dan voor jongeren die niet uit het dorp komen. Efteling is voor hen ook gewoon veel leuker dan zoān kermis lijkt me.
En ik vind ook dat je op deze manier alles doodslaat wat mensen proberen te doen om problemen positief op te lossen. Ben het wel met je eens hoor, dat het grote achterliggende probleem racisme is, maar dat fix je niet even tussen twee dorpskermissen in.