Nieuws, actualiteit en politiek #5

Ziekte van Op :sweat_smile:

2 likes

Oh nee, Jonnie Boer is totaal onverwacht overleden. Laatst nog die docu op NPO waar het ging over de kinderen en Nelson die de Librije op termijn zouden overnemen. Een heel plan en dan loopt het leven toch anders. Niet eens kunnen genieten maar de tijd na de Librije waar hij en Terese zo naar uit keken.

14 likes

60 jaar is echt te jong.

7 likes

Verfrissende take!

2 likes

https://www.ad.nl/buitenland/legerbasis-in-vs-schorst-eerste-vrouwelijke-commandant-nadat-trump-portret-naar-de-muur-werd-gedraaid~a6b539f9/

Mannen zijn echt walgelijk

https://www.ad.nl/buitenland/live-vs-meisje-van-twee-jaar-met-amerikaanse-nationaliteit-zonder-procedure-uitgezet-naar-honduras~a45fd0a9/

Dit is allemaal nog maar het begin :sob:

9 likes

Ik krijg zo de zenuwen van de algehele stroomstoring in Spanje en Portugal. Echt niet te overzien hoeveel gedoe dat oplevert.

8 likes

Same here. Eerste wat ik dacht is: hier zit Rusland vast achter. Dat zou t nog wel een stuk enger maken imo

2 likes

Ik zat gisteren in die stroomstoring en wat ik er van heb geleerd: Een radio die niet op stroom werkt is al een hele uitkomst, dan weet je iig wat er aan de hand is. Mijn telefoon werkte helemaal niet meer, alleen maar voor noodoproepen, data lag er ook uit. Gelukkig hadden wij nog zo’n radio sinds corona en die hebben we gisteren voor het eerst gebruikt :sweat_smile: Verder gingen mensen gelijk hamsteren, de supermarkt had nog wel stroom en daar kon nog gepind worden. Vond het vooral opvallend dat veel mensen kolen voor de bbq ging kopen :crazy_face:

18 likes

Als je op inductie kookt moet je toch iets haha

17 likes

Ik kook ook elektrisch, maar heb geen barbecue, waarschijnlijk dat het daarom niet in mij opkwam. :sweat_smile:Als een echte Nederlander heb ik aan een boterham met pindakaas gezeten en wat fruit. :rofl: Maar hier kwam aan het begin van de avond de stroom al weer terug.

4 likes

M’n broer was toevallig op vakantie in Spanje met z’n gezin en we kregen echt spooky foto’s van Apocalypse achtige taferelen, alles dicht, inderdaad hamsteren, geen bereik. Eng man!

Voor zover ik zie is dit nog niet eerder gepost, maar de afgelopen dagen ging er een video rond van een man en een vrouw op de Keizersgracht tijdens Koningsdag, waarbij de man bovenop de vrouw lag en ze seks hadden in het openbaar. Omstanders liepen er langs zonder in te grijpen. En dit was ook nog eens overdag. Nu blijkt dat de vrouw aangifte heeft gedaan van verkrachting :persevere:

https://www.nu.nl/binnenland/6354177/verdachte-opgepakt-na-mogelijke-verkrachting-in-video-koningsdag-amsterdam.html

3 likes

Om te kotsen vind ik het.

Ook zo vaak al in m’n omgeving gehoord dat mensen (lees: mannen) dit filmpje hadden gekregen en er dan ook nog een mening over hebben.

Die arme vrouw. Een verkrachting is de hel op aarde en dan ook nog zo op internet circuleren. In de meest fucking kwetsbare episode van je leven. Ik ben er echt razend over.

Lees nu dit nog:

https://www.nu.nl/binnenland/6354258/vrouwen-schopten-verdachte-verkrachting-op-koningsdag-van-slachtoffer-af.html

8 likes

Ik vind dat ze wel vrij veel met het woord ‘vermeend’ gooien in dit artikel t.a.v. een verkrachting waar beeldmateriaal van is. In de comments van dat vorige artikel las je natuurlijk ook mannen die dachten ‘dat ze miss spijt had dat ze op camera was gekomen al seksend en nu daarom maar verkrachting riep’ en vervolgens alle valse cijfers omtrent percentage valse aangiftes.

Verbaast me ook niet dat vrouwen hier nu in actie kwamen om haar te helpen en mannen hun telefooncamera erbij pakten

23 likes

Vermeend is gewoon mediataal, heeft niks te maken met een oordeel. Het is niet aan NU.nl of een krant of zo om te bepalen wie wel of niet een slachtoffer/dader is. Dat zou bizar zijn en moet je niet willen.

9 likes

Bovendien schaadt dat ook vaak de rechtsgang. Trial by media is iets wat verdachten en hun advocaten vaak als argument presenteren om een lagere straf te krijgen.

12 likes

@lix @poesch Ja daar hebben jullie ook gelijk in.

4 likes

Ik vind het zo leuk hoe enthousiast die mensen worden van die oude trein. Love de bankjes en open raampjes ook :two_hearts:

32 likes

Fantastisch! Zoiets reed ook altijd tussen Zwolle en Deventer toen ik daar stage liep (lang geleden). Dat voelde echt als een soort van vakantie boemeltreintje :steam_locomotive:

6 likes