Nieuws, actualiteit en politiek #5

Nee, hun boosheid is wel terecht. Want zij wilden de stekker uit het kabinet trekken, maar Geert Wilders was hen voor. Dat is niet eerlijk :angry:

Vanaf dag 1 waren die partijen bezig met het bedenken van een exit strategie. Hoogstens was BBB de uitzondering.

1 like

BBB en NSC hebben geen voordeel aan stekker eruit trekken omdat ze slecht staan in de peilingen. NSC heeft genoeg momenten gehad waar ze die keuze hadden kunnen (en moeten) maken. De VVD wacht al tijden op Wilders die de stekker eruit trekt, zodat zij niet weer degene zijn maar kunnen zeggen zie je wel met Wilders kan je niet samenwerken. VVD kan dan nu lekker doorpakken op thema veiligheid dus komt hen alleen maar goed uit.

10 likes

Ja Dilan was lekker bezig vanochtend bij de NOS. Die kon hier toch zo goed op inspelen, slim wel uiteraard maar ook echt verdomd irritant wetend dat ze dit daarom doet natuurlijk. Hoe ze elke keer maar eens aangaf ‘dat er een akkoord was, dat ze het eens waren’ ‘en ja dit doe je niet’ yadayadayada.

6 likes

Vooral ook die ‘wij lopen niet weg bij VVD, wij laten het land niet stikken’, even terugblik naar paar jaar geleden waarbij zij zelf zorgde voor de klap bij Rutte IV door verzinsels over nareizigers op nareizigers en Wilders naar de overwinning hielp door de samenwerking met PVV niet meer uit te sluiten. Bedankt Dilan!!!

20 likes

Wel knap dat zelfs nu mensen Links de schuld geven :upside_down_face:

5 likes

JA! Oh god die was ik vergeten. Walgelijk.

Volgens mij is Wilders best een slimme strategische man en hij wilde denk ik nooit regeren. Hij is een enorme controlfreak en in de oppositie is hij op zijn ‘‘best’’ want dan kan hij alles roepen zonder verantwoordelijkheid. Ik denk dat hij het liefst zo veel mogelijk stemmen wilt bij de volgende verkiezingen, niemand wil met hem in de regering en dan is hij supergroot in de oppositie en voelt hij zich opperbest. Ik denk serieus dat hij nu het kabinet liet vallen omdat Vandaag Inside een zomerstop heeft en die nog een beetje invloed kunnen hebben op zijn achterban.

1 like

De meest solide politieke take die ik ooit heb gelezen.

6 likes

Haha dit vind ik ook zo mooi. Volgens mij zei Caroline ook iets over ‘anders gaan de linksen regeren’, echt hóelang is dat geleden. Laat links het maar eens doen, wordt tijd.

12 likes

Ja ongelofelijk, het is zo erg Calimero gedrag. Wilders laat het kabinet vallen op asiel terwijl hij de minister levert die gewoon niet presteert. Maar het wordt zo gespind door sommigen dat Timmermans de schuld krijgt??

3 likes

Ja Yeşilgöz zei ook zoiets inderdaad.

1 like

Zijn er meer die Vandaag Inside veel power geven.
https://x.com/VictorVlam/status/1929864323473555714

3 likes

Dit is zo’n enge vent. Hij heeft de podcast Communicado’s en praat alleen maar onzin.

2 likes

Kabinet gevallen, Schoof maakt er wel weer een mooi praatje van hoor

1 like

“Lag Wilders sowieso op ramkoers?” :ok_hand:t3:

3 likes

En uiteraard manspersonen :roll_eyes: walg

2 likes

Schoof: “val kabinet onnodig” nou Schoofie volgens mij was dit hele kabinet onnodig. Doei.

22 likes

Ik heb wel gelachen om ‘ik ga nu naar de koning, tot ziens!’

13 likes

Hahah ja dat was echt droog

Hiep hoi eindelijk dit kutkabinet weg.

5 likes

Faber was wel erg vrolijk, met der: “Ik was beleid!”
Byeee

1 like