Nieuws, actualiteit en politiek #5

2 likes

32.000 leden
 maar niet iedere man hoor :roll_eyes:

1 like

Het is echt een kutweek om vrouw te zijn.

40 likes

100 likes

Eerder dit.

5 likes

Duizenden mannen what the fucking fuck

2 likes

Er is een verdachte opgepakt. Maar sowieso dat nu weer alle focus komt te liggen op de afkomst van deze persoon want hij verbleef in het COA :sob: want zo’n land zijn we dan weer wel
 Verontwaardiging over femicide ho maar, maar het is een asielzoeker!!! :unamused:

57 likes

Pffffff precies wat ik ook dacht. Koren op de molen van de racisten natuurlijk. Gaan we het weer de hele tijd over migratie hebben terwijl iedereen en z’n moeder aan de lopende band verkracht en gedood wordt door witte geboren Nederlanders. Het gesprek ging eindelijk eens echt over femicide nu.

Wel heel fijn dat ie nu toch zo snel gepakt is overigens, dat scheelt wel angst dat er nog iets gebeurt door dezelfde dader.

22 likes

32.000 mannen wtf. Er zijn toch een hele hoop varkens op deze wereld

1 like

Pfff ja dat er een heleboel mannen zoals Michael P. achter slot en grendel zitten vergeten we maar ff.

Het leed dat de slachtoffers en diens nabestaanden/familie is aangedaan is al zo verschrikkelijk groot, maar ik vind het extra erg dat wat hen is aangedaan nu ook nog als campagnemateriaal wordt ingezet door extreem rechts. Geert Wilders heeft denk ik bijna zitten juichen toen naar buiten werd gebracht dat de verdachte zich in het COA bevond.

27 likes

Het is toch erg dat mijn eerste gedachte was: ah nu heeft Wilders weer de verkiezingen gewonnen.

Ik woon zelf in de buurt van waar dit is gebeurd en ik merk dat het echt best veel met me doet.

22 likes

Als ie na het eerste ernstige incident was opgepakt dan leefde Lisa nog; zo snel waren ze niet.

21 likes

Pfoeee ook fucking heftig voor het eerste slachtoffer zeg. Dat je zo iets heftigs is aangedaan, en je nu weet dat een ander het niet overleefd heeft.

26 likes

Ook waar ja :sob: had in mijn hoofd dat die andere aanval de dag ervoor was, maar dat was al een week eerder. Blijkbaar zetten ze pas alles in als er doden vallen.

5 likes

True

Maar vind het ook vreemd dat ‘links’ het nu ‘jammer’ vindt dat het een asielzoeker is en/of actief hoopte dat dat niet zo zou zijn. Dan wil je toch ook in een soort utopie leven ergens? Er zijn gewoon heel veel jonge mannen die hier alleen komen, zonder gezinsbinding, in sowieso de grootste risicoleeftijd voor mannen (15-25), die in omstandigheden worden geplaatst die niet bijdragen aan integratie en/of hun geestelijk welzijn en daarmee buitensporig vaak betrokken zijn bij (kleine) incidenten.

Vind het ook raar om daar totaal de ogen voor te willen sluiten. Op deze manier mensen opvangen, of ĂŒberhaupt dit buitensporige aantal (t.o.v. van de totale instroom) risicogroep mannen opvangen mag best kritisch naar gekeken worden imo.

58 likes

Nouja niet een utopie, want in principe boeit het me niet zo wie de dader is, maar ik vind het wel kut dat dit koren op de molen is van een asieldiscussie die niet gaat over de manier waarop we mensen opvangen en puur over of we onder onze internationale verplichtingen uit kunnen. Er zijn op ‘links’ ook genoeg stemmen zijn die heel kritisch zijn op de huidige opvang.

38 likes

Weet jij toevallig welke partij hier sensibele ideeën over heeft?

Niet helemaal, glpvda heeft best okay standpunten mbt de asielketen, maar ik bedoelde met op links meer individuele stemmen dan partijen. Ik zie de partijpolitiek momenteel niet heel rooskleurig in.

6 likes

Wat goed dat Halsema zegt
“Vrouwen eisen de nacht terug”
en zo is het

16 likes