Nieuws, actualiteit en politiek #5

Tijdens datzelfde eerbetoon

7 likes

Oh my god

Tuig van de richel

1 like

Tering. In de vorm van een kruis ook.

2 likes

En Ajax die dat dan op hun eigen insta post met “sta op tegen zinloos geweld” en daarbij de hele gendercomponent hiervan negeert :nauseated_face:

Ik snap wel dat ze wat wilden doen moet ik zeggen, blijkbaar kwam Lisa ook vaak bij Ajax en haar moord was natuurlijk om de hoek bij de Arena. Maar al die mannen ugh zo schijnheilig, en dat stadion is echt geen veilige plek voor vrouwen

18 likes

Ah ja maar wat de F side doet is natuurlijk ook zinvol geweld

3 likes

Als jong kind heb ik een heel vak vol supporters horen zingen dat ik de hoer van (club) ben en bij een andere wedstrijd dat er een piemel in moest :smiling_face_with_three_hearts: Ik had toen nog twee staartjes en een beugel

8 likes

Echt vreselijk

Realiseerde me net ook dat mannenvoetbalwedstrijden de enige plekken zijn waar ik als bijna 30-jarige nog standaard met vriendinnen afspreek samen naartoe te reizen, al is het een wedstrijd om 4 uur ‘s middags, omdat het gewoon echt heel kut is om daar als vrouw alleen rond te lopen. Echt bezopen

9 likes

Misschien vind je de podcastdocu “publiek verdriet” interessant. Gemaakt door een kleindochter van slachtoffers van de MH17-ramp over publieke rouw: als jij om een geliefde rouwt en het hele land ook in shock is. Gaf een mooi inzicht in hoe dat kan zijn voor nabestaanden. Niet perse steunend, was hun ervaring…

6 likes

Walibi: “De recente commercial heeft in Nederland veel reacties losgemaakt. Wij begrijpen dat de beelden in de huidige maatschappelijke context gevoelig kunnen liggen en betreuren dat sommige mensen zich hierdoor gekwetst of ongemakkelijk hebben gevoeld.”

Walibi: ah sorry dat jullie fucking hysterische vrouwen weer eens nergens tegen kunnen

32 likes

Jemig dat statement ook weer. ‘Het was fictie, de personages zijn overdreven en karikaturaal’. Ehhh ja die clown is duidelijk fictie ja, een bange vrouw (jaja ook al is ze actrice) die vermoord word is dat niet.

7 likes

Jezus wat dom. Tuurlijk is het fictie, het is een reclamespotje, dat is het hele punt ook niet

Gadverdamme, voetbalsupporters. Ik voel me daar dus echt niet veilig he.

En Walibi verdient een boycot. Een fout maken oké, maar dit is wel helemaal kut.

2 likes

Van die groepen extreem emotionele mannen, echt doodeng

Ik heb dit volgens mij weleens eerder gepost maar toen ik op de middelbare school zat heb ik een tijdje bier getapt in een voetbalstadion en dat was altijd opletten. Zo dom dat dat mocht ook, zowel van de werkgevers als van mijn ouders, maar goed. Overigens werd volgens mij vorige keer iemand hier boos toen ik dit vertelde hahahaha not all voetbalfans!!

8 likes

Hahaha ja roep dat maar in Rome “but not all voetbalfans destroy your fonteinen.”

Voetbalfans mogen wat mij betreft naar heropvoedingskampen, op thema’s als respect voor vrouwen, respect voor queers, respect voor andere voetbalclubs en -landen, geen (verbaal) geweld, geen intimidaties.

En ja “not all, but” de harde kern is vrij bepalend. Zie ook de boos-aflevering over Feyenoordsupporters die andere ‘eigen’ supporters en politici/bestuurders intimideren.

9 likes

1 like

Ik heb nog nooit een voetbalwedstrijd bijgewoond, maar het was altijd raak hoor als ik toevallig op Bijlmer Arena was net voordat/nadat Ajax speelde. En nu hetzelfde gezeik als ik op Eindhoven Centraal kom na een wedstrijd van PSV.

Heel fijn dat jij nooit iets hebt meegemaakt, maar groepen voetbalfans vind ik echt de kutste mannen om tegen te komen.

10 likes

Good 4 u

11 likes

Toen ik vorig jaar in een trein zat en op een station stopte waar de halve F-Side wilde instappen, voelde ik me alles behalve veilig. Ik zat in de eerste klas en er werd gedronken, gerookt, boven op rugleuningen gezeten en naar passagiers geschreeuwd die een koffer hadden. Mannen, maar ook gewoon jongetjes van 8 jaar die een grote bek hadden. Zo’n arme oude mevrouw probeerde nog een aantal mannen manieren bij te brengen maar die kreeg de wind van voren.

3 likes

Good for you
edit: great minds think alike @Banananana

3 likes

Lollll

Bescherm vrouwen! Behalve als ze zich onveilig voelen door iets wat ik leuk vind

18 likes