Nieuws, actualiteit en politiek #5

Benieuwd of Hamas akkoord gaat met het voorstel. Acht Arabische landen en de Palestijnse autoriteit staan erachter.

Waarom zouden ze?

7 likes

Zij is letterlijk Serena Joy uit de Handmaid’s tale. Ook dat zij nu al die events doet en zijn podcast overneemt, terwijl volgens haarzelf vrouwen moeten focussen op het gezin.

8 likes

Ik denk heel eerlijk gezegd dat het hele gebied nooit weer 100% Palestina wordt. Ik denk ook niet dat ze voldoende leger hebben om het hele gebied weer terug te nemen. Als we nog even doorgaan is straks het hele volk uitgemoord terwijl de hele wereld toekijkt dus ik denk dat ze er in die zin wel verstandig aan doen om op enig moment wat water bij de wijn te doen (hoe oneerlijk ook, laat dat voorop staan)

6 likes

Ik blijf bij mijn ACAB uitspraak van een paar dagen terug (geloof wel in een ander topic)

7 likes

In hetzelfde straatje, heeft iemand het nos stories filmpje gezien (die er vanmorgen nog wel op stond maar nu niet meer), van een agent in ā€˜gesprek’ met een jongere met een fatbike? Die agent heeft dat filmpje zelf gedeeld, en dus denkt ie dat ie zelf goed uit de verf komt maar de hele situatie sloeg nergens op. Toen de agent zn zin niet kreeg ging hij maar om de id kaart vragen en toen kon ie mooi een bekeuring uitschrijven want ja die id kaart was natuurlijk niet in de buurt.

1 like

Ik lees echt regelmatig de krant (ik heb een abonnement op de fysieke krant) maar dit is gewoon volledig langs me heen gegaan?
Lidewij de Vos: ā€˜Waar bent u op uit? Dat u kunt opschrijven dat Forum van azc’s gevangeĀ­nissen wil maken?’
https://www.volkskrant.nl/politiek/lidewij-de-vos-waar-bent-u-op-uit-dat-u-kunt-opschrijven-dat-forum-van-azc-s-gevange-nissen-wil-maken~b1e07034/
Sinds wanneer is Thierry geen lijsttrekker meer? Ik ben echt verrast.

Also insert:

3 likes

sinds eind augustus, maar het maakt weinig verschil. ze is de vrouwelijke alter-ego van thierry. zelfde ideeƫn, zelfde koers, ze speelt geen piano maar viool, maar dan met een minder beladen en minder beschadigd imago

dat lied is erg toepasselijk haha

11 likes

Ja sorry ons nieuws is saai maar Edi Rama is nog steeds Edi Rama (tegen Macron en de president van Azerbeidzjan)

5 likes

WƩƩr twee vrouwen vermoord door een man, in Lent en Purmerend.

3 likes

En dat dit dan is wat je als burgemeester zegt… (op de NOS)
WOEST word ik ervan!

2 likes

Niemand kon vermoeden…. Even serieus hoe verzin je dit überhaupt te zeggen?!?

10 likes

Zijn er meer mensen die naar het protest gaan zondag? Ik weet niet zo goed wat te verwachten en wat handig is mee te nemen/ te doen?

2 likes

Ja ik ga. Ik ben paar maanden geleden ook geweest in Den Haag.

Neem wat te eten/drinken mee.
Belangrijk om te weten dat het OV waarschijnlijk weer helemaal vast gaat lopen door de drukte. Ik plan daarom 1.5u extra reistijd.

Ik ga met mijn kleuter, het is een veilige, rustige demonstratie en er is ook een speciaal kindergedeelte op het Museumplein las ik. Ik ga waarschijnlijk alleen naar het Museumplein en niet meelopen (omdat dat te veel is met een kind)

10 likes

Gelukkig echt 0 charisma dus hopelijk is die hele partij snel de kamer uit

3 likes

Ja ik ga ook… denk toch ook wel extra vestje misschien

Ik deelde hier iets over en een vrouw in mn dm: ā€˜ik snap ook niet waarom die vrouwen in een geweldadige relatie blijven, je kan toch gewoon weg gaan’ :face_with_spiral_eyes:

5 likes

Bizar, zo kortzichtig.

3 likes

Nou inderdaad! Misschien moeten die mensen eens leren dat weggaan juist een van de gevaarlijkste dingen ja in zo’n relatie. Ughh.

4 likes

Echt een tyfushekel aan mannen

11 likes