Nieuws, actualiteit en politiek #5

Ik lees echt regelmatig de krant (ik heb een abonnement op de fysieke krant) maar dit is gewoon volledig langs me heen gegaan?
Lidewij de Vos: ‘Waar bent u op uit? Dat u kunt opschrijven dat Forum van azc’s gevange­nissen wil maken?’
https://www.volkskrant.nl/politiek/lidewij-de-vos-waar-bent-u-op-uit-dat-u-kunt-opschrijven-dat-forum-van-azc-s-gevange-nissen-wil-maken~b1e07034/
Sinds wanneer is Thierry geen lijsttrekker meer? Ik ben echt verrast.

Also insert:

3 likes

sinds eind augustus, maar het maakt weinig verschil. ze is de vrouwelijke alter-ego van thierry. zelfde ideeën, zelfde koers, ze speelt geen piano maar viool, maar dan met een minder beladen en minder beschadigd imago

dat lied is erg toepasselijk haha

11 likes

Ja sorry ons nieuws is saai maar Edi Rama is nog steeds Edi Rama (tegen Macron en de president van Azerbeidzjan)

5 likes

Wéér twee vrouwen vermoord door een man, in Lent en Purmerend.

3 likes

En dat dit dan is wat je als burgemeester zegt… (op de NOS)
WOEST word ik ervan!

2 likes

Niemand kon vermoeden…. Even serieus hoe verzin je dit überhaupt te zeggen?!?

10 likes

Zijn er meer mensen die naar het protest gaan zondag? Ik weet niet zo goed wat te verwachten en wat handig is mee te nemen/ te doen?

2 likes

Ja ik ga. Ik ben paar maanden geleden ook geweest in Den Haag.

Neem wat te eten/drinken mee.
Belangrijk om te weten dat het OV waarschijnlijk weer helemaal vast gaat lopen door de drukte. Ik plan daarom 1.5u extra reistijd.

Ik ga met mijn kleuter, het is een veilige, rustige demonstratie en er is ook een speciaal kindergedeelte op het Museumplein las ik. Ik ga waarschijnlijk alleen naar het Museumplein en niet meelopen (omdat dat te veel is met een kind)

10 likes

Gelukkig echt 0 charisma dus hopelijk is die hele partij snel de kamer uit

3 likes

Ja ik ga ook… denk toch ook wel extra vestje misschien

Ik deelde hier iets over en een vrouw in mn dm: ‘ik snap ook niet waarom die vrouwen in een geweldadige relatie blijven, je kan toch gewoon weg gaan’ :face_with_spiral_eyes:

5 likes

Bizar, zo kortzichtig.

3 likes

Nou inderdaad! Misschien moeten die mensen eens leren dat weggaan juist een van de gevaarlijkste dingen ja in zo’n relatie. Ughh.

4 likes

Echt een tyfushekel aan mannen

11 likes

Het is met al het nieuws opvallend denk ik maar ik vind het zo raar dat de rode lijn nu al compleet van de voorpagina’s is verdwenen? Voor m’n gevoel (oke dat waren wel rellen maar toch) was dat Els Rechts gebeuren echt nog dagenlang in het nieuws.

9 likes

Vreedzame demonstraties krijgen altijd weinig aandacht. Daarom gaan mensen op snelwegen zitten. Waar mensen dan vervolgens weer heel verontwaardigd over gaan doen.

33 likes

https://www.ad.nl/binnenland/moeder-en-kind-door-geweld-omgekomen-in-terneuzen~aea14e20/

Het gaat maar door, tering :sleepy:

1 like

Bizar. Gister ook een vrouw van in de 60 in Heerlen (man van 40 aangehouden, over relatie tot slachtoffer is nog niets gedeeld) En vorige week 2 vrouwen…

3 likes

Vorige maand ook, een moeder van 53 door haar 29 jarige zoon vermoord in Groningen :broken_heart:

3 likes

Wtf. Ik heb het wel eens gehoord via via dat iemand foto’s maakte en die was op gepakt. Maar dit is gewoon grootschalig iets. Voor als je liever leest

3 likes