Nieuws, actualiteit en politiek #5

ja dat is inderdaad precies exact wat ik postte!

12 likes

Ja goed, duidelijk, dus geen rare vraag @Bunnyslippers.

1 like

@issa bedoelde haar reactie op jou toch overduidelijk sarcastisch

10 likes

ik krijg hier echt het idee dat sommige forumleden de dood van charlie kirk erger vinden dan die van een zwart kind(!!!) dat is doodgeschoten door de politie. maar wat zijn we allemaal toch empathisch en links en progressief hier!

21 likes

Ja, er gaat hier denk ik echt wat fout met begrijpend lezen.

4 likes

Nee jeetje tuurlijk snap ik het sarcasme. Blue lives matter en politie propaganda met tv programma’s die niemand kijkt zijn toch geen conclusies. Anyways, bedankt maar het sarcasme in mijn reactie was blijkbaar ook niet begrijpend te lezen.

1 like

Hahaha, sure Jan

8 likes

Nu ja, ‘het’ forum presenteert zich tegenwoordig wel vaker eerder als welzijnsrechts.

6 likes

Deze jongen (lees; kind) had als 30-jarige moeten kunnen terugdenken aan deze dag en dan moeten lachen om het feit dat hij als 15-jarige dacht dat het een goed idee was om een fatbike te stelen en met een wapen rond te lopen. Of misschien vond hij het zelfs niet eens een goed idee, maar als je 15 bent dan is niets belangrijker dan geaccepteerd worden door je peers, dus ga je mee als je vrienden dit van je verwachten.

Realiteit is dat veel adolescenten die dit soort criminaliteit plegen tijdens deze levensfase uiteindelijk een omslag maken en gewoon een “normaal” leven gaan lijden binnen de kaders van de wet. Het feit dat hij zo’n domme jeugdzonde heeft moeten bekopen met zijn leven is echt totaal onaanvaardbaar. Ik zie gewoon niet hoe er in deze situatie te rechtvaardigen valt dat er 4x (!) op een kind van 15 wordt geschoten.

Het is al meermaals aangehaald maar de politie is voor mensen van kleur ook gewoon heel bedreigend, dus los van het feit dat we hier met een puberbrein te maken hebben kan ik me ook voorstellen dat hij uit totale angst en paniek is gevlucht. Mijn geliefde is van kleur en loopt met een grote boog om vreedzame(!) protesten heen omdat hij bang is dat als er toch onverwacht iets zou gebeuren de politie hem zal aanvallen. Als wit persoon kun je je die (helaas reële) angst gewoon niet voorstellen en dat is écht een privilege

8 likes

“Jeugdzonde” “moeten lachen om met een wapen rond te lopen” :woozy_face::woozy_face::woozy_face:

54 likes

Ik vind niet dat deze jongen doodgeschoten hoefde te worden maar het was wel een ernstige overval waarbij ze het slachtoffer het pistool op het hoofd hebben gezet. Het is niet zo dat ze een slotje hebben geknipt en hihaho er met de fatbike vandoor zijn gegaan. Ik vind dat toch wel heel ver gaan, dat is geen jeugdige baldadigheid meer, het slachtoffer is waarschijnlijk ook getraumatiseerd voor het leven. Dat is geen dag waar je lachend op kan terugkijken alsof dat een simpel foutje was

93 likes

Ook dat heeft vele redenen waar onderzoek naar gedaan moet worden, en is meer gecompliceerd dan ‘agenten zijn racistische klootzakken’. Waarmee ik niet zeg dat racisme géén probleem is, maar óók veel andere dingen die spelen (meer verwarde personen op straat, gebrekkige training, meer geweld tegen politie). Hoe dan ook wel echt zorgelijk dat de politie meer geweld gebruikt.

12 likes

Maar het is ook compleet onrealistisch om bij voorbaat dus al dingen te zeggen als ‘en het ging niet om zijn huidskleur’ en dat het onzin is dat zijn moeder om een onafhankelijk onderzoek vraagt zonder extra informatie en daar begon deze ‘discussie’ mee. Hoeft het nog niet zo te zijn in deze zaak, maar het commentaar in Nederland tot nu toe laat in ieder geval zien dat de mensen zich niet meer schamen om uit te komen als PVV stemmer.

Ik word er ook zelf best verdrietig van, want de comments in veel artikelen zijn overduidelijk wel heel racistisch en zelfs hier vind ik de opmerkingen en likes zo erg wijzen op een bepaalde witte bubbel. Heerlijk als je erin kan zitten, was daar vroeger zelfs jaloers op, maar het gebrek aan inlevingsvermogen en het onbegrip hoe een ander deel dan de geprivilegieerde meerderheid leeft is wel echt stuitend. Houd mijn hart ook vast komende verkiezingen, want de verharding van deze maatschappij gaat uiteindelijk alleen maar schadelijker zijn voor iedereen.

50 likes

Die dood van Kirk werd hier bejubeld hoor!

Ik kan dit echt niet aanzien. Anti-zwart racisme in Nederlandse instituten is op individueel zo goed als onbewijsbaar. We weten dat de uitkomsten op groepsniveau overduidelijk racisme aantonen in elke stap van de rechtsketen, we weten dat de werkwijzen uit het verleden dat aantonen, we weten uit de verhalen van agenten van kleur dat de werkcultuur dat aantoont. Maar op individueel niveau ben je overgelaten aan of het schot in dit geval proportioneel is en de agent geen racistisch track record heeft en er geen verzachtende omstandigheden zijn. Terwijl de echte vraag is: had dit kind nog geleefd als het een witte jongen was en de kans daarvoor is gewoon aanzienlijk. Precies daarom is het wél waardevol om in zo’n casus aan te nemen dat racisme een rol speelt, zodat je dat onderzoek en de zelfreflectie in ieder geval kunt afdwingen. Het is echt tijd dat we de bewijslast omkeren, bewijs maar dat het geen racisme is.

Daarnaast waarom zou je individuele agenten willen verdedigen? Je hoeft ze echt niet in het gezicht te spugen als je ze tegenkomt om te erkennen dat ze een radertje in het grotere racistische geheel zijn. Als dat individuele agenten zo kwetst kunnen ze gezellig in een praatgroepje gaan zitten en met zijn allen praten over hoe het voelt om een arsenaal aan machtsmiddelen om je heup te dragen en toch zo’n fragiel ego te hebben. Zie professionals gewoon voor wat ze zijn, het is het normale voetvolk al onzin om te gaan doen alsof het een zware beschuldiging is (het heeft letterlijk nul praktijkgevolgen) en dienders mag je echt aan een hogere standaard houden.

Tot slot: dit hangt allen samen met racisme. Iets zegt me dat de kans dat racisme een rol speelt alleen maar groeit als de agent overwerkt, bang en slecht getraind is.

37 likes

Ik vind die foto met de bange vrouwen en die niet herkenbare politie-agenten erboven toren dan wel een mooi statement tegen de brief :joy:

3 likes

Omg wat een ZEIKBRIEF
En als haar partner bij de politie zit zal ze vast vaker alleen in bed liggen. Schrijft ze dan ook een brief aan de criminelen die ‘s nachts een drugsdeal doen? Of aan de gast die in het uitgaansleven een potje gaat knokken? Houden die allemaal wel rekening met deze arme vrouw???

13 likes

Ik verbaas mij zo over Erika Kirk, een paar dagen na de moord op haar man wordt er een event georganiseerd wat lijkt op een WWE-worstel event. En de interviews die ze nu geeft met een lach op haar gezicht, iedere vorm van rouw is natuurlijk anders maar ik vind dit zo raar. Er gaat nu een hele conspirary theory rond dat haar vader nauw betrokken is met Israel en Charlie niet mocht omdat hij zich ook kritisch heeft uitgelaten over het geweld.

3 likes

Ik kan mezelf niet quoten dus ff een screen van mijn eigen bericht :skull_and_crossbones: waar ik forever aan denk bij al deze white elite people

Zo ook die Erika

12 likes

Tony is gewoon in te huren voor de meeste projecten, geen ruggengraat die man. Zat ook jarenlang achter de promotie van Kazachstan in internationale sport (sport washing) onder de vorige dictator, kreeg ie £20 mil voor geloof ik.

Zal nu wel weer wat geld naar hem toegeschoven zijn.

1 like