VOG + verplichte aanmelding Personenregister Kinderopvang, daar worden medewerkers wel elke dag opnieuw gescreend op strafrechtelijke feiten waardoor de VOG ingetrokken kan worden.
Dat zou overal gewoon moeten.
VOG + verplichte aanmelding Personenregister Kinderopvang, daar worden medewerkers wel elke dag opnieuw gescreend op strafrechtelijke feiten waardoor de VOG ingetrokken kan worden.
Dat zou overal gewoon moeten.
Bij de school waar ik werk is dit ook verplicht, gezien er kinderopvang in ons gebouw zit. Ik denk dat dat voor steeds meer scholen geldt als ze een kindcentrum zijn.
Hier zit een heel groot probleem. Ik heb zelf bij een zorginstelling gezien dat er veel onder het tapijt geschoven werd (ipv aangiftes doen) omdat het anders de naam van de instelling zou schaden. Dus dan kan iemand alsnog feilloos door een VOG check heen komen inderdaad.
Dat vind ik ook erg zeg. De organisatie uit mijn voorbeeld heeft zelf wel goed en adequaat gehandeld wat ik begreep. Lijkt me op lange termijn ook veel beter (tenzij je fouten hebt gemaakt bij het aannemen etc). Ik denk dat veel tegenwoordig toch wel uitkomt en dan kan je beter laten zien dat je het goed hebt opgepakt dan dat je het wel wist maar niks hebt gedaanā¦
Bij Rituals zijn nu ook alle gegevens gelekt waaronder telefoonnummers.
Het is schering en inslag momenteel qua hacks⦠De Chipsoft hack is ook heftig.
Bij mijn vorige werkgever moest ik om de zoveel jaar weer een VOG aanleveren. En bij mijn huidige werkgever wordt volgens mij ook om de zoveel jaar een screening gedaan.
Ja verbaast mij ook eerlijk gezegd. Mijn vriend moet hem ook 1x per jaar aanvragen, maar ja dat loopt mss voor dat soort instellingen ook enorm op in de kosten.
Bij mijn weten is dat bij onderwijs niet⦠en de organisatie gehandicaptenzorg waar ik hiervoor werkte ook niet. Maar ik zou wel voor zijn!
Of zoān screening als kennelijk in kinderopvang
Wallllllllllgelijk
![]()
Over die 2 doodgeschoten jongens vanwege zoān youtube prank in een Amsterdams park.
Die facebook reacties maken me echt woest: āopgeruimd staat netjesā āprobleem opgelostā āwat moeten ze sānachts ook in een parkā ā2 criminelen minderā.
Ik moet dat medium echt eens verwijderen gatverdammee want verlies echt mijn hoop in de mensheid soms.
Ik vind het zo bijzonder dat dit alleen in de kinderopvang gebeurd! Wel goed dat het iig gebeurd, want het gebeurd dus echt wel eens dat er mensen uitgepikt worden die geen VOG meer krijgen (niet bij mijn organisatie, maar uberhaupt in de kinderopvang dus)
Overigens was het voor die screening ook niet best in de kinderopvang hoor. Alleen bij indiensttreding een VOG aanvragen en daarna nooit meer, dus je zou van alles kunnen flikken en jaren ergens in dienst zijn zonder dat iemand het zou weten zeg maar.
Hahahaha jezus het houdt niet op, hĆØ. Lekker dan, als je en Epe woont, je huisarts waar je een paar jaar terug je uitstrijkje hebt laten afnemen met Chipsoft werkt en je een abo bij Odido hebt.
Ik denk ook steeds: dit kan toch niet helemaal onverwacht komen?
Ik denk soms ook dat de bedrijven online veiligheid gewoon te lang voor lief hebben genomen. Beetje zoān āoverkomt ons nietā-houding waar we nu dus de dupe van zijn.
Wat bedoel je daarmee? Dat die partijen al weten dat er een lek is of ites anders?
Nee, meer zoals @Vaiana zegt. Dat überhaupt alles als samenleving en bedrijfsleven in zo verregaande mate digitaliseren deze nieuwe gevaren en kwetsbaarheden oplevert. Elke instantie zegt zoiets als: āwe deden ons best, maar het is toch mis gegaan.ā Ik vraag me af of ze Ć©cht genoeg hun best deden, of dat āweā met zān allen wat te gemakkelijk hiermee om zijn gegaan de laatste tijd.
Denk toch dat de criminele sector al jaren laat zien een stuk vooruitstrevender en sneller in innovatie te zijn dan alle andere sectoren.
Waarbij ik ook meteen geloof dat dit stukje veiligheid voor veel bedrijven meer aandacht had kunnen krijgen.
Plus dat informatiebeveiliging bij heel veel bedrijven/overheid nog als ākostenpostā (of lastig) gezien wordt waardoor je het criminelen nog makkelijker maakt om binnen te komen. Want je gaat mensen rechten afnemen of hun werk net iets moeilijker maken omdat ze niet direct meer overal bij kunnen en dat wordt dan tegengehouden.
En inderdaad je loopt altijd achter hierin als bedrijf/overheid.
Potjandeurie.
Het wordt toch echt tijd dat beveiliging serieuzer genomen gaat worden. Mag op de lijst met alle andere belangrijke onderwerpen waar de overheid wat mee moet doen. Niet dat de huidige competent is om hier iets mee te doen maar goed.
@Nysmn ja mega triest al die opmerkingen. Ik kom ze op een andere medium tegen en het is echt niet normaal hoe hoog sommige mensen zichzelf achten als ras.
Klopt hoor. Wij hebben er een verzekering voor aangeboden als verzekeraar zijnde maar er was (te) weinig animo voor.