Nieuws, actualiteit en politiek #5

Fántástísch nieuws!!!

Opgetyft uit ‘onze’ partij vieze oude zionistische racistische hoerenloper met een slachtoffercomplex :partying_face:

12 likes

Hoe vaak heeft hij zijn lidmaatschap al opgezegd?

3 likes

Toch nog wat positief nieuws vandaag: het einde van Orbán!

30 likes

Dit type man denkt ook altijd dat hier mensen op zitten te wachten - of op hem. Ga gewoon met pensioen.

4 likes

Ik zit niet heel diep in de Hongaarse politiek maar ik las dus dat die Magyar 22 jaar lid was van de partij van Orban, tot 2024. In hoeverre gaat het dan écht beter worden voor de Hongaren :no_mouth:? Minder corrupt zou beter zijn maar deze dude wil nog altijd gesloten grenzen etc. Over hun standpunt mbt LHBTQIA+ vind ik niet echt heel concreet iets maar kan me niet direct voorstellen dat zij op dat punt ineens progressief gaan zijn maar voor de rest rechts populistisch

Nee, hij is nog altijd gewoon heel conversatief rechts. Het is in zoverre een verbetering dat hij minder antidemocratisch is, maar het is niet bepaald een linkse lente die nu begint daar.

12 likes

Enige winst lijkt dus autocraat eruit te zijn. It’s something maar nog steeds niet veel :sob:. Ben benieuwd wel wat de EU gaat doen want ze willen bijv. hun grenzen dichthouden voor immigranten en niks conformeren aan EU richtlijnen daarvoor, dus wordt wel interessant om te zien wat we nu gaat gebeuren.

1 like

Wat een nachtmerrie voor die arme mensjes. :pensive:

5 likes

‘ De man mag dertien jaar lang niet met kwetsbare mensen werken. Dat is het maximale beroepsverbod dat de rechtbank kan opleggen.’

🫠 wat heftig ook dat dat het maximale is. Als een bedrijf dus geen VOG opvraagt kan hij dit nog een keer doen.

12 likes

Echt bij de beesten af

2 likes

Daar loopt as we speak dus nu ook een zaak over. Emergis (ggz in Zeeland) zou iemand hebben aangenomen waarvan bekend was dat hij bij zijn vorige ggz-werkgever grens overschrijdend was geweest. En nu is hij dus verdachte in een verkrachting/aanrandingszaak met als slachtoffers 2 emergis cliënten

3 likes

Het is sowieso heel lafjes alemaal in de zorg. Dit is van een andere orde maar ik ken ook een aantal casussen van medewerkers die medicatie jatten en het vervolgens in andere instellingen opnieuw konden doen.

Is dat niet verplicht dan?! :open_mouth:

Ik werk in de kinderopvang en daar kan je zonder VOG echt niet aan de slag, ook als we het zouden willen, als de GGD erachter komt hebben we gewoon een probleem.

3 likes

Volgt iemand de soap rondom de asielnoodmaatregelenwet? Wat een bizar gebeuren, zeg. Helaas doet de PVV het weer zo geraffineerd dat ze kunnen blijven volhouden dat ze tegengewerkt worden, mochten hun kiezers dit gebeuren daadwerkelijk meekrijgen. Als je daadwerkelijk wil dat er strenger beleid komt stem je toch gewoon voor, pff… Het kan ze echt niks schelen, bizar.

4 likes

Ik vind een VOG sowieso een grote grap. Ken een verhaal waarbij iemand in het onderwijs (dus met oa minderjarigen) zijn handen niet kan thuis houden. Maar nooit vervolgd dus na direct ontslag bij werkgever gewoon makkelijk weer ergens anders aan de slag. VOG krijgt die persoon immers gewoon. Ik heb ook geen alternatief hoor, maar het is echt alles behalve waterdicht helaas.

4 likes

Ja ik weet niet of het nou heel geraffineerd is want het is zo doorzichtig. Maar wat betreft stemmingmakerij zeker ja.

5 likes

Als je dit ook maar een beetje volgt is het heel doorzichtig. Ik doe maar even de aanname dat het merendeel van zijn achterban de politiek niet in deze mate volgt, waardoor hij kan volhouden dat hij wederom tegengewerkt is.
Ik hoop dat ik ongelijk heb en dat op dit punt mensen wel echt gaan afhaken bij de PVV. Waarbij het wel jammer is dat opvolger Markuszower ondertussen klaar staat met zijn nieuwe partij.

2 likes

zooo classic dat de PVV zelf tegen stemt en dan D66 de schuld geeft van alles

1 like

Ik heb te weinig energie om me in dit leven bezig te houden met het gekonkel van de pvv, maar deze draai snap ik eigenlijk best goed. Ik heb er geen woorden voor dat de crux van zo’n wet voor zoveel partijen die novelle is. Want waarom in hemelsnaam trek je de grens bij mensen die in de problemen kunnen komen als ze menen zonder verblijfstatus helpen? Die gristenredenering kan ik echt niet volgen. Als je wel bereid bent deze wet erdoor te helpen, mits jouw mensen niet vervolgd kunnen worden ben je geen knip voor de neus waard.

15 likes

Dat, en niemand checkt je als je ergens werkt. Ik kan nu 25jr bij deze werkgever blijven en dan wordt er nooit gedurende mijn werktijd daar een nieuwe aan gevraagd…

3 likes