Nieuws, actualiteit en politiek #5

Oh heeeeeerlijk dit!

2 likes

Lekker voor m

1 like

Bedoelt @Bospaadje niet de opvarenden die nu in Tenerife aanmeren en daar het vliegtuig nemen naar huis en daar in thuisquarantaine moeten? Althans, mocht Bospaadje dat niet bedoelen dan verbaas ik me er zelf over dat dat gang van zaken is. Die personen zijn dan (nog) niet besmet, maar moeten wel in quarantaine. Waarom mogen ze dan wel eerst met het vliegtuig?

4 likes

Neem aan dat die mensen getest/gecheckt etc. worden, misschien is het niet overdraagbaar als je zelf geen symptomen hebt oid. Ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat daar over wordt nagedacht hoor

1 like

Samen met Marco graag

5 likes

En vieze jeroentje

4 likes

Vind het wel typisch dat de enige niet witte man wel gevangenisstraf krijgt. Maar weet er niet genoeg vanaf

16 likes

Oh dat wist ik niet. Thoughts and prayers voor ons allemaal hoor

1 like

Is ook wel typisch. Ik ken de zaak van Marco niet goed genoeg. Jeroen werd bij voorbaat al niet vervolgd, volgens mij vanwege gebrek aan bewijs (er lag maar 1 aanklacht toch?). Bij Ali waren er natuurlijk meerdere vrouwen die opstonden. Maar blijft wel typisch. Want jeroen geniet natuurlijk ook bescherming van De Mol familie.

Maar dit is op deze manier toch een beetje paniekzaaierij? Ze ligt met milde symptomen in het ziekenhuis in isolatie. Is toch logisch dat ze dat uit voorzorg doen.

1 like

Ja daarom zeg ik ook dat ik er te weinig vanaf weet. In mijn hoofd zijn het 3 dezelfde zaken maar dat is natuurlijk niet zo :joy:

Ze hebben het hier bij Pro Forma best uitgebreid over gehad. Daar werd ook zeker wel benoemd dat het er niet fraai uitziet dat de man met een Marokkaanse achtergrond als enige straf krijgt. Maar bij Marco B. lag er te weinig bewijs van strafbare feiten en ging het maar om één slachtoffer, dus dat was (helaas) vrij kansloos.

Ik vind het wel bizar dat Marco B. nu wel weer helemaal omarmd wordt door het volk, alsof hij niet minderjarige meisjes over masturberen heeft geappt.

14 likes

Ze wist niet dat haar man het Hantavirus had, de dokters hadden aangegeven dat hij was overleden aan een infectievirus. Dat gebeurt nou eenmaal. Laat staan dat ze wist dat ze dat zelf ook had.

3 likes

Hij gaat (uiteraard, had niet anders verwacht) in cassatie, en ik zie hem er ook nog wel voor aan om daarna naar het Europees Hof te gaan. Ik vrees dat het nog wel even gaat duren voordat hij effectief in de cel gaat zitten :wilted_flower:

Bij Marco waren er ook meerdere meisjes die opstonden toch? Alleen hebben niet allemaal aangifte gedaan dan?

Dat app contact tussen Marco en minderjarige zeggen mij genoeg over hem iig :fearful:

5 likes

Ik hoop echt dat dat zo is, maar heb zelf niet zo’n sterk vertrouwen in ‘er is vast goed over na gedacht’. Ben iig blij dat ik nu niet op Tenerife op vakantie ben en een vlucht mag nemen met mogelijk besmette mensen met een dodelijk virus. We weten allemaal hoe de corona pandemie begon… en snap dat er sowieso weer een epidemie zou gaan komen met onze leefwijze. Maar had gehoopt dat het wat langer zou duren. Nouja tijd zal het uitwijzen.

4 likes

Als je iets beter wilt begrijpen hoe dit virus werkt is dit artikel wel fijn om te lezen. Na het lezen snap ik wel dat virologen zeggen dat we (als mensen die niet in de buurt van dat schip of de zieken zijn geweest) ons niet echt zorgen hoeven te maken. De besmettelijkheid is in elk geval heel anders dan bij COVID, daarbij ben je ook voor je klachten en hebt al besmettelijk en bij dit hantavirus hoogstwaarschijnlijk maar heel kort en ook pas als je al ziek bent. Het is dus vooral doordat men eerst nog niet wist wat het was dat de zieke mensen anderen hebben kunnen besmetten, nu men weet wat het is maakt dat de situatie al weer heel anders.

9 likes

Hij gaat in cassatie :face_vomiting::sob:

Nog een jaar erbij!

6 likes

Dit lijkt mij echt zo lastig voor de slachtoffers, dat hij het op deze manier kan 'rekken". Net zoals toen met die man van de zus van Doutzen Kroes.

2 likes