Nieuws, actualiteit en politiek #5

Kun je aangeven wat je hiermee bedoelt?

3 likes

Nou Italianen kunnen er kennelijk ook wat van. Zij bezetten het hele spoor met hun protesten :raised_hands: en dan wordt hier geklaagd over het bezetten van een plantsoentje bij een universiteit :face_with_spiral_eyes:

16 likes

Net is bekend geworden dat het ging om een zelfdoding.
https://www.nu.nl/binnenland/6314932/persoon-die-omkwam-in-vliegtuigmotor-op-schiphol-was-medewerker-luchthaven.html

2 likes

Hoe hopeloos moet diegene geweest zijn, jemig :pleading_face:

10 likes

KEY RACE ALERT:
Trump is zojuist schuldig verklaard aan ALLE 34 aanklachten in de zaak Stormy Daniels.

53 likes

Wow chill

1 like

Je mag in Amerika als een veroordeelde niet meer stemmen maar hij dingt nog naar het presidentschap. Benieuwd wat er nu gaat komen.

2 likes

Ik las dat dat “niet stemmen” per staat verschilt, maar in Florida, waar hij woont, mag je niet stemmen als je veroordeeld bent en in de gevangenis zit. Kortom, hij gaat stemmen, want eerst gaat hij in hoger beroep en tot die tijd gaat hij niet brommen. Maar goed, hij is en blijft veroordeeld. Dat maakt voor de hard core stemmers niets uit. Maar de zwevende kiezers. Zij die graag rechts en conservatief stemmen, maar niet specifiek Trump hoeven. Hoe gaan zij stemmen?

Nou ja, november is ook nog ver weg. Er kan nog veel gebeuren.

2 likes

Volgens Twitter mag je zelfs vanuit de cel een presidentscampagne voeren en verkozen geraken.
Het is zeer bizar dit.

4 likes

Klopt, dit zijn de eisen:
The US Constitution lays out just three requirements for presidential candidates. They must:

• Be a natural born citizen.
  • Be at least 35 years old.
  • Have been a US resident for at least 14 years.

(bron: CNN Live feed, zie link hierboven)

Voldoet hij ruim aan.
https://x.com/locuta/status/1796295957832736812/photo/1
En dit is zijn campagne tweet. Het geld-donatie-programma is online zojuist bezweken onder de toestroom… :exploding_head:

4 likes

Zou je jezelf dan ook mogen pardonneren als je eerder in de Oval Office zit dan in de cel?

2 likes

The fuck… het is gewoon eigenlijk net als het Bijbelse verhaal. Laten we Barabas maar vrijlaten!

1 like

Neen dat mag niet. Ik las in de krant dat een president alleen federale zaken mag pardonneren en geen staat mag overschrijden.
Ik weet wel niet waar ik dit las
En stel dat hij naar de cel moet dan moeten zijn secret service mensen mee om zijn veiligheid te garanderen.

1 like

random maar ik was zo opgelucht toen ik hierachter kwam want ik had altijd een theorie dat elon musk ooit een poging zou doen (ook al maakt het qua macht waarschijnlijk weinig uit voor hem)

ik denk trouwens dat trump gewoon gaat winnen want veel linkse mensen stemmen niet meer op biden ivm israel.

2 likes

Het NRC heeft in mei 4 keer een podcast gemaakt wat gaat over Palestina, waarvan eentje dat specifiek over Rafah gaat.

Klopt, eerder ook anderen erover maar bedoel meer na de huidige aanval van Israel want vind dat echt weer een andere stap in de oorlog & normaal zijn ze altijd enorm snel met nieuwe ontwikkelingen in hun dagelijkse podcast, bij Oekranie ook bijv.

Iemand de “Resse” reclame van Jesse klaver en Rob jetten gespot haha.
Ik vond m best wel goed haha

17 likes

Als ik de link open staat jouw profielfoto + username erbij, ik zeg het even voor de zekerheid.

1 like

Jemig kan je insta ook al niet meer delen :smiling_face_with_tear:

Ik sta er echt van te kijken, ook dat het helemaal nergens te horen of te lezen is in NLse media? Of kijk ik verkeerd? Heh?

2 likes