Nieuws, actualiteit en politiek #5

Is niet per se relevant voor ons toch?

Het zal hoogstwaarschijnlijk geen wet worden en de USA is geen lidstaat (of hoe zeg je dat? Deelnemer?) aan het ICC dus het veranderd verder niks aan het mandaat van het ICC. Mocht het toch een wet worden dan worden de rechters op persoonlijk vlak (visas en bezit in de vS) geraakt, niet het ICC an sich.

1 like

Dank voor je toelichting! Misschien was het te verwachten ook maar het is toch wel een behoorlijk statement…

5 likes

In Belgiƫ heb je geen De Speld meer nodig :joy:

21 likes

Kon altijd erger
https://www.nu.nl/buitenland/6316137/overstromingen-oostenrijk-hinderen-verkiezingen-aantal-stembureaus-verwoest.html

Is het mogelijk voor Oostenrijk om mogelijk later te stemmen? Gezien de omstandigheden

1 like

Ik had t al gemeld in het andere topic want ik mocht (moest?!?! anders boete) ook stemmen vandaag. Ik als NL in BE. Maar echt kut dacht oo heb wel tot 18u om te stemmen. Neeee ze gaan on 16u dicht?!?! wilde meteen om 8u gaan na mn nachtdienst maar stond al een mega rij dus ben mn bed in gedoken. Maar moest dus op tijd opstaan om te gaan stemmen grr. Echt onhandig. De computer vond ik wel leuk om mee te stemmen!

4 likes

Ik heb vandaag als bijzitter gezeten en heb wel geleerd dat het laatste uur echt de beste moment is om te gaa, dan is er bijna niemand meer terwijl er rond de middag een rij van een uur bij ons stemkantoor was…

2 likes

Natuurlijk doen ze de vervolging not standaard, de parketten kunnen hun dossiers nu al niet verwerken haha. Als moest zetelen is het misschien iets anders maar dat zal nog steeds afhangen van het kanton.

1 like

Ik heb mij vandaag uit verveling voor het eerst verdiept in de Belgische verkiezingen en ik vind het fascinerend hoe het stemmen daar gaat. Ik wist al van de opkomstplicht, maar blijkbaar kan ook iedereen opgeroepen worden als ā€œbijzitterā€, dus meehelpen op een stembureau. Als dan niet iedereen nodig is kan de voorzitter ter plekke loten wie weg mag lol. Ook las ik op reddit dat als iemand opgeroepen wordt op een stembureau in Vlaanderen en geen Nederlands kan ook weer naar huis wordt gestuurd.

Wel echt blij dat Vlaams Belang niet heeft gewonnen!

4 likes

Even iets luchtigers. Die ouders zijn zich vast rot geschrokken maar wel een geniale speech voor later :joy:

47 likes

Nou dat wordt gezellig. Ook paar keer zelfde partij voor zowel minister als staatssecretaris.

3 likes

Ze zouden het toch helemaal anders doen en ook mensen uit het bedrijfsleven halen? Met hun supervernieuwende extraparlementaire kabinet?

Of is het toch stiekem oude wijn in nieuwe zakken? Zolang Wilders maar in de kamer kan zitten en geen directe verantwoordelijkheid hoeft af te leggen is het volgens mij allemaal prima wat hen betreft. De andere partijen kunnen op de voor hun belangrijke punten doen wat ze willen en ze hoeven weinig met elkaar van doen te hebben lijkt het En als het mislukt vingerwijzen.
Jammer dat ze niet ballen hebben gehad om een echt Wilders 1 neer te zetten waar hij niet weg zou komen met enkel populistisch geblaat en er na falen van dit kabinet de kiezers met de pvv af zouden rekenen. Nu kan hij lekker dat doen wat hij al 20 jaar doet vanuit de kamer en hij krijgt er alleen maar meer kiezers bij.

En Markuszower als minister van migratie vind ik echt een nachtmerrie.

4 likes

Heeft Omtzigt voor gezorgd.

4 likes

Fucking pvv op ontwikkelingssamenwerking wat een fiasco wordt dat

8 likes

En Mona Keijzer als vice premier. Mijn god wat een bitterballen kabinet

5 likes

En BBB levert zowel de minister als staatssecretaris op Landbouw :sob:. De boeren zullen wel blij zijn

2 likes

Totdat ze erachter komen dat ze niks kunnen fixen in Brussel

10 likes

Nou het is echt afgrijselijk allemaal maar dit scenario vind ik alsnog zwarter geloof ik
Dat hele ā€œhij graaft z’n eigen graf welā€ vertrouw ik ook voor geen meter

13 likes

Ja die zijn nu allemaal blij, totdat idd blijkt dat ze niks waar kunnen maken en daardoor juist alles verergeren. Dat zal je wel op meer portefeuilles zien.

2 likes

Populisten pissen overal eronder uit. Want het is niet hun schuld, ze worden ondermijnd door de elite bla bla bla…

3 likes

Een vraag die geen antwoord behoeft :joy:

2 likes