Nieuws, actualiteit en politiek #5

Ja, die hebben echt duidelijk schijt. Zij leven echt in hun eigen bubbel, om me heen vindt echt niemand de boeren sympathiek, bij jullie wel?

1 like

Ze zijn nu dus wel weer terug naar huis. Maar dan wordt er gezegd ga niet terug via de snelweg en want doen de boeren
 terug over de snelweg. Ik heb wel eens begrepen dat boeren nog geen 1% van de totale beroepsbevolking uitmaken. Hoe kan het dan dat ze overal mee wegkomen en het land zo in hun greep kunnen houden.

5 likes

Ik begrijp hier dus ook echt niks van. Nul respect voor de gewonden en doden. Hier win je toch ook nul sympathie mee? En hoezo wordt er dan niet ingegrepen?

5 likes

Mijn sympathie zijn ze ook lang geleden kwijtgeraakt.

Ik geloof dat er niet werd ingegrepen vanwege het demonstratierecht. Maar dat klinkt in mijn oren een beetje als een schijnargument. Ik vrees dat de politie en handhaving niet opgewassen is tegen al het zware materieel wat die boeren meebrengen. Een tractor til je niet zomaar even van de snelweg. Ik las ergens dat vanochtend ook blokkades zijn weggehaald door boeren met hun trekkers omdat zij vonden dat dat zo’n blokkade dan in de wegstond (of zoiets)

1 like

Ik las ook nog dit:

Brabants Dagblad maakt melding van “opvallend veel mensen zonder agrarische achtergrond” bij de demonstratie

en

De krant schrijft dat twee demonstranten een davidster met daarin de letter B droegen op hun kleding, een verwijzing naar de ster die Joden tijdens de Tweede Wereldoorlog verplicht moesten dragen in de aanloop naar de Holocaust.

Jezus

2 likes

Ze draaien echt steeds verder door met hun gare protesten.

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/video/03466f78-5756-449b-aeb8-106c477c86a8/voorman-boerenorganisatie-plakt?fbclid=IwVERDUATsAM9wZG9mBWV4dG4DYWVtAjEwAHNydGMGYXBwX2lkDDM1MDY4NTUzMTcyOAABHqmJxrvS1iAF4EazfDGS1BZ6toUl3XH09M_bH5ujwze0of1o50Ec71QAeIMn_aem_G_j3xpiaMWDdA0OjStsiLw

1 like

Misschien moet er een soort tegenprotest komen. Ik hoor namelijk om mij heen steeds vaker dat genoeg mensen het helemaal niet eens is met deze groep boeren maar deze groep framed het alsof iedereen ze steunt. Je ziet zo heel af en toe ook boeren die een stuk genuanceerder kijken maar die krijgen naar mijn mening veel te weinig aandacht. Alle aandacht gaat elke keer naar de boeren zoals in deze filmpjes. Plus dat er ook allerlei andere extreme groepen zich aansluiten bij deze ‘demonstraties’.

2 likes

Politie?

Denk dat als je een tegenprotest doet ze je komen overrijden met hun tractor.

Nee joh die komen even rustig alles uitpraten

Echt te veel koeienruften ingeademd deze types

6 likes

Ben ik met je eens hoor maar zo’n tegengeluid zou stiekem toch best fijn zijn.

2 likes

Omg tip voor mensen uit Utrecht: ben laatst door de polders ten noorden van U gaan fietsen en dan is t elke boerderij raak met een AI gecreëerde poster mét Sint-en-Piet rijm, soort alternatieve streetart route zou ik het noemen.

Kijk, Frans Timmermans is per ongeluk één van de boeren

Vooral ‘wil men onze koeien dood?!’ Bij een rundvleesbedrijf was echt 10/10. Love de gans whataboutism ook.

24 likes

Ik zag laatst ook een hele opstelling inclusief grafkist!!! langs de weg met een spandoek waarop stond r.i.p. de boer

Ah vet!

Ik ga dit weekend weer eens landelijk zijn dus ben benieuwd wat voor’n landscape art ik nog tegen mag komen :star_struck:

1 like

De boeren bij mij zijn saai, is alleen lap tekst :smiling_face_with_tear:

Ik reed van de week naar m’n schoonouders en die wonen in een dorp in agrarisch gebied. Ook heel veel boeren die rond op de hekken rond hun kapot gepesticeerde weilanden allemaal omgekeerde vlaggen hebben staan.

En eerder, toen de bbb nog groot was ook bbb vlaggen op rotondes enzo. En ergens ook hele grote spandoeken met allerlei doemscenario’s erop met hoge flats erop afgebeeld ‘als de plannen doorgaan is dit de toekomst’ . Alsof er ineens hoge flats worden gebouwd in een buurtschap in the middle of fucking nowhere. Nu staat het mais aan beide zijden 2 m hoog rond die boerderij waar dat spandoek stond :thinking:

En ook alles was met toekomst. Dan denk ik zonder jullie zou de toekomst een stuk beter zijn.
Eerder (lees 15 jaar geleden ofzo) had ik nog wel begrip voor een aantal boeren, door alle regeringen van de afgelopen 50 jaar zijn ze gewoon genaaid. Maar je bent wel ondernemer en je kan ook zelf nadenken over je product en de markt. Dat moeten andere ondernemers ook. En inderdaad 1% is boer en ze doen alsof ze fucking verplegers en artsen zijn op de IC en we niet zonder kunnen.

Echt ik ben er zo klaar mee. Ik word er ook echt onevenredig woest van en heb zin om ‘s nachts alle vlaggen in de fik te zetten en hele kinderachtige teksten op die spandoeken te zetten. Ook omdat ze alles mogen, maar het links langharig tuig van XR mag helemaal niks.
Je rijdt gvd met een voertuig op een snelweg die daar helemaal niet mag rijden en je veroorzaakt indirect een dodelijk ongeval.

17 likes

Met carpoolen maak je de wereld niet kapot dus helaas kunnen ze dat niet doen.

Het is een keuze om niet in te grijpen bij deze groep.

7 likes

Maar die keuze maken ze niet zelf toch? Dat is een keuze van het bestuur.

1 like

Ik weet dat de politiebond hier in ieder geval best wat macht hebben om wel of niet in te grijpen en toen ook dubieuze keuzes hebben gemaakt. Geen idee hoe ze dat daar hebben overwogen. Voor de veiligheid konden ze wel ingrijpen lijkt me.