Nieuws, actualiteit en politiek #5

De vrouw die we als Nederlanders echt verdienen: Mona Keijzer

9 likes

Ergens denk ik dat ze koste wat kost willen volhouden.

Aan de andere kant zie je ook de NSC wankelen en moeite hebben met het gekozen beleid. Nu Pieter thuis zit, zou het me niet verbazen als daar een aantal mensen uit principe de coalitie op bepaalde zaken niet zullen steunen. Dan fittie NSC met Wilders en Yesilgƶz en dan kabinet kapot.

De enige die er garen bij spint is helaas Wilders. En als de oppositie (lees GL/PvdA) geen goed alternatief biedt en weerwoord biedt, zie ik het zwaar in.
Misschien dat het CDA zieltjes terug krijgt van BBB en NSC, dan zou je nog een redelijk middenkabinet kunnen vormen zonder PVV. Maar ik denk dat als er nu verkiezingen zijn we ons helemaal de kleplazarus schrikken en Wilders gewoon >30% van de stemmen pakt.

5 likes

Ik hoop vooral dat ze het precies lang genoeg volhouden om het land niet nog verder de vernieling in te helpen, maar wel dat ze vertrouwen in de kiezer kwijt zijn en dus niet meer op hun gaat stemmen. Waar ze dan op zouden stemmen, geen idee, maar ik hoop dan vooral dat er geen meerderheid meer mogelijk is met van dit soort clowns.

En ik vrees dat dit ijdele hoop is, maar een mens kan altijd hopen/wensen/dromen

8 likes

Zeldzame ijsbeer in IJsland doodgeschoten om veiligheid oude vrouw

Zucht wat zijn mensen toch kut 🫠🫠

7 likes

Ik vraag me ook af wie de medische situatie in periode tussen 2 en 5 jaar zou moeten waarborgen. Nu wordt iemands medische belastbaarheid in de eerste 2 jaar door een bedrijfsarts beoordeeld. Maar ik begreep uit het artikel niet of die dat dan in de 3 jaar daarna ook nog moeten doen. Er is namelijk ook een enorm tekort aan bedrijfsartsen, dus die capaciteit is er ook niet. Maar als iemand belastbaarheid niet door een arts wordt beoordeeld, kunnen de reĆÆntegratiebureaus doen wat ze willen (even kort door de bocht) en dat lijkt me ook absoluut geen wenselijke situatie.

5 likes

Ja ze hadden beter die oude vrouw kunnen afschieten. Heeft ze ook niet meer bang te zijn :pray:t3:

11 likes

Idd die is toch al oud.

3 likes

En niet een bedreigde soort.

10 likes

:sob: je zou denken dat er toch ook een tussenweg bestaat zoals tijdelijk verdoven en verplaatsen?

7 likes

Zou je denken ja :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear: :sob:

1 like

Ben ook schocked dat het standaardbudget 30k is. Je hebt er vier jaar gezeten

11 likes

Jezus wat een geld

2 likes

maar welk redelijk alternatief is er? besef even wat voor enorme operatie het zou zijn om zo’n beest naar een ander gebied te verplaatsen, hoeveel stress zo’n dier daarvan krijgt en daardoor het wellicht ook niet meer gaat redden als dier

en in/rond IJsland laten blijven is ook geen optie want niemand is daar gewapend en/of weten hoe om te gaan met een ijsbeer.

dierentuin in? wordt de beer ook niet gelukkig van

5 likes

Ik dacht net iets te lang dat dit over het afscheidsfeest van Rutte ging

51 likes

Ik hoor je geen argument geven over de oma doodschieten ?

18 likes

Er was een helicopter die rond het strand cirkelde, af en aan lopende teams van explosievenopsporingsdienst, drones. Parking voor het stand was helemaal afgezet voor publiek. Er was zoveel beveiling van wat ik heb gezien toen ik in de strandtent ernaast zat. Feest zelf was vrij sober in vergelijking tot wat ik daar regelmatig zie aan bedrijfsfeesten op de locatie en ook vroeg afgelopen.

6 likes

:joy::joy::+1:t3::+1:t3:

Ja doodschieten vind ik ook niet zo nodig. Zo zwaar zal zo’n oma niet zijn dus verplaatsen is zo gedaan

7 likes

waarheen dan? is op een stuk drijfijs richting IJsland gekomen, kan niet zomaar zelf weg daar he. het zijn geen dieren die honderden kilometers zonder land kunnen zwemmen.

ik vind het ook verschrikkelijk dat de beer gedood is, maar met een beetje kennis over de ijsbeer en leefgebied zou je niet zo verontwaardigd zijn

12 likes

Nou dit! Het was in het gebied met allemaal lege (vakantie)huizen, die vrouw was de enige die er was. Tijdelijk verdoven en die vrouw evacueren klinkt dan beter. Maar ben ook geen kenner en die ijsbeer zal het op IJsland waarschijnlijk ook niet redden :pensive:

Het besef dat wij als mens de oorzaak zijn van het verkleinen van het leefgebied van dieren en dan vervolgens het gevolg daarvan gewoon doodschieten voelt gewoon krom.

9 likes