Nieuws, actualiteit en politiek #5

Ohh dat heb ik gemist… wat voor blikken zag je?

1 like

Vooral Agema en Faber waren onaangenaam verrast. Maar iedereen keek wel geschokt eigenlijk. Dat was vast niet wat Hermans hem op een briefje schreef.

6 likes

Nou ja het is ook behoorlijk ongebruikelijk.
Ik ben er blij mee hoor, maar dit lag niet in lijn der verwachting. Sowieso dacht men dat de stukken überhaupt niet aan de kamer geleverd zouden worden, dat zei Schoof alsnog toe en nu ook nog de ongelakte versie. Dat is best bijzonder.

Ik vraag me af of Schoof hierin bleu is en te snel beslissingen maakt of dat hij dit bewust doet. Hij heeft als oud-topambtenaar toch best wat kennis op het gebied van procedures lijkt me. En weet ook dat kabinet de stukken liever nog niet in de openbaarheid brengt.

Ergens vermoed ik op een of andere manier dat dit nog weleens tot val van kabinet kan leiden.

Ik zou er bijna een deep-state complotdenker van worden :clown_face:

6 likes

Ik denk misschien nog wat onervaren hierin. Maar wellicht merken ze nu dan toch ook wel dat heel veel niet kan, dat ze er niet zomaar mee weg komen.

Ik vind m tot nu toe heel knullig overkomen voor een ervaren politicus. Komt ook nooit lekker uit zn woorden ofzo, altijd gehakkel.

2 likes

Hij is dus ook geen ervaren politicus maar een ambtenaar. Hij zou als oud SG overigens echt wel de regels rondom weglakken moeten kennen maar de overheid heeft sowieso vaker lak aan die regels

8 likes

I see what you did there :smirk:

15 likes

Ah je hebt gelijk, hij is ook helemaal geen lid van een politieke partij natuurlijk. Maar van een topambtenaar met de functies die hij gehad heeft had ik toch betere skills van hem verwacht.

2 likes

Ja hij komt heel nerveus over… beetje alsof je een spreekbeurt moet houden maar de tekst van internet hebt geplukt en dus geen idee hebt van de echte inhoud. Last minute proberen dat in je hoofd te stampen en dan sta je te hakkelen. En te friemelen aan z’n bril, kijkt ook weinig vooruit de kamer in. Echt typische tips ipv tops puntjes in groep 7 :crazy_face:

8 likes

Waarom? Ambtenaar en minister-president zijn toch totaal verschilend?

5 likes

Topambtenaar zijn is echt totaal iets anders dan leider zijn van een kabinet of vragen beantwoorden van tweede kamerleden waarvan sommigen 20+ jaar meer ervaring hebben dan jij, met een groep gewiekste partijleiders die puur om strategie geen minister president/minister zijn. Dit is Wilders 1 by proxy. Schoof is kansloos. Vergeet ook niet dat dat de vorige er 14 jaar zat en dat het contrast alleen maar groter maakt.

18 likes

Hm maar toch, ik snap Takkie wel, ik had meer verwacht gezien de zwaarte van zijn vorige functies. Ik heb het gevoel dat hij bij een beetje tegengas al begint te stotteren terwijl ik zou verwachten dat ie wel wat gewend is als hoofddirecteur van IND en directeur van Openbare Orde en Veiligheid en Politie en van de AIVD. Wat meer stevigheid ofzo.

4 likes

Ja maar dan heb je een totaal andere rol. Dan zit je als voorzitter in een overleg met nog 10 mensen te discussiëren of moeilijke beslissingen te nemen. En dat zie ik m ook wel doen op gebieden waar hij veel kennis van heeft.

Maar dat is totaal anders dan beleid te moeten verdedigen van een kabinet waarvan jij niet tot een politieke partij behoort. En dat voor een gretige kamer en de hele natie. En zonder publieke politieke ervaring.
Niet dat ik medelijden heb hoor, hij heeft er zelf voor gekozen puppet van Wilders te willen zijn.

4 likes

Benieuwd of het kabinet de kerst haalt.

1 like

Haha ik ook, volgens mij is de conventionele voorspelling dat nu ze Prinsjesdag en APB gered hebben ze het kerstreces ook wel halen, dan loodsen ze de Voorjaarsnota er nog net doorheen misschien en dan klapt het. Maar ik geloof niet dat deze mensen de skills en zelfbeheersing hebben om het te redden tot december.

Zit Schoof I er nog met kerst? :christmas_tree:
  • Ja hoor
  • Nee man

0 stemmers

Ik wil het niet, maar ik denk als er snel verkiezingen komen dat Wilders dan nog beter uitkomt dan nu :weary:

9 likes

Mag toch hopen niemand uit dit ellendige rijtje

26 likes

Even met de toevoeging dat mijn stem in de pol niet is wat ik zelf zou willen.

2 likes
Is er met kerst tenminste 1 minister opgestapt?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Joh het verbaast mij dat nog niemand is opgestapt. Ik had verwacht dat dit kabinet Prinsjesdag niet ging halen en minstens een minister wel was opgestapt tegen die tijd.

1 like