Nieuws, actualiteit en politiek #5

Ik vind dit echt overtrokken angstigheid. Helemaal eens dat liften als oplossing echte dommigheid is, maar het idee dat je als vrouw in het dagelijks leven zoveel gevaar loopt dat je niet meer zou kunnen liften bij een speciale liftershalte in een dorp, zo angstig zou moeten zijn dat je het niet durft of het engerds zou aantrekken vind ik echt overdreven.

21 likes

Mij verbaasde de ā€œmaarā€ 45% bij PVV ook wel.

Je denkt niet dat zo’n halte t wel makkelijk(er) maakt voor mensen die al kwade bedoelingen hebben?

2 likes

Nee. Ik heb überhaupt al moeite met bedenken over wat voor kwade bedoelingen we het dan eigenlijk hebben en denk dat een halte, in de spits, in een stad waar dus doorgaans meer dan één scholier zal staan niet bepaald de plek is waar je heen gaat als je uit bent op de ontvoering van een tiener.

3 likes

:sweat_smile:

Nouja je kan er ook regelmatig langsrijden en toeslaan als er toevallig maar 1 staat maar lets agree to disagree

2 likes

Maar wtf is toe slaan dan? Laten we niet gaan doen alsof dit land vol zit met wildvreemden die erop uit zijn een random tiener ergens op te pikken en daar iets naars mee te doen. Dat is gewoon simpelweg niet de realiteit en al helemaal niet in de vorm van zo’n zwaar gepland scenario waarin je leest dat ergens langs een lifthalte tieners wachten en je daar de hele tijd langs gaat rijden in de hoop er een te ontvoeren. Kinderen worden echt zelden door vreemden ontvoerd en tieners al helemaal niet.

15 likes

Ja het is best treurig hoe het ov er bij staat nu maar ja het zal ook met personeelstekorten te maken hebben denk ik. En misschien dat alles snel snel moet. Ziekenhuizen zijn ook slecht bereikbaar met het ov ik kwam nog een heel artikel daarover tegen maar kan die zo niet weer vinden. Daar stonden ook kaarten bij waarop je kon zien hoe het per provincie is.

1 like

Dit is echt het oude doembeeld waarmee wij zijn opegevoed. ā€˜Geen snoepjes aannemen van een vreemde’ en ā€˜Als iemand zegt puppies in zijn auto te hebben, niet mee gaan!’. Newsflash: de meeste mensen zijn gewoon normaal. We worden bang gemaakt voor die ene gek die er tussen zit.

4 likes

Damn wij zijn wel echt de Dutroux generatie

11 likes

Eens, maar weet zeker dat als er een liftende tiener is ontvoerd, er een kamp van mening is dat het ook wel roekeloos is/gevaar zelf opgezocht…

Ja dus? Mensen hebben altijd meningen

3 likes

Nou dan maar overbeschermd maar ik ga mijn kind niet aanmoedigen om te liften. Maar dat hoeft ook niet want hier zijn er genoeg die dat wel doen dus dan is er plek voor mijn kind in de bus :joy:

4 likes

Nou echt. Allemaal bang voor het meest onwaarschijnlijke scenario en ondertussen de kids vanaf 10 jaar zonder supervisie op tiktok en snapchat.

8 likes

Ik draag mijn kind nog liever 20 km dan dat ik hem op schoolleeftijd laat liften, daar niet van. Maar het is wel opvallend hoe snel en heftig gesprekken over kinderen en gevaar meteen over verkrachtingen door vreemden gaan. Ik denk echt dat dat komt door hoeveel aandacht hiervoor was toen wij jong waren (ik moest indertijd ook meteen op zelfverdediging voor meisjes enzo en mocht geen krantenwijk want achter elke deur stond een pedo met sekskelder).

8 likes

Nouja jongons laten we niet doen alsof er niet heel veel gore mannen bestaan. Die hoeven niet meteen een kind te ontvoeren nee, maar weet zeker dat er veel viezeriken bestaan die als ze de kans krijgen net even te lang hun hand op een been van een meisje leggen oid.

11 likes

Hahaha ik zag net een filmpje van een Israƫlische voetbalfan die door Ajax fans in de gracht was gegooid en ze lieten hem pas met rust toen hij Free Palestine riep :joy::joy::joy:

Ivm die Israƫlische voetbalfans die in Amsterdam allemaal vervelend aan het doen waren.

22 likes

Klopt en dat is 9 van de 10 keer een oom, buurman of trainer of andere bekende

6 likes

Ik moet er nu aan denken dat ik rond Kerst rondging met kaartjes in mijn krantenwijk (scoorde je honderden euro’s mee, dus het was het bedelen waard). Een man vroeg of ik even mee naar binnen wilde komen en dat deed ik zonder aarzelen. Toen ik binnen was zei hij ā€œoh mijn dochter is trouwens boven, je hoeft je geen zorgen te makenā€.

Pas toen realiseerde ik me dat dit misschien niet zo’n slimme move was en dat ik 100% zo’n kind was dat zou zwichten voor een snoepje in een geblindeerde bus. Echt 0 overlevingsskills.

7 likes

Die Israƫliers lopen zelf de hele tijd anti-moslim/gaza liedjes te zingen en dan worden ze in elkaar gemept en is het gelijk weer schande en antisemitisme. Hou op hoor.

23 likes

Ja ik zocht naar genuanceerde nieuwsberichten maar dat valt vies tegen.

8 likes