Diep triest van die jongen, dat ben ik met je eens. Maar universiteiten en straten, huizen van Joden zijn ook vernield.
OMG theyāre just like me
Zegt veel over je en niet bepaald positief.
Gelukkig hebben we allemaal een super positief beeld van jou
Er is een Palestijn levend verbrand MAAR er zijn ook straten van joden vernield. Oh nee??? De straten??? :ā)
43000 doden, een heel land verwoest, genocide, 70+ jaar onderdrukking en bezetting
MaAr StraTen ZijN Ook VeRniEld
Je bent niemands schat gok ik
Mond vol over āpogromsā en antisemitisme maar je bent zelf echt teringracistisch
In Gaza herbeleven ze 1940-1945 daadwerkelijk al een jaar, maar geen woorden daarover van jouw kant zo te zien
Ik vind het echt bizar hoeveel geweld er goed wordt gepraat in dit topic. Van beide kanten is wat er is gebeurd gewoon echt niet okƩ. Om dan te gaan lachen om iemand die in de gracht wordt geduwd bijvoorbeeld, vind ik echt heftig. Het is 's nachts maar een paar graden boven het vriespunt.
Nee je had beter een Gazaan kunnen zijn idd dan
Ik ook. Schrik er echt van.
Dat is toch nog geen reden om hier in Amsterdam op mensen te gaan intimmeren? Schieten we daar wat mee op?
Die supporters hadden er wellicht niet moeten zijn en op zijn minst aangepakt moeten worden op hun gedrag. Maar dat dat niet zo was legitimeert het geweld toch niet, het legt enkel uit waarom het waarschijnlijk geƫscaleerd is.
Het geweld is niet oke nee en ik keur het gedrag ook zeker niet goed van beide kanten. Zoals bij elke voetbalwedstrijd waarin hoolingans elkaar uitdagen en op de vuist gaan trouwens.
Alleen woede en frustratie bij jongens die al een jaar de meest verschrikkelijke beelden zien op social media - waaronder letterlijk afgehakte baby hoofden en een verbrande mensen aan het infuus - wetende dat tusssen deze supporters waarschijnlijk mensen zitten die in het IDF hebben gezeten, en dan nog eens uitgedaagd worden. Tsja, zou je sieren om juist ook in te zien dat er heel erg veel mensen inmiddels misselijk worden van het onrecht wat we dagelijks zien gebeuren in Gaza, de hypocriete manier en het opportunisme waarmee politici communiceren hierover.
TLDR: zielig iemand in gracht, STOUT en niet meer doen, maar boos zijn over 40.000+ doden + warcriminal Bibi & gang, is geen pogrom of anti-semitisme
Amen
hahahahahah wist niet dat bibi hier meelas
Volgens mij is het een naĆÆeve gedachte dat dit (alleen) voetbalhooligans waren. Er is een oorlog gaande en misschien hadden ze beter die wedstrijd niet kunnen inplannen. Je kan verwachten dat mensen kwaad zijn en dit willen uiten in een vechtpartij.
Ik wil de rellen niet goedkeuren maar vind de berichtgeving en hoe politici ermee omgaan heel kwalijk. Geen woord over de uitdagingen van de Israeliƫrs, woorden gebruiken als antisemitisme en jodenhaat. Het is zionisme, het gaat niet over de joden maar over de staat Israel. En wat mij betreft zijn de israeliers hier niet welkom, net als Russische sporters, zoalng die oorlog en genocide nog gaande is. Daarin hebben de politiek en terrorismebestrijding echt gefaald, ze lijken ver weg te staan van de maatschappij lijkt het.
Verder mogen de relschoppers van mij aangepakt worden, want hiernee je punt duidelijk maken gaat ook echt ver. En net zo hard die israeliers trouwens.