Snap niet dat er uitsupporters welkom waren, ze waren rondom de arena ook al heel provocerend
Het is een genocide.
En mee eens dat ze die wedstrijd nooit door hadden moeten laten gaan. Ik vind alleen de ophef over het geweld wat overtrokken. Want wat verwacht je? Je regering is een genocide aan het uitvoeren en dan ga je hier lekker Palestijnse vlaggen van onze gebouwen trekken en zingen dat er geen scholen meer zijn in Gaza omdat alle kinderen dood zijn.
Dan moet je toch gewoon direct op het eerste vliegtuig terug worden gezet want what the actual fuck. Maar dat gebeurt niet dus logisch dat er dan mensen die wel nog een moreel kompas hebben in actie komen.
En natuurlijk ben ik tegen geweld maar je moet dit wel in verhouding kunnen zien. Dit heeft niks met antisemitisme te maken maar met in opstand komen tegen supporters die in ons land hun genocide komen vieren.
Vind dat ook bizar hoor, tussen Ajax en Feyenoord is al weet ik hoe lang geen uitpubliek welkom en dit leek dan wel een goed idee? Sowieso zouden we Israƫl wmb uitsluiten van dit soort toernooien maar geen uitpubliek lijkt me wel de bare minimum
Mja ze nu niet laten komen was natuurlijk ook antisemitisch geweest
Dankjewel! Eerste beetje goede reactie sinds bovenstaande discussie.
Hahahah serieus naast al die posts over wat er daadwerkelijk aan de hand is vind je dit de eerste goede reactie in āde discussieā
Ahja maar hier wordt natuurlijk weer volop huilie huilie aandacht aan besteedt.
Edit :
Ik word dus gewoon al agressief van die kop van die kerel gvd
Net NOS journaal van gister gekeken. Zo biased, zucht
Dit is in elk geval precies naar verwachting aangezien al sinds oktober 2023 hoofdzakelijk op deze manier gerapporteerd wordt over dit onderwerp. Ik vind het walgelijk.
Zo typisch israel/zionisme dit. Zelf gaan uitdagen en als daar dan op gereageerd wordt is het idd huilie huilie kijk ons zielig zijn, wij zijn het slachtoffer.
En daar gaan mensen ook nog steeds in mee, hoe dan? Boeit het die mensen echt niet dat dat kut land een genocide aan het plegen is?
Ik weet te weinig van het Israƫl/Palestina-conflict om hier op detail over in discussie te gaan, maar kan het niet allebei waar zijn? Dat die supporters Ʃn die geweldplegers fout zitten en dingen hebben gedaan die onacceptabel zijn? Ik zie de meeste mensen min of meer de kant van de geweldplegers kiezen, maar wat mij betreft zitten die net zo fout.
De meeste mensen kiezen de kant van de geweldplegers uit Tel Aviv, ja, dat heb je goed begrepen.
Ik bedoel de meeste forummers, en ik weet even niet hoe ik die groep die de supporters heeft belaagd anders moet aanduiden. Het is niet mijn bedoeling om die supporters enkel weg te zetten als slachtoffers,
Noem ze maar Israƫliƫrs hoor. Dat is prima. Of zionisten, kan ook.
En hoe zou jij die groep die daar tegenin ging (dus die ik net āgeweldplegersā noemde) dan aanduiden?
Boeit me echt niet.
Als je het een gevoelige situatie vindt en niet goedkeurt dat jouw overheid genocide pleegt in een ander land, dan ga je niet lekker naar een voetbalwedstrijd in een stad waar 10% van de bevolking Islamistisch is. Dan toon je respect voor de gevoeligheid van de situatie en blijf je thuis. Laat staan dat je in die stad gaat rellen en vlaggen kapot gaat scheuren en walgelijke dingen gaat scanderen. Als je dan in de gracht eindigt: eigen schuld.
Dat mensen geweld tegen die Israeli afkeuren betekent absoluut niet dat ze ook de kant van die Israeli kiezen. Dat kan ook gewoon naast elkaar bestaan toch? Of hoe zie jij dat? Ik hoor om me heen dat dat schadelijk zou zijn voor de beweging om dat geweld af te keuren, ik weet niet zo goed wat ik daarover moet denkenā¦
maar het kan toch niet anders dan dat de Israƫlische staat dit allemaal nauwgezet gepland heeft omdat ze dondersgoed wisten dat dit zou gaan gebeuren en ze dus nu hun handje weer omhoog kunnen houden?
100% dat die vliegtuigen e.a. al klaarstonden
Vind het vooral grappig dat israel medische teams wilde sturen voor 5 lichtgewonden