Nieuws, actualiteit en politiek #5

Zo heerlijk dat dit maar voortsleept en voortsleept

2 likes

In zijn hoofd denkt hij waarschijnlijk dat hij die op deze manier nog kan winnen ook. Dat hij zo iets moois kan maken van Palestina.

1 like

Boeie de Nobelprijs is wel vaker gewonnen door oorlogsmisdadigers. Of uitgereikt aan staatshoofden die daarna misdaden tegen de menselijkheid begaan ( Myanmar, Ethiopië).

Ze kunnen m beter gewoon aan een niet-politiek persoon geven in de toekomst, imo.

9 likes

Geen woorden voor

6 likes

Deze woorden vind ik wel weer passend:

8 likes

Nu ook een 3 delige docu over de affaire op de npo. Niet geheel neutraal qua boodschap, heerlijk

2 likes

Ondanks spanningen in Oost-Congo gaat Ronde van Rwanda door: “Zeker van veilige wedstrijd” | sporza

Ik had niet anders verwacht van zo’n basic sport als wielrennen. Er zijn momenteel ook zo’n 60.000 handtekening ingezameld om de sponsoring van visitrwanda door PSG stop te zetten.

6 likes

Interessant totaal gebrek aan empathie voor Congolezen. Al die doden boeien niet, want er was maar 1x een incident aan de Rwandese kant en tsja boeiend wat er aan de andere kant van de grens wordt gedaan door Rwanda. We kunnen gewoon gezellig een plezierig evenement houden :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:.

Ik vind dit eigenlijk nĂłg erger van een Belgische bron, echt wtf zij hebben de basis gelegd voor dit hele fucking bloederige conflict en dan zeg je veilig en plezierig evenement waar je eigen team fijn kan trainen voor de worldcup.

18 likes

Ja dat artikel is zo walgelijk. Geen blijk van empathie of solidariteit, zolang alles oké is met/voor de wielrenners.

3 likes

Wow, alsof ze dachten ‘hmm hoe kunnen we 1 van de meest onsympathieke sporten nog onsympathieker maken’.

Van alle plekken dat je met je kutfiets een rondje kan rijden. Ik hoop dat iemand jeukpoeder op hun zadel doet voor de start.

10 likes

Sorry ik vind dit zo grappig. Witte afrikaners mogen waarschijnlijk binnenkort als vluchteling naar de VS komen omdat er volgens Trump en Elon een genocide tegen witte mensen is. Maar al die Afrikaners willen niet weg omdat ze in Zuid-Afrika de upperclass zijn en personeel hebben en in de VS zouden ze gewoon de zoveelste witte arme mensen zijn. Dus nou blijkt die genocide toch niet zo heel dreigend. :face_exhaling::pinching_hand:t3:

25 likes

Wanneer stopt deze poppenkastđŸ˜Ș

Nee joh dit is juist goed, onbedoeld maar dit is niet wat de Afrikaners willen haha. Ze wilden eigenlijk gewoon opnieuw apartheid, niet de nieuwe lage witten worden in de VS.

Witte Afrikaners zeiken al jaren en jaren dat er geen toekomst is voor ze in ZA, nu krijgen ze de kans om te gaan en je zal zien dat bijna niemand gaat. Dus als ze massaal niet gaan toont dat meteen dat dat hele “de boer wordt gedood” gezeik dikke onzin is en ze daar een enorm geprivilegieerde positie hebben over het algemeen.

Kijk ff een vlog van een random persoon in Kaapstad en je ziet alleen maar witte mensen op dure plekken. Zijn echt net IsraĂ«li’s, altijd zeiken dat je slecht behandeld wordt maar wel daar blijven omdat je weet dat je op andere plekken op de wereld niet bovenaan de rangorde staat en andere mensen voor je kan laten werken.

26 likes

En
 omdat je wel echt een heel rijke witte Afrikaan moet zijn om te kunnen verhuizen :sweat_smile:
De Rand is geen fluit waard. Dus ook met je goede job daar ga je nooit naar NL (bijv) kunnen komen tenzij je echt een hoge functie hebt.
Rijk in zuid Afrika is hier alsnog arm zegmaar

2 likes

Haha ja ik snap het allemaal maar ik bedoel de ĂŒberhaupt waanzinnige en krankzinnige ideeĂ«n vanuit Trump

4 likes

Ja fijn dat je begrijpend kan lezen :face_exhaling:

6 likes

Ik doelde hier op. Had even moeten citeren.
“Daar blijven omdat” - nee vooral omdat je nergens heen kan omdat je ookal ben je daar rijk in Europa alsnog arm bent en dus geen kans maakt

3 likes

Dat is toch precies wat @Zemraluani zegt (los van dat het idd niet over Europa gaat)

6 likes

Het gaat helemaal niet over Europa :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

2 likes

Ja Amerika / Europa, waar dan ook die rand geen fluit waard is.
Dus ze kunnen niet zomaar weg, niet omdat ze dan ergens anders onder aan de rangorde staan maar omdat het financieel geen optie is.

2 likes