Nieuws, actualiteit en politiek #5

Staat me niet iets van bij. Het is niet dat ik het niet erg vindt dat er mensen zijn omgekomen.
Het was een irritatie dat Amerika altijd voorpagina nieuws is terwijl een Congo, Syrië en nog noem nog meer landen waar verschrikkelijke dingen gebeuren weinig aandacht krijgen. Naar mijn idee omdat ‘we’ zo gefocust zijn op Amerika.

@lix ik snap je vraag. Het is denk ook mijn frustratie en door de ontwikkeling in Amerika en dat in nu dit voorbeeld neem. Het had ook bijvoorbeeld weer een schietpartij kunnen zijn.

3 likes

Trump geeft diversiteitsbeleid Obama en Biden schuld van onveilig luchtruim ik schrik niet snel meer van wat hij verkondigd maar had hier echt open mond door

8 likes

Hij heeft zelf tussendoor dus ook niks gedaan?

4 likes

Ik zie in mijn nieuwsberichten van FB steeds heel veel pro-Israel berichten, oa fb-groep ‘Israel in NL’ en berichten met ‘welkom thuis’ etc. Meer mensen dit? Zoek dit zelf nooit op, like dat ook niet dus vindt het frappant.

Ja ik krijg ook vaak hele vreselijke pro Israel dingen, juist terwijl ik in een wat activistische hoek zit. Facebook wil met hun rare algoritmes mensen gewoon boos maken zodat ze blijven scrollen ofzo. Echt walgelijk.

Ja ik ook mm en ik demp die berichten ook allemaal of ik blokkeer ze maar alsnog blijven ze komen.

1 like

Proost allemaal :clinking_glasses:

45 likes

echt super handige actie net wanneer het kabinet je wil verbieden :skull_and_crossbones:

4 likes

Moeilijke bij XR is dat ze niet van bovenaf georganiseerd zijn. In principe mag dus iedereen zelf acties bedenken en opzetten en krijg je dus dit soort dingen. Ben in het begin er best vak bij gewest, naast de A12 blokkade, maar door dit soort zaken (en nog wel meer) heb ik er wel moeite mee. Sta nog helemaal achter hun doel maar sommige dingen kan ik echt niet verdedigen. Begrepen wel dat de uitkomst van deze actie ook niet de bedoeling is geweest.
XR heeft heel veel verschillende doelen, allemaal goed maar dat maakt het soms ook minder helder voor een buitenstaander waar XR voor staat.

Alleen om het te willen verbieden is echt ongelooflijk eng en belachelijk.

11 likes

Ik moet ‘m nog kijken, want de video is pas net gepost, maar NOS op 3 heeft net een uitlegvideo over Congo geplaatst!

2 likes

https://www.nu.nl/binnenland/6344426/meisje-11-doodgestoken-in-nieuwegein-verdachte-29-opgepakt.html

Godverdomme

Altijd weer een man

2 likes

https://www.volkskrant.nl/columns-van-de-dag/dion-graus-kun-je-op-je-goudvis-laten-passen-maar-je-geeft-m-niet-de-sleutel-van-je-achterdeur~bad38a39/

Leestips: Dion Graus krijgt een dierenprogramma op ON :sob:. Emma Curvers somt hier nog even op wat een griezel Dion Graus is en hoe getikt de PVV is. Mocht je daar zin in hebben natuurlijk.

3 likes

Dion Graus begon toch ook jaren geleden lokaal met een dierenprogramma?

3 likes

Ik denk dat het hieruit voortkomt: er is een wetsvoorstel ‘Bestuurlijk verbod ondermijnende organisaties’ waar op 11 februari over gestemd wordt door de eerste kamer. Daarmee kan de minister van justitie en veiligheid zonder tussenkomst van een rechter ‘ondermijnende organisaties’ verbieden.

Daarbij is er de angst dat een kwaadwillende minister deze wet zou kunnen misbruiken door xr of andere milieuorganisaties als MOB of Greenpeace te bestempelen als ondermijnend.

Ik zit zelf niet in de rechten en geen idee wat de kans is dat de wet er door komt en of deze angst legitiem is. Lijkt me dat, mocht het echt zover komen, het aangevochten zou worden en alsnog voor de rechter moet komen. Alleen ja al die juridische procedures is natuurlijk niet wenselijk, demonstratierecht wordt zo wel aangevallen op een onwenselijke manier (en op basis van willekeur lijkt het).

2 likes

Trump wil Gaza overnemen. Dit maakt mij zo boos omdat ik echt bang ben dat het gaat gebeuren. Wat een verschrikkelijke man

3 likes

https://www.hln.be/israel-palestina/hallucinant-en-shockerend-verbijstering-over-trumps-plan-om-van-gaza-een-luxe-vakantieoord-te-maken-en-palestijnen-te-herplaatsen~ab1949a9/

Voor een luxe vakantieoord :sob:

3 likes

Echt geen woorden voor die man, hij is krankzinnig. Bizar! ,

10 likes

“De Rivièra van het Midden-Oosten”

Ben er al een uur misselijk van. De fucking audacity.

21 likes

Wat een verrassing :upside_down_face:

4 likes

En dan te bedenken dat het bekend is dat zijn (T) doel is om een Nobelprijs voor de vrede te winnen :smiling_face_with_tear:
We weten helaas dat je die ook kan krijgen ondanks gewelddadige acties, maar ik mag toch lijen dat dit niet gezien wordt als een vredige oplossing (of moet ik endlösung zeggen).