Ja, ik heb dus echt weinig vertrouwen in een verenigd Nederland, laat staan een verenigd Europa (en als dat al gebeurd dan is het een rechts verenigd Europa), maar ik hoop dat jij gelijk krijgt.
In de peilingen groeit links en krimpt rechts. Geeft me enigszins een beetje hoop, maar het blijft zorgelijk allemaal natuurlijk.
Echt 2 pestkoppen. Ik hoop dat Europa deze kans aangrijpt om te verenigen, samenwerking te intensiveren en Amerika te isoleren.
Een hele kamer vol pestkoppen. Want er stonden allemaal teringdebielen bij waaronder die imbeciel die over de kleding van Zelensky begon. Dat is toevallig ook nog de man van walgelijke Marjorie Taylor Green
Ik kreeg daar zo’n verschrikkelijk naar gevoel van; de vraag zelf én de manier waarop deze gesteld werd bracht me echt even terug naar mijn eigen ervaringen met pesten. Walgelijk.
Ik hoop dat we gaan dreigen ASML technologie aan China te verkopen, we doen dat nu niet omdat het niet ‘mag’ van de VS. Maar waarom niet?
Misschien kan China onze bondgenoot zijn, we zijn hun grootste markt en ze liggen aan de andere kant van de wereld dus militair hebben we zelf niet ontzettend veel te vrezen. Bovendien is het nog steeds in ons voordeel dat Amerika het sterkste leger op aarde heeft? Of mag China dat ook prima hebben, waarom niet, ze hebben ook bijna de meeste mensen.
Misschien zijn Rusland en de VS wel allebei voormalige grootmachten en is het tijd voor nieuwe landen.
Fijn dat de noodzaak om in beweging te blijven en nieuwe bondgenoten te zoeken wel gevoeld wordt
En van Rutte moet Zelensky sorry gaan zeggen tegen zijn pestkoppen… Blij dat deze vent niet meer voor de klas staat, alleen een beetje jammer dat hij wel aan het hoofd van de NAVO staat.
Eens een graflul, altijd een graflul. Wat een walgelijk persoon.
Ik vind het ook superkut om te lezen. Maar als er iemand anti-Rusland is en pro Oekraïne is het Rutte wel. En ja verder vind ik Rutte ook kut (alvast een disclaimer). Voor mij zegt dit vooral hoe serieus dit allemaal is en hoe de zaken op scherp staan en dat Rutte de diplomatieke manier probeert ipv met zijn vuist op tafel te slaan.
Mijn eerste reactie was ook Rutte voor graflul uitmaken, maar daarna overheerste eigenlijk het idee van waarom doet Rutte dit als enorme Zelensky fanboy.
Nou ja wat er kan gebeuren is dat Trump een nog grotere middelvinger naar Europa en Oekraïne opsteekt en met Poetin samen ik weet niet wat gaat bekokstoven. En alle zaken van de VS uit Oekraïne halen incl het uitzetten van Starlink.
Dat is sowieso het zieke van deze deal dat Amerika weer eens teringveel macht heeft gekocht, waardoor zelfs een pact met de duivel interessanter is dan dat de ene duivel een nog groter pact met de andere duivel sluit (voor zover dat dat er nog niet is).
Edit: dit was een reactie op @sashiko die net een bericht heeft weggehaald. Wil niet dit hele topic kapen.
Ja sorry, ik dacht net “laat ik maar even stoppen” haha. Om verwarring te voorkomen: ik had nog een bericht geplaatst waarin ik een deal met Trump vergeleek met een deal met de duivel.
Rutte kan inderdaad niet echt anders. Zijn allerbelangrijkste taak is om de Amerikanen binnen de navo te behouden. Hij wil echt niet op zijn conto hebben dat zij eruit stappen tijdens zijn termijn.
https://www.instagram.com/p/DGqI1o4N7Hd/
potje demonstreren tegen opkomend extreem rechts is wellicht ook een goed idee momenteel, op 22 maart
geloof je dat echt? ik zie rutte als een full time opportunist die met de wind die t m beste uitkomt meewaait en alles behalve iemand die systematisch anti putin is geweest
Ik heb echt geen woorden voor Trump die tekeer gaat tegen Zelensky.
Ondertussen blijft deze zich ook maar voortplanten.
Ja zo naïef ben ik nog wel. Rutte toont weinig visie en is een enorme opportunist, maar MH17 heeft bij hem iets losgemaakt wat geen enkel ander onderwerp of issue bij hem heeft losgemaakt. Althans dat denk ik. Is ook een van de weinige momenten dat hij oprechte woede en emoties heeft getoond tijdens zijn premierschap.
Was dat niet meer omdat dat eigenlijk wel móet? En is ook wel een uitgelezen moment om te laten zien hoe je achter ‘de mensen’ staat en voor ze opkomt. Maar ik heb 0 faith in al deze mensen tbf
Het was ook niet alleen toen, maar ook jaren later en ook toen de oorlog met Oekraïne begon. Daar had hij het niet ‘hoeven’ doen zoals hij gedaan heeft.
En dit was wel ff mijn laatste post hier, want nu kaap ik het topic alsnog.
De wereld gaat echt naar de klote, ik had nooit gedacht dat ik Rutte ooit zou verdedigen, omdat hij een van de belangrijkste assholes van deze wereld zou zijn in een tijd dat er nog veel grotere en onvoorspelbaardere assholes zouden zijn die de wereld regeerden.
Was te verwachten… wat een ziek spelletje