Nieuws, actualiteit en politiek

Oh shit ik ging er bij Maas automatisch vanuit dat je Rotterdam bedoelde, maar jij bedoelt natuurlijk Limbardije.

Let them drown jk jk

11 likes

Het ergste hieraan vind ik niet eens dat iemand een foto maakt (ook al intens ongewenst), maar dat een platform als Dumpert de verspreiding van zo’n foto faciliteert en tot de dag van vandaag weigert het eraf te halen.

Wij hebben op het werk een casus gehad van een ongelukkig geknipt filmpje van een minderjarige dat tot de dag van vandaag nog steeds op Dumpert staat, ondanks onze pogingen dit eraf te halen.

En dan is zo’n foto zo intens veel keer erger. Je kan dat toch niet meer naar jezelf verantwoorden, dat je zulk beeld online laat staan ondanks de uitwerking en vragen van het slachtoffer.

4 likes

Begin niet over collega’s. Genoeg die in hun neus peuteren of hun oor. Bah bah bah.

@moderators
Een longshot, ik weet dat jullie besloten hebben dat de corona posts hier konden maar vroeg me af of er mss toch een apart topic kan komen?
Voor mezelf omdat ik het jammer vind dat ander nieuws (zoals de transgenderkliniek!) ondergesneeuwd wordt, het minder aantrekkelijk is bij te lezen met 200+ corona posts en ik me afvraag of ik me meer zorgen maak door zoveel erover te lezen.
Geen idee of dit ook voor anderen geldt, maargoed dacht kan het altijd nog een x vragen :).

29 likes

En ik krijg toch voor elke corona scheet een push notificatie maar dan moeten hier ook nog álle nieuwsberichten gedeeld worden. Ik word er echt een beetje leip van.

1 like

Superfijn, dankjewel!

Ik vind dit echt wel een heeel groot percentage. Echt onwijs goed en positief nieuws!

70 likes

Dat we gewoon zo tatta zijn om 3 cent te betalen heeft nu wel een voordeel

20 likes

Is toch prachtig, dat ons tattaness de wereld een heel klein stukje beter maakt

14 likes

Ik zit dit liveblog bij te lezen, maar wat erg dit zeg. Dat die slachtoffers en nabestaanden dan hun verhaal proberen te doen en die man dingen naar ze gaat roepen en lachen. Ik zou echt door het lint gaan, denk ik. Echt verschrikkelijk.

1 like

Oh bah, inderdaad. Het lijkt me al verschrikkelijk dat je daar moet spreken als slachtoffer, maar als de dader dan ook nog eens zo doet. Hoe kom je daar overheen pff.

Dus bewaar altijd de prijsvragen uit je kindertijd. Wie weet krijg je dan als 94-jarige vrouw in 2068 een Furby cadeau :slight_smile:

54 likes

Ik hou hiervan.

1 like

En onzettend goedkope manier om als groot winkelketen positief in de belangstelling te komen (buiten het een tof gebaar is). :grinning:

1 like

Ik was vandaag jaar oud toen ik erachter kwam dat de Jamin kennelijk al minstens 80 jaar bestaat (ik dacht 20 ofzo) en Nederlands is (ik dacht Amerikaans).

3 likes

Hoe spreken jullie Jamin uit?

  • Jaa-min
  • Zjaa-mèh

0 stemmers

Ben echt benieuwd of mijn moeder de enige is die dat laatste zegt

2 likes

Mijn ouders zeggen dat ook
edit: Zjaa-meh dus haha

1 like

Mijn moeder zegt dat ook, maar ze spreekt alles verkeerd uit.

3 likes

Zzzzzjaaaamin :nauseated_face:

Net als ‘see-noks’? :stuck_out_tongue_winking_eye: Dat zeggen zo veel oudere mensen

1 like