Nieuws, actualiteit en politiek

Wow mondkapjes als medische inkoop zijn nu ook 4x zo duur🄓

1 like

snap ik wel, je merkt nu al direct onrust bij stad/dorpsgenoten
aan de andere kant vond ik het ook wel fijn om te weten :flushed: :cry: om enigszins zicht te houden haha lol niet dat het ook maar iets uitmaakt want kan het overal krijgen

1 like

Op T forum zijn ze gelukkig gratis.

12 likes

ik moet zeggen dat ik het lang niet eng heb gevonden en mezelf niet gek maakte door al het nieuws, kan daar best nuchter in zijn.
maar ik heb te maken met een hele zwakke/zieke vader die zo’n virus Ć©cht niet gaat overleven en ik zelf ben nou niet echt de meest sterke/gezonde persoon momenteel dus nu merk ik wel dat ik er iets meer bij stil ga staan.

1 like

hƩ je bent er weer :blush:!

1 like

iig 1 in Oss zie ik op Omroep Brabant

Ik merk in deze hoek van het land vrijwel niks van onrust. Vind het wel fijn dat mensen redelijk nuchter overkomen, scheelt mij enorm in mijn angst.

ja verdorie mn ouders, misschien moet ik voorlopig even niet langsgaan :stuck_out_tongue:

Ja en mensen willen er ook echt grof geld voor betalen. In de apotheek waar ik werk zijn er heel veel klanten die ze willen reserveren. Die dingen kosten 8 en 18 Euro per stuk

Ik snap er echt niks van, wie koopt ze? Wie loopt ermee? Ze beschermen toch helemaal niet voldoende tegen dit virus?

3 likes

Haha wtf

2 likes

Ook in Nederland worden al mondkapjes gestolen hoorde ik

1 like

Ja idd ik ken iemand bij wie dat op werk gebeurt is.
Zit je dan zonder mondkapjes en met patiĆ«nten in de isolatie…

2 likes

Ik snap het ook niet want heb nog nooit iemand gezien met een mondkapje op in NL behalve medisch.
Denk dat het gewoon is ā€˜voor het geval dat’ mensen zijn bang dat ze ergens op misgrijpen?
Daarnaast vraag ik me af of films en series over apocalyps, einde van de wereld, rare ziektes en weet ik veel wat een rol spelen bij de paniek die er nu heerst? (ik kijk zulke films en series zelf nooit)

1 like

Echt niet okƩ, wat bezielt je.

1 like

ik denk eerder alle enge filmpjes op facebook die de laatste weken voorbij zijn gekomen van zogenaamde bizarre ziekenhuistaferelen in china en mensen die op straat en in trams zouden liggen creperen (allemaal fake ook als het goed is)
op facebook gaat dat heel snel altijd.

Mijn moeder werkt bij een bedrijf dat mondkapjes aan tandartsen levert. Ze weigeren aan niet-tandartsen te verkopen en krijgen nu dagelijks ā€œdreigmailsā€ en hele boze belletjes. Doe even normaaaal, toch logisch dat er eerst aan vaste klanten wordt gedacht

4 likes

Het lijkt mij echt lastig voor die advocaat om hem te verdedigen. Die advocaat is door de rechtbank aangewezen en hij wordt gewoon bespuugd door zijn client.

7 likes

Echt erg dit soort dingen. Snappen mensen nou echt niet dat het voor tandartsen veel noodzakelijker is dan voor hun eigen egoĆÆstische hoofd?

4 likes

Echt deze man. Als je dan zegt schuldig te zijn, wees dan gewoon een vent en ga rustig in die rechtbank zitten en zeg: jep. Was ik.
Zeg maar hoe lang het wordt…

1 like