Nieuws, actualiteit en politiek

Ik was dus helemaal enthousiast maar blijkbaar doen ze nog niet alles echt goed :frowning:

1 like

Ja dit wordt bij best veel bedrijven gedaan. Het gaat er verder niet om wát je bmi is aan het begin, als je aan het eind van het traject hetzelfde of lager zit dan krijg je een beloning. Meedoen is overigens niet verplicht meestal.

3 likes

Wat ontzettend raar??

1 like

Klinkt zo Amerikaans beetje van hetzelfde niveau als ‘zogenaam vrijwillige’ drugstest dat je maandelijk smaar even je urine moet inleveren.

1 like

Hmm dat weet ik eigenlijk niet precies. Zelf ook nooit aan meegedaan, vind dat soort dingen te privé om in de werksfeer mee bezig te zijn

1 like

En een baby bonus? Wtf

Meh, meer zelfpromotie/guerillamarketing dan een goed statement niet?


Die chocola is opvallender dan de tekst waar het werkelijk het om gaat


En zegt ie in het interview dat de politie hem “respectvol heeft begeleid naar het bureau”. Hem wel ja…

Dit zou dus een goed voorbeeld zijn van blackwashing van de groene en roze variant je voornamelijk voor iets ‘belangrijks’ inzetten om er zelf van beter te worden. Maar ja blackwashing bestaat ook volgens mij als tegenhanger van whitewashing en dan het het toch een andere connotatie.

Ben even bij tonys solliciteren brb

13 likes

Ohnee toch niet lama

30 likes

Nouja, het is natuurlijk niet het werkelijke formaat van de actie dat me irriteert. Alhoewel, een 20x40 cm activistisch statement in de vorm van street art, zorgvuldig uitgedacht en geplaatst onder begeleiding van een graffiti artist, welke uiteraard eenvoudig verwijderd kon worden (allemaal hun woorden!) is wel echt heel kleinburgerlijk.

Ja, en dat doe ik ook. Ik vind dat we bedrijven niet hoeven te prijzen voor het doen van de bare minimum, zeker wanneer dit niet rijmt met hun acties die niet uit de PR afdeling komen (zie: Amazon). Concreet benoemen hoe het bedrijf zich inzet, doorvoeren van werkelijke maatregelen en doen van donaties zegt al veel meer dan #westandwithBLM of wat dan ook. Nu is voor Tony’s het streven naar een eerlijkere wereld al deel van hun missie dus dat ze zich hierover uitspreken hoort. Maar hier slaan ze door de manier waarop wat mij betreft de plank mis.

Edit: voor het vervolg zal ik me naar het white privilege/racisme topic begeven!

Ik vind dat tony logootje ook wel meh. Dat statement had ook zonder tony logo gekund. Maar nadat ik de uitleg van Tony’s heb gelezen snap ik niet dat mensen over die BMI- en kindbonus vallen eigenlijk. In mijn ogen heb je echt geluk als je voor een bedrijf werkt dat meer doet dan standaard zwangerschapsverlof en zelfs ‘puppyvrij’ heeft.

12 likes

Ik heb dit nu al een paar keer voorbij zien komen en ik moet elke keer weer lachen. Ook gewoon die 2 zinnen zo droog na elkaar :sweat_smile:

Moet je zorgen dat op maandag je vaste vrije dag is :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Aan de ene kant kan ik me hier helemaal in vinden. Aan de andere kant vraag ik me toch af de ondertitelaar dit ook bij een man zou hebben gedaan. Misschien is dit super zuur en overdreven hoor maar ik vind het wel typisch om een succesvolle vrouw een kutwijf te noemen omdat ze jouw werk wat lastig maakt.

@kali
Ik denk dat alles uit eindelijk uit bedrijfsvoerig oogpunt is. Tevreden werknemers betekent meestal harder werkende en loyalere werknemers. Soms vind ik het motief wel ondergeschikt als het effect goed is.
Ik sta zelf niet achter BMI maar het feit dat artsen het gebruiken geeft wel aan dat het een ‘aanvaard meetinstrument voor gezondheid’ is denk ik. Dus dan vind ik het niet gek dat bedrijven het gebruiken.

Met dat logo bedoelde ik idd die reep.

4 likes

Ik hoop dat er dan Lul de Behanger zou staan.

Dat is echt ondergewaardeerd als scheldwoord plus als je het in het Engels probeert te vertalen is het een trip

8 likes

Ik word best wel blij van dit nieuws :slight_smile:

12 likes

12 likes

Ik vind het echt top dat ze haar ambities met betrekking tot premierschap uitspreekt :heart_eyes:

4 likes

This topic was automatically closed after reaching the maximum limit of 5000 replies.