Maar daar staat ook in dat de kans er is dat het aan de test kan liggen. Dat de persoon het dan nog ‘gewoon’ bij zich droeg ipv dat het helemaal uit het lichaam was en weer opnieuw is binnen gekomen.
Ik zag net een filmpje van Medcram die mensen adviseerde om een thermometer aan te schaffen. Mocht de epidemie groter worden, dan krijgen de meeste mensen lichte symptomen. Daarvoor hoef je dus niet naar het ziekenhuis toe. Als je wil weten of je het virus hebt kun je het beste je temperatuur opnemen en bellen met je arts of het ziekenhuis. Zo overbelast je de gezondheidszorg niet en verklein je de kans om mensen te besmetten.
Vond het wel een goede reminder dus ik heb net een thermometer gekocht.
Nee, er staat dat bij 14% van de mensen die genezen zijn verklaard (en er staat niet hoe dat is gedaan, is dat door een dokter die zegt ‘geen koorts, ziet er goed uit, genezen!’ of is dat met een negatieve test (die vals negatief kan zijn bij een lage viral load, of die vals negatief kan zijn als hij niet goed is afgenomen bijv)) opnieuw positief getest zijn.
Maar als je een lichte verhoging hebt ben je toch al te laat?
Maar als je dat dan dus meet kan je maatregelen nemen, of wat bedoel je precies?
Te laat waarvoor?
Dan was je toch al besmettelijk en heb je al mensen aangestoken, toch?
Het heeft geen zin om vragen te stellen als het antwoord je niet uitmaakt. Even eerlijk, je bent bij alle antwoorden nog steeds van je eigen gelijk overtuigd. Dan is het misschien beter om proberen het onderwerp Corona een poosje te laten. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat obsessief over een onderwerp nadenken nooit tot minder angst zal leiden. Misschien is het een idee om je angst op een andere manier of met meer hulp aan te pakken? Sorry als dit onaardig klinkt, het is echt met de beste bedoelingen
https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-symptoms/#mild
80 procent heeft milde symptomen die thuis zitten uitzieken. je wilt de situatie wel alleen monitoren en kunnen bespreken met je behandelend arts. En ja je hebt dan misschien al anderen aangestoken, maar het is beter dan met het virus naar het ziekenhuis gaan.
Ik ben niet overtuigd van mijn eigen gelijk hoor, ik vind het juist fijn dat als ik ergens bang voor ben en dat hier plaats dat er dan nuchter antwoord op komt.
En het klopt dat ik het moet laten rusten maar dat vind ik heel moeilijk.
Ik ben al jaren bekend met angst maar nu vlamt het gewoon gigantisch op.
En ik vind mijn geruststelling ook hier gelukkig
Plus ik heb een heel groot probleem met relativeren. Dat kan ik gewoon niet.
Als er iemand op straat naar mij toe komt met volgende week zondag ga je dood dan kun je er van uit gaan dat ik helemaal in paniek raak.
Ik vind het eigenlijk zo hypocriet hoe zoveel mensen zitten te paniekeren (ik ben er zelf ook veel mee bezig hoor) omdat ons veilige westerse bestaan op z’n kop staat door een feitelijk heftig griepje. Terwijl er in andere werelddelen nog zoveel honger is waar een prima geneesmiddel voor is maar dat is te ver weg om ons echt over te bekommeren.
Even heel kort door de bocht.
God, dan mag je hopen dat je in je eentje in quarantaine zit.
Je zou maar twee weken in een studio met een bruine boon ruftende partner zitten.
Valt wel mee
Ik wilde hierop reageren met ‘gelukkig ben je dan alleen’ met de wind emoji maar hij is pleite en ik vind dit heel erg.
Edit omg spoke too soon.
Gelukkig ben je dan alleen 

Bij mij staat dat er (nog) wel!
Zo de microfoon heeft ook Corona of niet
Ja ik had er ook nog nooit van gehoord.