Nieuws, actualiteit en politiek

Ja eigenlijk wel dus? Je betaalt alleen inkomens/omzetbelastingen (voor alle dingen in Nederland waar je ook gebruik van maakt, zoals defensie, politie, wegen, dat soort dingen) en je betaalt de zorgverzekeringswet voor de zorg waar je ook gewoon aanspraak op mag maken (maar hopelijk niet zoveel aanspraak op hoeft te maken). De sociale zekerheid betaal je niet aan mee, en dat scheelt je dus ook veel geld, maar dan mag je er ook geen gebruik van maken.

5 likes

Ik merk dat ik het heel lastig vind om goed te verwoorden wat ik bedoel zonder bepaalde persoonlijke informatie hier te zetten die ik liever niet deel. Maar jullie hebben me wel geholpen om het iets meer in perspectief te zien i.p.v. alleen vanuit mijn eigen p.o.v. (die niet echt “gemiddeld” is door allerlei omstandigheden haha), dus thanks daarvoor.

Overigens zou twee weken quarantaine voor mij geen risico zijn, een hele lange lockdown wel, maar dat is voor alles en iedereen kut om verschillende redenen.

1 like

Eigenlijk best erg :frowning:

1 like

Ja inderdaad. Las gisteren ook over dat gedoe met de kerstversieringen die misschien niet op tijd aankomen door het Corona. Toen dacht ik stiekem ook dat het beter zou zijn als we gewoon alle oude voorraad eerst op zouden maken, geen panter kerstballen gaan kopen en gewoon tweedehands gaan kopen. Het zou echt goed voor het milieu zijn

23 likes

Maar die willen ze al in juli hebben :joy:

1 like

Ik begrijp je wel, maar het is gewoon best complex om er inderdaad zomaar iets over te roepen.
Maar juist daarom wel soms even lekker om erover te kunnen zeuren. Je kunt namelijk niet klagen tegen of over een baas, maar de belastingdienst of overheid is dan een soort vervanger daarvoor, aangezien je daar wel constant verantwoording aan af moet leggen.

weggehaald

Deze definitie wordt bijna dagelijks aangepast naar aanleiding van de huidige verspreiding.

3 likes

Dit vind ik altijd zo’n gezeur, mijn hemel. Als je meer afdraagt aan de belastingdienst dan de gemiddelde Nederlander is dat omdat je blijkbaar meer verdient dan de gemiddelde Nederlander. Je betaalt gewoon wat je verplicht bent, net als iedere andere Nederlander. Daar zit geen willekeur in. Wees blij dat je in een verzorgingsstaat woont, waar we goede wegen hebben, relatief goede gezondheidszorg en onderwijs, waar nauwelijks armoede heerst. Ik draag daar graag belasting voor af.

27 likes

Ik vind het bijzonder hoe jij in elke post die weer over jezelf gaat, kan klagen en opscheppen tegelijk. Dat is een zeldzaam talent.
En nee je betaalt niet meer belasting dan iemand in loondienst. In absolute bedragen wellicht, maar zoals iedereen weet wordt belasting relatief aan het inkomen geheven.

16 likes

Ik vind mezelf eigenlijk ook lichtelijk vervelend wat betreft dit onderwerp, misschien omdat ik me niet zo goed begrepen voel en geen mensen in mijn omgeving heb waarmee ik het hierover kan hebben? Alsof ik nooit mag klagen omdat ik het zo goed heb.
Ik vind het dan ook altijd leerzaam om hier de verschillende meningen te lezen en dat relativeert ook voor mij. Ik ga het even weghalen want ik voel me er niet prettig bij nu, sorry!

3 likes

Als je er graag met anderen over wil praten die hetzelfde ervaren dan zou je misschien op zoek kunnen gaan naar een facebookgroep voor ondernemers? Lijkt mij dat die er wel zijn.

En lid worden van een broodfonds, die komen vaak ook meerdere keren per jaar bij elkaar en dan kan je het ook over zulke dingen hebben lijkt mij.

1 like

Ik snap je wel (edit: dat je het gevoel hebt nergens te mogen klagen. Misschien jn het ondernemers topic :)?)

Ik ben niet vrijwillig ZZP’er, maar door allerlei wijzigingen inner zorg zo gekomen… Ik kan echt niet wachten tot ik weer in loondienst mag. Ik wacht nu nog steeds op uitbetaling van m’n facturen uit december & januari van 3 cliënten (SVB en gemeente hadden een “probleem” met de verlenging van het budget van nr1, nr 2 moest van jeugdwet naar wlz en dat ging toch niet soepeltjes en Nmr 3 werd de factuur van terug gestuurd omdat ie niet zou kloppen, maar dat bleek een foutje van hun kant). En werk op PGB-budget basis, de gemeente schroeft zonder pardon de maximale uurtarieven voor sommige diensten bijv van 11.80€/u naar 8.90€/u. Kan allemaal, mag allemaal. Gek word ik er van :cold_face:

Ik moet er persoonlijk niet aan denken dat ik 2wkn in quarantaine moet zitten, of mijn cliënten want dat komt financieel op hetzelfde neer. En ik kan altijd 3mnd opvangen financieel, maar goed, liever niet.
Los daarvan zijn mijn cliënten “de” kwetsbare doelgroep, en vind ik dat ook eng. Voor mezelf, man/kind/ongeboren baby ben ik niet zo bang, maar voor hen wel…

Wat denken jullie hier over? Er zijn al meerdere mensen in China voor de tweede keer positief getest. Ik vind dit best verontrustend

1 like

Kun je voor een tweede keer besmet raken met Corona dan?

Ik denk dat het goed is dat we flink geïnformeerd worden en dat er nu al echt veel bekend is over de manieren waarop we dit virus in zouden kunnen dammen

1 like

Hier staat trouwens nog meer uitleg door verschillende mensen in of het zou kunnen dat je nog een keer besmet raakt. Maar ik denk eigenlijk dat niemand hier nog echt een antwoord op kan geven omdat er nog veel te weinig over bekend is.

1 like

Je hoort toch ook wel eens dat heel zeldzaam een kind 2x mazelen of waterpokken krijgt? Of dat als het “niet ernstig genoeg” was de eerste keer je niet echt immuun bent?
Of is dat een fabeltje :crazy_face:?

Is het dan zo iets?

Er gaan verhalen rond op internet dat het de tweede keer dodelijker is…

:expressionless:

Ik denk dat dat vooral komt, omdat je weerstand dan gewoon lager is en je lichaam er dus meer moeite mee heeft om het tegen te werken.

Daarbij, er gaan onwijs veel verhalen rond. Denk niet dat je alles voor waarheid aan moet nemen.

3 likes

Er staat in het artikel dat 14 % van de genezen gevallen het nog een keer gekregen heeft