ik ben ziek (algemene griepverschijnselen zoals koorts en spierpijn), hoestbuien en wel in een risicogebied geweest en de dokter wilde me laten testen maar de ggd vond het niet nodig. nu antibiotica gekregen voor een longontsteking
Mijn god nu blijkbaar een geval in Delft en mogelijk Rotterdam? Echt het moment dat dit in Italië kwam wist ik dat we de lul waren
Maar echt.
Ik zei ook tegen mijn vriend vanmiddag, gewoon alle handzeep in ons winkelcentrum uitverkocht, alsof mensen normaal gesproken hun handen niet wassen.
OMG is this real ???
Haha of is het een meme, en dan ga ik dit zometeen zomaar als wisdom delen hier.
Haha ja is echt.
Verbaast me ook niet, veel tatas zijn toch van het pragmatisch wassen. Niemand die z’n tong poetst, soms dagen niet douchen, kan weer een heel betoog over washandjes beginnen maar enfin, deze uitslag had ik kunnen voorspellen.
Jaaa en spanje verbaast me ook echt niet,
Want hier komt persoonlijk verhaal dus bewijs dat alle Spanjaarden viezerikken zijn haha.
Ik was eens in tenerife op vakantie, en toen viel me op dat er drie vrouwen zo hup van de wc kwamen zonder handen te wassen of ze alleen twee seconden onder de kraan hielden.
Ew.
Beterschap! Hopelijk voel je je snel weer de oude
Ben je in de afgelopen 14 dagen later in zo’n risicogebied geweest en zoja in welke dan? Er is een rijtje gebieden dat sowieso getest moet worden en een rijtje dat alleen bij opname in het ziekenhuis getest hoeft te worden. Als het langer dan 14 dagen is hoeft het sowieso niet.
Ik kwam er na zeker twee jaar met mijn vriend achter dat hij dit niet deed. Walging.
en @Merel het was 12 dagen geleden en ik heb zelf met de ggd gesproken. niet nodig om nog een keer de huisarts te bellen dan hoor
Dat vrees ik wel ja. Dit is ook het enige waar ik persoonlijk bang voor ben, dat mijn muziekscholen waar ik freelance werk besluiten dat ik geen les meer mag geven voor een periode. Een verzekering/broodfonds keert dan pas na een maand uit. Maargoed, die heb ik niet. Hopelijk valt het mee.
Dat is een beetje het ondernemersrisico toch?
Haha wauw. Edit: ok sorry niet echt constructief dit maar het is behoorlijk kut hoe het hier in NL geregeld is voor zelfstandig ondernemers t.o.v. mensen in loondienst. Ja, het is een risico van ondernemerschap, maar niet echt een eerlijke of iets waar je onderuit kan oid.
zo ist, die heb ik ieder jaar en ben dr nog steeds niet aan overleden
Ja, ik denk dat een groot gedeelte van de zzpers ook geen keus heeft en liever in loondienst zou zijn. Maar die banen bestaan niet meer, omdat dat te duur is voor bedrijven/instanties. Ik heb iig ook niet echt een keuze als ik in dit vakgebied wil werken (muziek)
Qua zzp kan ik begrijpen dat het niet altijd een keuze is geweest hoor! Sommige werkgevers zijn echt lullen door te zeggen dat je alleen in dienst kan komen door je als zzper te registreren.
Maar een onderneming is iets waar je echt voor kiest en dat gaat naar mijn inziens gepaard met bepaalde risico’s en ik denk dat dit er een van is.
Dat zal voor veel mensen inderdaad gelden, voor mij absoluut niet, haha. Ben heel bewust zelfstandige maar dit risico is er een die ik liever niet had willen moeten nemen (?) en vind ik echt slecht geregeld.
Ja daar moeten ze nodig naar kijken, met zoveel zzpers tegenwoordig. Er zijn toch ook plannen om verplichte verzekeringen in te voeren? Al word ik daar met mijn hongerloon en die hoge premies ook niet echt gelukkig van.