Nieuws, actualiteit en politiek

Ja echt doodeng deze man. Saskia tweet vandaag ook weer live mee, super interessant wel!

Even iets luchtigers tussendoor. Ik moest hier toch wel om lachen… Ik zie de vergelijking ook niet echt.

11 likes

Smh haatcampagne van z’n broer Adi Das

18 likes

Dit is ƩƩn van mijn favoriete ā€œwist je datā€¦ā€ feitjes :joy:.

2 likes

https://www.tubantia.nl/enschede/serieuze-mails-ict-ondernemer-sanderink-komen-van-ip-adres-cybercharlatan~a453084b/

Is er ook iemand die dit verhaal volgt? Het is een heerlijk slechte detective novelle. Iemand die zichzelf hacker noemt en vervolgens het ip adres meestuurt in alle mails. Goedzo meid.

11 likes

Wel een heerlijk verhaal. Heb ervan genoten.

1 like

Haha echt hun hele serie over haar is echt geweldig. #smartblockchain

3 likes

Ik vind elk artikel over haar zo fascinerend, wat heeft zij in zijn thee gedaan om hem zo blind te maken? Er is ook een artikel over haar boeklancering en hoe iedereen in de zaal lyrisch is, blijken het al zijn zakencontacten te zijn die sowieso niets van het onderwerp snappen

1 like

Allemaal heel bijzonder… Haar zelfgeschreven recensies op haar boek, heerlijk :rofl: alhoewel dat fotofilmpje toch favo blijft…

Vind het overigens bizar dat je in 1992 een ict bedrijf opricht maar nooit leert emailen. :sweat_smile:

4 likes

Ze doet mij denken aan die meid van Theranos. https://youtu.be/wtDaP18OGfw Geweldige documentaire trouwens. Ze hebben beide diezelfde psychopaten blik in hun ogen. Volgens mij zijn ze echt heel goed in anderen manipuleren. Wel een beetje jammer dat het halve financiƫle dataverkeer van Nederland via Centric loopt.

2 likes

Haha nee het was centric inderdaad. Ik haal die twee altijd door elkaar heen

De podcast over haar (The Dropout) is ook echt geweldig. Zo bizar

1 like

Heb je een linkje toevallig? Ik ben wel benieuwd haha. Ik kom op spotify niet de juiste podcast tegen geloof ik.

Deze: https://podcasts.apple.com/nl/podcast/the-dropout/id1449500734

Haha thanks ik heb me gisteravond toen ik niet kon slapen uren vermaakt met het lezen van alle artikelen die ik over deze vrouw kon vinden!

Het meest fascinerende vind ik trouwens het contrast tussen hoe zij overkomt en wat ze toch allemaal voor elkaar krijgt. Door al die verhalen verwachtte ik een super charismatische meestermanipulator, maar bij Nieuwsuur en in dat radiofragment zit ze maar wat te stamelen. Die fotoshoot is ook behoorlijk klunzig en ik las ook een artikel waarin ze bij haar op bezoek waren en zij steeds allemaal mensen ging bellen die dan zogenaamd bij de politie of de AIVD werkten en dan gingen vertellen dat ze EcHt eEn SuPerGoEdE hAcKeR is.

Maar ze weet op de een of andere manier toch de grootste bedrijven totaal te ontwrichten door allemaal mensen in hoge functies tegen elkaar uit te spelen.

Hoe dan?

6 likes

Ik denk oog voor kwetsbare mensen. Die man is 71, is denk ik afgesloten van een hoop communicatie aangezien hij zelf dus blijkbaar niet eens in staat is om te mailen. Dit plus een aantrekkelijke vrouw, die enigszins in staat is om te manipuleren. Vanaf daar kan het balletje ook weer fijn doorrollen, aangezien zij een deel van haar toegang tot het wereldje weer via hem krijgt. Je hoeft maar een paar machtige mensen te hebben die in je geloven. Toont eigenlijk alleen maar aan hoe de deuren voor je open gaan als sommige mensen met hun vinger knippen.

1 like

Ik heb trouwens nog een ander verhaal dat ik echt helemaal fantastisch vind. Het is al wat ouder dus ik weet niet of het in dit topic past, maar ik word hier altijd heel erg vrolijk van.

Ik had de journalist nog een berichtje gestuurd via LinkedIn omdat het een prachtige ode is aan het nutteloze.

33 likes

Had dit verhaal niet ook een prijs gewonnen? Of genomineerd oid?

1 like

Wat een absurd verhaal! Heb vol spanning zitten lezen

1 like

Ja klopt volgens mij heeft het een Tegel gewonnen dat jaar? Ik ga het boekje ook nog wel even kopen.

1 like