Nieuws, actualiteit en politiek

Ik denk het ook. Zou dit wel enorm fascinerend vinden. Dat kan vrijwel nergens anders in de wereld.

1 like

Ik kan me niet voorstellen dat ze de dood van Poetin zo geheim zouden kunnen houden. Rusland is een stuk opener en daar zijn veel buitenlandse journalisten te vinden. N. Korea is veel geslotener en wordt op vrijwel alle vlakken door de overheid gecontroleerd. In Rusland zie je nog wel wat oppositie probeersels.

3 likes

Dit is van begin tot eind heel verwarrend en chaotisch om naar te kijken

Edit: Goed, ik reageer op een post van 10d geleden, dus tijd om naar bed te gaan

1 like

Asocialen zijn niet welkom? Wat jammer. Dan moet iedereen die de brief ondertekend heeft verhuizen.

10 likes

Ik neem trouwens aan dat deze mensen elke avond aardappelen met vlees en groente eet. Want van dat vieze buitenlandse eten gaat de buurt stinken. Echt walgelijk dat mensen zo kunnen zijn. Zouden ze ook klagen als ze in het ziekenhuis door ā€œeen buitenlanderā€ geopereerd moeten worden?

3 likes

Lekker milde burgemeester ook. Hij wil
zelf onderzoek doen? How about aangifte? Hoop ook dat de makelaar wel communiceert dat de buurt er zo over denkt. Ik zou echt niet in de situatie komen dat de makelaar het belang van de verkoper behartigd en ik daardoor tussen buren kom te wonen die me niet moeten, met een burgemeester die zelf wel even onderzoek gaat doen.

3 likes

Weet niet of er al over geschreven is, maar wat is precies de ophef met die online tentamens? Zag via NOS dat iemand een petitie had gemaakt om aan te bieden bij de uni om ā€˜rekening te houden met privacy’ en ik kan mij goed indenken dat het niet fijn is mensen bij je binnen te laten kijken, maar ik vind de argumenten om er tegen te zijn voorlopig nog heel zwak. Iets in de trant van: ā€˜Ze horen en zien alles wat je doet’, wordt er dan gezegd. Waarom verbaas je je daarover? Wat voor rare dingen wil je voor die cam doen? Het enige bezwaar zou voor mij zijn: als iemand het meekijksysteem hackt, weet je niet wie er misschien voor eeuwig met je meekijkt. En of dat programma of de extensie ook echt weg is, nadat je het verwijdert.

Ik heb er ook een artikel over geschreven. Je moet van te voren een kamerscan maken en moet een rustige plek hebben waar je 3 uur kan zitten en niet gestoord wordt (die heb ik al niet bijvoorbeeld). Verder analyseert de app je oog en mondbewegingen en als die verdacht zijn krijg je punten. Bij een hoge score moeten je docenten het hele verhaal nakijken. Verder kan je niet naar de wc ofzo, als je internet wegvalt heb je een 1 je alles wat je doet en zegt wordt opgenomen. Dat is het een beetje. Sommige studenten hebben geen stabiel internet of een laptop die het ZWARE programma kan draaien en dan kan je je tentamen dus al niet maken. Het is ook nog eens een Amerikaans bedrijf

9 likes
2 likes

Heb me er nog niet in verdiept, maar ik was al afgehaakt bij ā€œDan toon je je idā€. Zelfs mijn werk heeft geen volledige kopie van mijn id. Zou daarnaast ook niet warm lopen voor een drie uur durende video van mij die wordt opgeslagen, later nog eens teruggekeken kan worden, waarvan de onderwijsinstelling niet duidelijk kan uitleghen wat er wel of niet mee gebeurd. Vraag me daarnaast af of het doel de middelen heiligt en of het waterdicht is. Als jij niet ziet waar iemand die afwijkend kijkt naar kijkt, heb je nog steeds niks aan zo’n video. Voor hetzelfde geld heeft een student het boek ingesproken en luistert hij/zij met draadloze oordopjes.

1 like

en ze kunnen ook bepaalde dingen op je laptop bekijken toch? ik weet alleen niet of dat alleen het scherm is dat je zelf ziet, of ook verder in je bestanden kunnen. Weet jij misschien hoe dat werkt?

ik vraag me ook af hoe dit zou moeten als je in een studio woont waar je niet echt iets kan opbergen, dan maar in de badkamer moeten gaan zitten. of al je boeken daar moeten leggen?

ik zag wel dat hier kamervragen over zijn gesteld, ben benieuwd naar de uitkomst. Daar kan je ook een beetje uit halen wat het probleem mogelijk is @Nestley_Toulhouse
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/kamervragen/detail?id=2020Z07236&did=2020D15511

1 like

Ja het werkt als een soort teamviewer, dus ze kunnen overal in en bij (maar of ze dat doen is een tweede natuurlijk)

1 like

oh wow, dat ze dat kunnen gaat ook best wel ver ook al doen ze er niks mee! Voor mij bijvoorbeeld geen probleem, maar snap dat dat voor anderen misschien wel zo is (als je je laptop bijvoorbeeld ook voor je bedrijf gebruikt en niet over een andere beschikt).
Het lijkt me ook helemaal niet nodig, zolang ze je scherm kunnen zien zou dat toch genoeg moeten zijn zou je denken :thinking:

1 like

Dat is toch best normaal? Wij moesten ook altijd onze ID meenemen naar tentamens. Je tentamen kon ook ongeldig worden verklaard als je hem niet bij je had of verlopen was.

Ik moest mijn id meenemen, maar je id op opgenomen beeld tonen, waarvan je niet weet hoe het bewaard/beveiligd wordt zou ik niet doen. Dat vind ik iets anders dan aan een mens tonen.

10 likes

Bij examens die ik maakte (Europese examens ) moest ik altijd mijn burgerservicenummer opschrijven.
Nu ga je daar ook anders over denken, zeker met privacy. Ik was toen net 16 en dan denk je er minder over na.

Ook zonder id mochten we geen tentamen maken.

Ik kan die kerel niet aanhoren en krijg er gewoon buikpijn van.

Ja missen als kiespijn :roll_eyes:

Bedoelen ze niet gewoon je studentenpas met ID? Op de uni hoef ik nooit mijn ID mee.

Ik stuitte op een mooi draadje over Baudet.

Ik zal nooit begrijpen waarom mensen, zeker jonge ā€˜hoogopgeleide’ mensen op hem stemmen. Echt, ik begrijp er helemaal niks van. Hoe kan je voor een partij zijn dat zich met name onderscheidt door racistische en fascistische uitspraken? Zoveel partijen zijn er, maar als dit voor mensen zorgt voor ā€˜licht in de duisternis’… In wat voor een miserabele black hole ben je dan beland?

2 likes

https://nos.nl/artikel/2332315-app-nl-alert-stuurde-privedata-naar-extern-bedrijf-verwijder-app.html

Lekkere timing wel nu ze bezig zijn met die Corona app… Dat wordt toch gewoon helemaal niks zo