Wij moeten ons ID wel altijd meenemen. Toen de fysieke pas er nog was had niet iedereen een foto. Dus zonder foto was ID meenemen en nu heeft iedereen een digitale collegekaart dus moet je je ID standaard bij hebben en anders mag je geen tentamen doen. Online is het bij ons niet gecheckt trouwens.
Ik heb doorgeklikt naar de website waar per provincie hun 50 winnende foto’s op staan, echt de moeite waard om te bekijken! Daar staat ook onder elke foto een stukje tekst.
Dat nieuws van die surfers die verdronken zijn in Scheveningen… Jeetje wat vreselijk
In het artikel staat:
Het zal de boeken ingaan als de grootste reddingsactie in Scheveningen ooit om een groep van negen zwemmers en surfers uit een met schuim van algen bedekte zee te redden
Zijn de andere 4 dan gered? Of is hier niks over bekend?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat een aantal mensen met helicopter uit het water gered zijn indd.
@kali Hoe kán je zo denken he? Terwijl die gasten dus zelf ook lifeguards waren en mensen geholpen hebben wellicht. Alsof hulpdiensten denken “Mwah 1 heli en boot is wel genoeg hoor, niet te gek gaan doen om levens te redden”. Maakt me echt verdrietig dat mensen zo over anderen kunnen denken.
Oh, ik had helemaal niets meegekregen van negatieve reacties. What’s wrong with the world dat je zelfs over zo’n drama iets negatief kunt zeggen?
@anon79778179 Ja ik had ook ergens gelezen dat ze iemand hadden afgevoerd naar het ziekenhuis maar dat hij al naar huis mocht gelukkig. Maar jeetje wat een trauma.
Ik vind altijd zo mooi en knap van hulpdiensten. Ook al is het je eigen schuld, ook al was je ergens waar je niet had moeten zijn, ook al heb je iets geslikt/gespoten/gesnoven wat je niet had moeten doen; hulpdiensten doe áltijd hun uiterste best om iemand te redden. Ook als ze zichzelf daarmee in gevaar brengen. Ik heb daar echt het diepste respect voor. Ik snap niet dat je daar iets negatiefs over kunt zeggen. Jezelf in gevaar brengen voor iemand die je niet kent en die zichzelf in die positie heeft gebracht. Daar kun je toch niets anders dan respect voor hebben.
Oh nee, juist super leuk en lief. Heb je het filmpje bij Vroege Vogels gezien? Ze zijn echt zo koddig!
Super lief! En ook fijn dat het eens luchtig en vrolijk nieuws is (en voor jou is het leuk dat het niet bij jou is )
De comments zijn ook meteen van een andere orde. Het enige beetje gezeur gaat over het binnenhouden van katten.
Ik heb ooit in een huisje verbleven waar een uil in is gaan nestelen. Ze gingen elkaar elke nacht roepen, was echt niet te doen.
I wish, heb de ballen verstand van oehoe’s
Als idioten straks maar niet pinguïns gaan ontvoeren omdat ze niet aan hun materiaal kunnen komen.
Dat kunnen ze wel handelen hoor, zo’n ontvoer poging!
Dat is iig niet voor de kat zijn kut.
De uitgelichte reacties zijn zo ver verwijderd van mijn gedachtegoed en tegelijkertijd zijn die reacties zo herkenbaar. Misschien onderschat ik mijn ouders nu, maar ik vind dit echt een opmerking die zij gemaakt zouden kunnen hebben (al wonen ze niet daar). Nu heb ik het nieuwsbericht gedeeld met mijn zussen, maar ik ben bang dat mijn jongste zusje er misschien ook wel in meegaat.
Een nieuw hoofdstuk in de Gerard Sanderink saga. Ik snap echt vrij weinig van dit hoofdruk. Alleen ik las op Reddit dat ze dit trucje dus echt al bij een aantal bedrijven heeft uitgevoerd. Ergens aan de slag gaan als fraude expert. Vervolgens iemand binnen het management aanwijzen als fraudeur. Zo ontstaat er meer werk voor haar. Meestal papt ze dan ook aan met de ceo’s. Zo bizar hahaha.
Nog steeds bizar dat een medicijn zo duur kan zijn. Maar wat ontzettend fijn dat ze het geld nu hebben!
Er is, zeker voor kinderen ouder dan 6 maanden tot de leeftijd van 2 jaar, nog nauwelijks openbaar wetenschappelijk bewijs van de effectiviteit van het middel en risico’s op de korte en langere termijn.
Hoe een medicijn zowel hoopgevend als angstgevend kan zijn. Brrr, ik zou niet in de schoenen willen staan van die ouders.
Hahaha ik snap ook echt helemaal niks van dit hoofdstuk, maar ik blijf zo gefascineerd door dit verhaal. Het is zo absurd en ik kan niet helemaal bevatten dat dit allemaal in de echte wereld gebeurt.
Dit is echt vreselijk
En die laatste zin ook