Nieuws, actualiteit en politiek

Ik walg uberhaupt van Trump, maar van dit gedoe met de kinderen gaat mn bloed koken.

Enige voordeel eraan is, is dat de kans dat er massaal voor de democraten wordt gestemd in november alleen maar toeneemt.

Wat Trump doet is niet te vergelijken met de (beperkte) gevallen waarin eerder wel kinderen werden gescheiden van hun familie.

2 likes

Er is geen wet die ervoor zorgt dat kinderen gescheiden moeten worden van hun familie. Jeff Sessions heeft op 7 mei van dit jaar aangekondigd dat ze een zero tolerance beleid gaan voeren mbt het illegaal binnentreden van het land en dat mensen die dat doen strafrechtelijk vervolgd worden. In het kader daarvan scheiden ze de kinderen.

Trump heeft een week geroepen dat de democraten weigeren de “wet” te veranderen en dat het congres de enige was die hier een einde aan kon maken. Dat is dikke onzin: het is beleid van Trump en het enige wat nodig was om dit te laten stoppen was een telefoontje van Trump naar Sessions. Maar hij koos ervoor om die kinderen te gebruiken als chantagemiddel voor zn muur.

Ik verbaas me vooral over het feit dat er nog steeds zoveel (Zuid-Amerikaanse) mensen denken dat alles beter is in de VS en dat ‘the American dream’ nog steeds bestaat. En vraag me ook werkelijk af of je als illegale in de VS zo’n geweldig leven hebt. Continue angst om gepakt te worden vanwege illegaliteit, nooit een fatsoenlijke baan kunnen krijgen (want illegaal dus veelal werken als schoonmaker) en daarnaast zal je in het huidige VS als latino nooit als volwaardige Amerikaan worden gezien, ongeacht of je er je hele leven bent opgegroeid. Geen sociaal vangnet en zo kan ik nog wel even over doorgaan. Om daarvoor het risico te lopen gescheiden te worden van je kind? Hebben die mensen het echt zo slecht in Zuid-Amerika? :astonished: Ben nog nooit in Zuid-Amerika geweest maar wel in de VS en schrok echt van het aantal zwervers/drugsverslaafden die overal en nergens te vinden waren.

Als je de verhalen hoort zitten er ook mensen bij die door drugskartels worden bedreigd of zelfs al zijn neergeschoten. In Venuzuela is door hongersnood het gemiddelde gewicht van de bevolking is 10kg afgenomen in 1 jaar tijd en leven ze op 1 maaltijd per dag.
En ik kan me helemaal voorstellen dat je als ouder wanneer je ziet dat het alleen maar slechter gaat je niet gaat wachten tot je bij wijze van op een vuilnisbelt leeft. En zelfs al gaat het niet verschrikkelijk slecht dan snap ik wel dat je als ouder het beste voor je kind wilt en alsnog het er op waagt.

2 likes

Heeft Trump dit gedaan? (ik heb het nieuws niet gevolgd nadat ik zat te snikken in mn klas door een item van het jeugdjournaal erover)

:frowning: wat onterend

Godver ik vind dit echt zo stom. Zat er natuurlijk al wel aan te komen, maar had toch nog hoop dat dit niet door zou gaan.

1 like

Ja ik word hier ook zo chagrijnig van! Welk probleem zijn we nu helemaal aan het oplossen?

Ja echt belachelijk vind ik. Dit is toch alleen maar om een statement te maken? Als het nou om tienduizende mensen ging… :roll_eyes:
Kan dan ook alleen maar denken: Oké en hoeveel geld kost deze grap die verder niks betekent?

https://www.ad.nl/buitenland/vermiste-jongens-levend-in-thaise-grot-gevonden~a98c9425/

De Thaise jongens die sinds 23 juni vermist waren zijn samen met hun coach levend in de grot gevonden. Echt heel goed nieuws. Ze moeten nog bevrijd worden, maar vinden is stap 1. Hopelijk hebben ze nog genoeg relatief schoon regenwater.

3 likes

Pff ik las net over dat klimaatakkoord maar het is zo slecht. Enige echte maatregelen zijn gas terugdraaien en (benzine/diesel) auto’s extra belasten. Volgens mij liggen de klappers daar helemaal niet. En nu belast je de mensen die misschien wel geen geld hebben voor de alternatieven. Ik vind dit echt een wassen neus.

2 likes

Het allerergste vond ik het VVD-filmpje hierover, waarin alles weer GAAF was en niemand zijn levensstijl hoefde te veranderen https://twitter.com/dijkhoff/status/1012006788697378816

Ik ben trouwens ook eht heel sip over die Oekraïense familie die uitgezet is… Drie kinderen, allemaal geboren in Nederland. En geen haan in de coalitie die hier naar kraait.
https://www.ad.nl/utrecht/culemborgse-familie-andropov-uitgezet-naar-oekraeniuml-ne~ac63d4b1/

Er zijn al 2 jongens bevrijd! Ik hoop echt dat het allemaal goed gaat.

2 likes

Wat voor een fucking monsters zijn dit…

Off topic. Ik vraag me af waarom de agent van de (parket)politie onherkenbaar gemaakt is? Is dat altijd zo in Duitsland of specifiek voor deze zaak? Is er iemand uitgeschoten met het blurren?

Geen idee of dat in Duitsland altijd zo is. Ik nam aan dat hij gewoon om eigen redenen niet herkenbaar in beeld wil eigenlijk.

Het ironische is dat als hij niet geblurd was geweest het me niks uit had gemaakt hoe hij eruitzag. Dan zou hij me niet eens opgevallen zijn. Nu heb ik doorgeklikt naar het originele artikel en daar zie je behalve de ouders iedereen volledig herkenbaar op bewegend beeld.

Wat een gek verhaal over Willie Dille :disappointed_relieved: