Nieuws, actualiteit en politiek

Ja ik vind het allemaal maar ook vaag.

Ik vind het ook heel erg heftig
 Lijkt alsof er bijna geen aandacht aan wordt besteed door de media, alsof niemand het serieus neemt. Wist ook niet eens van dat filmpje af tot vandaag


Dat filmpje is gister ook pas geplaatst toch? Ik heb het niet gezien, maar ik zag er gister wel een nieuwsartikel over. Daarom schrok ik ook van het bericht vanochtend. Ze heeft het geloof ik ook niet eerder bekend gemaakt in de media en inderdaad geen officiële aangifte gedaan, al heeft ze er wel met de politie + burgemeester over gesproken.

Ik heb gisteren ook meerdere nieuwsberichten over het filmpje gezien. Ze had blijkbaar toen een mediabedrijf/krant opgebeld om ze te wijzen op het filmpje.

Schrok wel even toen ik vanochtend zag dat ze zelfmoord heeft gepleegd. Wel heel benieuwd naar het hele verhaal nu.

Ik weet ook niet zo goed wat ik met dat verhaal over Dille moet. Ik vind het echt zo belangrijk dat een slachtoffer van zoiets geloofd wordt. En gezien de uitkomst nu, hoop ik ook dat er serieus onderzoek komt. Maar iets voelt niet goed in dit verhaal? (Ik bedoel niet specfiek haar verhaal, maar de hele situatie) Hebben jullie dat ook of zeg ik iets dat echt niet kan nu?

1 like

Zo voelt het hier ook hoor. Zoveel vraagtekens. Waarom pleegt ze nu precies zelfmoord nadat zij verschillende media had gewezen op dat filmpje? Je mag een verkrachting niet in twijfel trekken, maar ik vind het hele verhaal best raar, of beter geformuleerd: incompleet. Dat je niet de moed hebt om het direct aan de buitenwereld te vertellen begrijp ik maar al te goed, maar dat je daarna media aandringt om je verhaal te bekijken, het vervolgens (laat) verwijderen en zelfmoord pleegt dat kan ik niet helemaal plaatsen. Hooguit dat de media-aandacht die uitging naar het bestaan van dat filmpje iets heeft triggerd of dat zij uit schaamte geen andere uitweg zag. Hopelijk kan alles nog worden nagetrokken.

1 like

Ik vind het een heel raar verhaal en weet niet goed of ik het allemaal wel geloof


Maar wat zou haar motivatie dan moeten zijn om daarover te liegen? Zeker gezien de zelfmoord. Dan heeft ze daar toch helemaal niks meer aan.

Ja heel raar verhaal, hoe dan ook triest. Of zwaar psychotisch, of als het waar is ook verschrikkelijk. Moet wel bekennen dat het eerst wat door me heen ging toen ik de krantenkop zag het in twijfel trok (maar toen ik mezelf dit realiseerde me daar ook meteen schuldig over voelde wat zulke verhalen in twijfel trekken zonder achtergrond is hartstikke fout).

Ja dat was ook de enige reden die ik kon bedenken maar leek me erg vergezocht, vooral (maar dat is een aanname) omdat ik denk dat daar toch meer aanwijzingen voor waren geweest.

Als het waar is: ze was geen random slachtoffer, maar het was een geplande aanval op haar. Dus niet stom toeval dat een pvv’er door moslims verkracht werd.
Als het niet waar is: laatste poging om nog wat meer haat te zaaien en/of ze was flink in de war.

In elk geval trieste situatie.

1 like

Ja precies, wat er ook aan de hand is verschrikkelijk dat ze geen uitweg meer zag.

1 like

Ik vind het echt belachelijk dat we hier op het forum altijd zo ‘achter het slachtoffer staan’ maar dat nu het om een PVV’er gaat er twijfel is. Ik snap dat het niet zo zwart wit is, maar ik vind het eigenlijk echt niet kunnen om te speculeren over de ‘echtheid’ van haar verhaal.
Ik ben het er ook mee eens dat het een curieus verhaal is maar ik vind het echt om te kotsen om te zeggen ‘dat het haar/de PVV wel goed uitkomt.’ Alsof het iemand ooit goed uitkomt om verkacht te worden. Voor het zelfde geld was het een geplande aanval bijvoorbeeld.
Dat een verhaal incompleet of curieus is betekent niet dat je een slachtoffer in twijfel mag trekken, vind ik.

16 likes

Huh waarom zou het niet waar zijn? Politie heeft toch al bevestigd dat er gesprekken zijn geweest met haar nav het incident? Ik had niet begrepen dat hier twijfels over waren

Je hebt gelijk, en ben het met je eens en heb het niet goed verwoord in mijn bericht: heb het aangepast.

1 like

Eens, ik vind het ook een beetje ‘gek/naar’ dat het in dit topic wordt besproken en niet in een nieuws topic ofzo. Voor mij is dit meer een roddeltopic.

2 likes

Sorry het was zeker niet mijn intentie om te suggereren dat het niet waar is! En zeker niet omdat het een PVV’er is, dat staat er wat mij betreft ook helemaal los van. Politieke voorkeuren kunnen nooit geweld rechtvaardigen.

Ik had er gisteren kort iets over gelezen, waaruit ik opmaakte dat er veel twijfel heerste over haar geestelijke toestand en het al dan niet kloppend zijn van haar verhaal.

Ik reageerde ook op Squidy die leek te suggereren dat het goed uit zou komen, maar dat heeft zij inmiddels ook aangepast.

2 likes

Nou ja, wat ik nog het meest heftige vind is dat ze gezegd heeft dat het in opdracht van een ander Haags gemeenteraadslid was? Ik zie niet in waarom je een verkrachting zou verzinnen, maar bij dat ‘in opdracht van’ kreeg ik wel een beetje vraagtekens. Maar dit is veder zo meganaar
 Ook voor haar familie
 Je moeder/zus/dochter zal maar met zo’n verhaal naar buiten komen en dan zelfmoord plegen, dan blijf je met zoveel vragen achter.

Vond dit overigens wel een net/inzichtelijk stuk over waarom het pas relatief laat in de media is gekomen https://www.omroepwest.nl/nieuws/3676065/Van-de-hoofdredactie-Bij-het-overlijden-van-Willie-Dille

oh edit, dit stuk vind ik ook belangrijk eigenlijk om te delen:

4 likes

56

Zelfs de Dailymail besteedt er aandacht aan.

1 like