Nieuws, actualiteit en politiek

wat vreselijk alweer. arme jongeren :frowning: dat filmpje ook

Ik word een beetje moedeloos van dit soort nieuws. Wíllen mensen dat die ziektes terugkomen?

1 like

Ik wist niet eens dat er dierlijke producten gebruikt worden, maar vraag me nu af of er in Nederland dan ook vegans zijn die vaccins voor hun kinderen weigeren met deze reden. Een beetje onder het mom van genoeg andere die beschermd zijn dus zolang er geen alternatief is dan maar niet of om andere redenen natuurlijk. Zou onder de nieuwe groep weigeraars kunnen vallen dan. Alleen in veel medicatie zit ook iets dierlijks of eromheen toch? Blijven ze dan naar een alternatief zoeken of is dit dan een moment dat ze zeggen ik kies op dit moment voor mijn gezondheid.

Ik wil niemand beledigen hoor, maar is gewoon een hersenspinsel

Wat een belachelijke actie van Wilders met die profeet cartoonwedstrijd. Zo kinderachtig als een volksvertegenwoordiger reacties wilt uitlokken dmv zulke acties. Wat wilt hij hier anders mee bereiken?

1 like

Ik denk dat vrijwel alle medicatie die er is linksom of rechtsom tot stand is gekomen met behulp van dieren. Dierproeven, dierlijke bestanddelen in het medicijn zelf, of bijv. dierlijke producten die gebruikt zijn in het testen.

1 like

dat was dus één van de argumenten van kat von d al was het toch vooral dat ze denkt dat je er autistisch van wordt

2 likes

Vandaag zag ik op instagram bij iemand in de stories dat bepaalde goede doelen dierproeven sponsoren (bijv. KWF kankerbestrijding, AIDS fonds, enz. enz. Zie hier: https://www.animalrights.nl/vervang-dierproeven/ik-geef-niet-aan-dierproeven). Deze week zijn er weer veel collectes, vandaar dat het gedeeld werd. Ik betrek dat waarschijnlijk veel te persoonlijk, omdat mijn moeder kanker heeft en daar niet van zal genezen. Kennelijk vind ik een mensenleven belangrijker dan dat van een dier, want ik heb de neiging om hier tegenin te gaan. Vind het lastig om hier een goed gefundeerde mening over te vormen. Wat jullie?

1 like

ik vind het eigenlijk loco om te zeggen dat er geen dierproeven mogen zijn voor de medische wereld; Dat wordt allemaal heel streng ethisch geregeld en op toegezien. Uiteindelijk zal het ook voor 90% omgekweekte ratten gaan waar ik dus eerlijk gewoon geen probleem mee zie. Het is gewoon feit dat medicatie een lang traject van ontwikkelen en testen heeft omdat je nooit weet wat er gaat gebeuren en veranderen.

2 likes

Dierproeven vervangen gaat inmiddels wel voor een (vrij groot) deel inderdaad. Maar alle dierlijke bestanddelen, nee. Je hebt heel vaak wel gelatine, of bovine (koeien) serum albumine nodig, of antistoffen gemaakt in dieren, of dierenbloed, of virussen/bacteriën van een infectie uit dieren om te onderzoeken. En ik denk echt dat er maar heeeel weinig en misschien geen medicatie tot stand komt waar dit helemaal geen rol in gespeeld heeft.

Lili en Howick mogen blijven!

5 likes

Ja, ik ben zo blij dat de maatschappelijke druk en oproepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid geholpen hebben.
Als ze nu alsnog weg moeten ga ik persoonlijk naar Schiphol toe, ik vind het namelijk om te janken dit.

Arme kindertjes in soortgelijke situaties die wél de wet gehoorzaamden en zijn uitgezet :pensive:

1 like

Ik weet ook niet wat ik van het Lili en Howick nieuws moet vinden.

1 like

Maar neem je het ze nu kwalijk dat ze de wet niet gehoorzaamden? Want zo komt het nu wel over.
Mijns inziens maakt de staat gewoon iedere x een fout door dergelijke situaties uit te zetten en zit de staat dus fout. De reactie van die kinderen is logisch en ik ben er dankbaar voor dat zij ervoor gekozen hebben te vluchten.

6 likes

Daarnaast is de regeling rondom het kinderpardon (waar ze in feite onder vallen) echt heel krom. Je moet meewerken aan je terugkeer om ervoor in aanmerking te komen. Maar dan doe je dus dat wat je niet wil. Ik ben blij dat de kinderen mogen blijven. Ik denk echt dat hun uitzetten of een willekeurig kind uit groep 8 nu uitzetten op hetzelfde zou neerkomen.

3 likes

Ze moeten zelf weten wat ze doen. Ik heb alleen het idee dat ‘slecht’ gedrag nu wordt beloond. Vind het prima dat ze mogen blijven en de schuld ligt mijn inziens zowel bij het asielbeleid als bij hun moeder. Ik denk alleen maar aan andere (asiel)kinderen die ook uitgeprocedeerd waren en niet dit hele mediacircus opzochten en wel zijn gedeporteerd.

Het Nederlandse kabinet laat zien hoe zwak het is. Een besluit nemen en vervolgens weer terugkrabbelen onder publieke druk.

3 likes
  • @NewBlood ik ben het eens met de andere kinderen, het was het eerste waar ik aan dacht toen ik de pushmelding kreeg. Simpel gezegd denk ik dat een Islamitisch kind dit mediacircus ook niet voor elkaar had gekregen en dat vind ik mega oneerlijk. Maar ik vind dat de overheid consequent fout is, bij iedere kinderuitzetting waar het kind is opgegroeid in Nederland.
8 likes

Moeten ze lekker doen. Helemaal terecht. En misschien dat de regering dan eindelijk eens de asielprocedure veranderen, zodat kinderen niet pas na 10 jaar horen dat ze het land uit moeten, maar bijv binnen een jaar.

1 like

Maar vind je dat kinderen die uitgezet zijn of worden en deze kinderen, die dus in dezelfde situatie verkeren uitgezet moeten worden? Want als je vindt dat ze moeten blijven moet je juist je burgerlijke ongehoorzaamheid laten merken, anders zal er geen verandering komen.

(burgerlijke ongehoorzaamheid in 1903)

5 likes