Nieuws, actualiteit en politiek

Ik vind al deze feelgood verhalen uit de VS altijd vooral heel tragisch. In wat voor wereld hebben 400 studenten 40 miljoen dollar studieschuld?

Net zoals collegadocenten die hun vrije dagen doneren zodat hun collega een kankerbehandeling kan ondergaan. Middelbare scholieren die een rolstoel voor een peuter/kleuter moeten maken omdat de zorgverzekering het niet vergoedt.

Ik snap dat het heel leuk klinkt, maar als deze meneer, zijn collega miljonairs en bedrijven een fatsoenlijke hoeveelheid belasting zouden betalen zou iedereen in de VS daar zo veel beter van worden in plaats van de individuen die toevallig mazzel hebben dat een miljonair het goeddunkt om een random bedrag te geven dat ze vervolgens weer van hun belasting aftrekken.

32 likes

Ik vind het ook absurd hoe er op deze manier gedacht kan worden over vrouwen. Feitelijk zijn we in deze redenering nog steeds een aanhangsel van de man in plaats van eigen individuen die doen en laten wat ze zelf willen. Eigenlijk zou iedereen FvD dood moeten zwijgen.

2 likes

Poeeehh ik werd echt heel boos toen ik dit las. Vraag me af wat hij van lesbische relaties vindt, mogen mijn vriendin en ik allebei niet werken?

Ik kan hem echt niet serieus nemen hoor. Wat een pannekoek. Laat hem maar zo vaak en zo veel mogelijk uitspreken wat hij eigenlijk denkt, zo nemen alleen maar minder mensen hem serieus.

3 likes

Het was een uitdaging van Rutte en daar probeerde hij onderuit te komen. Vind het alleen maar goed, laat hem maar op zijn bek gaan.

2 likes

Etnisch profileren bij de Belastingdienst en vrouwen weer terug achter het aanrecht volgens de (virtueel) grootste partij van het land. What a time to be alive :disappointed_relieved:

1 like

Ik word hier oprecht bang van. Want hij kan dit roepen en niemand gaat 'm tegenhouden en daarmee gaat hij dit soort gedachtegoed normaliseren. Ik weet eigenlijk gewoon ook niet zo goed wat ik moet/wil zeggen maar dit is gewon de fucking grootste partijleider en ik kan het niet aan

7 likes

Dan word ik als vrouw dus nog steeds handelingsonbekwaam geacht. Enkel een baarmoeder op pootjes. En dat vind ik eigenlijk het ergste. Dat de helft van de bevolking niet als volwaardig mens wordt gezien.

6 likes

Broertjes (6 en 4) in pyjama op straat aan lot overgelaten: ‘We hoeven ze niet meer’

https://www.ad.nl/bizar/broertjes-6-en-4-in-pyjama-op-straat-aan-lot-overgelaten-we-hoeven-ze-niet-meer~a8022176/

Ik boek een enkeltje Zweden :wave:

Ik ben er eigenlijk wel blij mee. Zo verliest hij hopelijk stemmen van ‘de wat mildere mensen’ die om wat voor reden dan ook op hem gestemd hebben.

6 likes

Ik hoop het van harte, maar ik denk dat heel veel mensen het nog steeds zien als provocatie en dat hij het niet echt meent. Of ze zien er ergens toch wel “een kern van waarheid in”.

Cateraars: lunch ‘in principe vegetarisch’ zorgt niet voor veel klachten - https://nos.nl/l/2285681
Wel fijn deze achtergrond om wat beter te weten hoe het nou in de praktijk gaat. Goed dus :grin:

5 likes

Ik moet wel weer een beetje lachen om die tegenargumenten:

‘’ 
 De VVD was daar fel op tegen. De partij vond dat mensen zelf moesten kunnen bepalen wat ze wilden eten.

Niet overal kreeg het plan voldoende steun. Bij de gemeenten Nijmegen en Leeuwarden sneuvelde het voorstel om vegetarisch eten de norm te maken. In Leeuwarden vond het college van B&W vorig jaar dat de keuzevrijheid in het geding was 
 ‘’

Je hebt echt weinig van de wereld begrepen als je (keuze)vrijheid als je grootste goed ziet en boven alle inhoudelijke argumenten om iets wel of niet te doen plaatst. Zou de VVD dat ook tegen een pedofiel zeggen? ‘Ga je gang maar hoor, we leven in een vrij land, dit is jouw eigen keuze en het is natuurlijk van het grootste belang dat die keuzevrijheid niet in het geding komt.’

Disclaimer

Hiermee wil ik deze twee kwaden niet inhoudelijk met elkaar vergelijken. Ik wil er alleen mee zeggen dat die houding van ‘keuzevrijheid boven alles’ zo ontzettend dom is.

14 likes

Ja inderdaad, + je kunt gewoon nog steeds je bammetje met ham eten als je dat zo graag wil Harry. Je hĂłeft toch niet die lunch te eten.

Vind het altijd zo overtrokken hoe mensen reageren op dit soort dingen. “OMG de hema kinderkleding is nu genderneutraal hóe moet ik nu een broek voor mijn zoon uitkiezen???!” Nou, gewoon zoals je het altijd deed en als het je niet aanstaat dan koop je toch ergens anders een broek?

13 likes

Je MaG tEgEnWoOrDiG oOk NiKs MeEr

17 likes

https://isereenvvderopgestapt.nl/

Die moeten ze even updaten

2 likes

Voor morgen:

Pff ja zit me er nu in te verdiepen maar vind het echt lastig? Ik stem normaal D’66 en ik ben pro-Europa maar ik kan me nu niet echt vinden in hun standpunten? Ik denk dat ik nu neig naar CDA zelfs maar ik twijfel heel erg omdat ik het idee heb dat mijn kennis nu niet optimaal is.

1 like

Ik snap wat je bedoelt, Europa is echt heel anders dan nationale keuzes. Zelf heb ik de laatste verkiezing gestemd op PvdD en daar blijf ik nu heel ver bij uit de buurt. Heb je al gekeken naar het kieskompas?