Nieuws, actualiteit en politiek

Dankje voor het delen! Interessant stuk

1 like

Ja maar Ă©cht schandalig. Ik kwam met zoeken naar info over hem ook al tegen dat hij een felle supporter van het vorige college van bestuur rond de bezettingen en dat riep ook alweer vraagtekens bij me op, gezien de verwijzing in het NRC artikel naar dat de verhalen over hem “tot de borresl van het college van bestuur rond gingen”. Maar de UvA heeft gewoon echt totaal geen aansprakelijkheidscultuur of manier waarop je dit soort dingen kan melden. Er hadden 5 mensen over hem naar een vertrouwenspersoon kunnen gaan, maar dna nog was dat waarschijnlijk nergens terecht gekomen. En een klacht indienen wordt vaak afgeraden/moeilijk gemaakt. Als je op de site van de UvA naar d epagina over ongewenst gedrag gaat, is letterlijk de eerste aanbeveling “probeer het zelf met diegene op te lossen”. Echt bizar. Ben wel blij dat ik nu eventjes niet op de UvA ben, want dan had ik het al helemaal overweldigend heftig gevonden.

2 likes

Hebben jullie het ook zo lastig met de Europese Parlementsverkiezingen? Dankzij de Instagram stories van @anon76889665 ben ik me nu aan het verdiepen in de internationale fracties maar ik vind het echt moeilijk.
Uit m’n stemwijzer kwamen PvDD, PvdA en Groen Links. PvdA vond ik op basis van de onderbouwingen die ze bij stellingen gaven vrij stom, ook als ik het wel met de beslissing eens was (“we zijn tegen permanente wintertijd want dan kan je niet meer lang op het terras zitten” :roll_eyes:), met GL was ik het sommige dingen toch behoorlijk oneens (en wederom beetje slappe onderbouwingen af en toe). PvdD kan ik me goed in vinden op de meeste vlakken, en zelfs als ik het er niet helemaal mee eens ben zit er een tenminste wel een fatsoenlijke onderbouwing achter imo.
Maar nou kijk ik dus naar die fractie en daar zitten meerdere communistische partijen bij? En dat is niet perse helemaal m’n ding zegmaar. Aan de andere kant zijn ze wel vrij klein als fractie, maar ik vind het lastig om er achter te komen hoe ‘radicaal’ die partijen daar dan in zijn, en of ik daar dan ook achter sta :thinking:

3 likes

Ik ga waarschijnlijk op Volt stemmen, een pan-Europese partij. Veel jonge mensen en is gericht op samenwerking binnen Europa. Zij zitten niet in een Europese fractie zoals veel andere nationale partijen. Dat vind ik een voordeel. Ze zijn wel sterk pro-Europa, dus dat moet je aanspreken.

5 likes

Geen fractie klinkt wel interessant, ik ga me eens in hun standpunten verdiepen! Ben zelf eerder medium-europa maar wie weet :grin:

1 like

Ik moet me er eerlijk gezegd nog in verdiepen. Die Instagram-stories klinken interessant, @anon76889665, wil je je account delen of ben je hier anoniem?

1 like

Wat goed :blush:

En ik vind het zeker geen klein iets hoor, ik zou het eerder een enorme stap noemen!

1 like

Helemaal met @Violoncello eens.
Het weglaten van dieren uit je dieet is een gigastap.
Ik heb ze even niet voor me maar de impact van stoppen met dieren eten is echt heel groot.
Tuurlijk is die impact nog groter als je bv ook zuivel weglaat maar de grootste stap heb je gezet en dat is echt heel goed :).
(qua impact heb ik het hier over milieu trouwens)


Plaatje van @Thesocialreporter met de impact meter qua keuzes in de supermarkt :slight_smile:

4 likes

Dit maakte me echt blij vandaag :smile: :smile: :smile:

21 likes

Haha ik kreeg net ineens een appje van mijn vriend met een link naar dit artikel: “Ik zou willen dat hij dit ook voor jou deed” hahahaha

3 likes

Ik word hier oprecht verdrietig van. Hoe kan iemand zo denken?!

“Wat gebeurt er als ze (vrouwen, red.) dertig zijn?”, vraagt Baudet zich hardop af.

Nou Bidetje, ik ben nu een paar maanden dertig en er gebeurt bar weinig. Zo goed?

25 likes

Ik ben het ook vol ongeloof aan het lezen. Hoe is dit mogelijk?

1 like

Afschuwelijk

1 like

Mag dit het graf zijn wat hij voor zichzelf graaft? Alsjeblieft?

13 likes

Ik word hier misselijk van.

1 like

Ik ga duimen.

2 likes

Ik ook, maar ik verwacht het niet.

2 likes

Ja weet niet, anders zou SGP toch ook groter zijn als mensen die visie delen?

Maar even serieus - waar en wanneer stopt dit? Ik snap dat er zoiets is al vrijheid van meningsuiting, maar gezien zijn invloed en zijn rol als vertegenwoordiger vind ik dat dit niet zou mogen? Wat is dit voor bullshit.

En hoezo komt er nu een debat tussen VVD en FvD? Alsof er geen andere partijen zijn? Ik weet al 100% zeker dat ik never nooit niet op FvD zou stemmen, dus dit debat is nu al 0 interessant. Ik zou veel liever GL en D66 erbij zien bijvoorbeeld.

1 like